Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vågkatastrofen.. Seriöst initiativ...!
          Fenja
          Inlägg 07-01-2005, 09:22
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (tomas99 @ 07-01-2005, 08:56)
          CITAT (Laika @ 05-01-2005, 20:37)
          Det må så va att det är en riktig skitstövel, Ralf. Men det han gör skadar inte nån, tvärtom, det gynnar dom som inte skulle fått ett öre annars. Pengarna som vi skänker går som sagt var, till återuppbyggnad av landet o mediciner o mycket annat. Men du ska inte tro att en vanlig familj i Thailand får ett öre av det, nu får dom vad vi tycker är en spottstyver (o dom tycker är en smärre förmögenhet) direkt skänkta i handen. OK, det blir inte rättvist fördelat, men det skulle det inte blitt ändå. Nu får ett antal familjer lite lättare att klara sig ett tag, klart att nån ska missunna dom det. Eller är det all publicitet som "skitstöveln"får som du stör dig på? Det står klart o tydligt att det inte är hans egna pengar han delar ut, han kör inte med falsk marknadsföring i alla fall. Det hade inte vart nån som sagt nåt negativt om "Herr Svensson" åkt ner o gjort samma sak. Bra initiativ (kanske fel person)
          Mvh. Laika

Hur är det möjligt att skicka något sådant? för det första så är det ett personangrepp, och för det andra var är ansvarig för sidan som inte går in och tar bort det som Laika har skrivit.

Mvh tomas

Vad sjutton är det du yrar om?!! Exakt VAR har du ett personangrepp i Laikas inlägg? Tycker du verkligen att det ska finnas åsiktscensur här? Varför är det så himla populärt att ge sig på de som vågar stå för sina åsikter? Om man inte tål det så kanske man ska hålla sig till Kalle Anka...
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Berith
          Inlägg 07-01-2005, 10:30
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Det finns så många underliga människor.... unsure.gif huh.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          ikognito
          Inlägg 07-01-2005, 10:42
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 4 839

I och med regnskogseffekten alltså skövlingen som har pågått längre är denna Tsunami skördar många liv där nere med ökar varje år så är det lite konstigt med att alla bryr sig nu helt plötsligt...

Hur många gör det för kamerornas skull?

Vad händer när kamerorna slocknat?

Varför åker inte Freivald ner dit då?

Varför gråter inte persson för skövlingen som har lett till att orkaner/tyfoner har ökat i antal detta senaste år...?

Visst ÄR det en tragedi detta som har hänt MEN det är inte sista gången som detta kommer att ske.

När det väl är försent så komme alla att förstå hur viktigt det var att ÖPPNA ögonen för hur vi alla förstör vår jord...

Jag har bekanta där nere, och jag känner en som är idag klassad som "försvunnen"...

Men wwf har talat om liknande saker INNAN och ingen verkar bry sig nämnvärt.

Men nu är manade göran till Nationell insamling...(?).

Varför brydde sig knappt någon innan?

Långsiktigt sett som Ralf skrev så behöver dessa människor hjälp och ett sätt BORDE ju vara att försöka hindra liknande saker genom att hjälpa de fattiga på nåt sätt så att de INTE behöver sälja tilldelade områden till företag som bränner ned den köpta marken.

Denna Tsunami var EN katastrof, men vad händer med alla som kommer nästa år?

Ska vi förhindra att problem uppstår eller bara dämpa smärtan när det väl har hänt???

Och då framför KAMERORNA...?

Hur många bryr sig nu bara för att det är på ropet?

Hyckleri kallar jag det även om det nu kommer nåt gott ut ur det...

Citera
          amaira
          Inlägg 07-01-2005, 10:54
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (ikognito @ 07-01-2005, 10:42)
          I och med regnskogseffekten alltså skövlingen som har pågått längre är denna Tsunami skördar många liv där nere med ökar varje år så är det lite konstigt med att alla bryr sig nu helt plötsligt...

hej ikognito!

Som jag förstår det du skriver, så menar du att tsunamis är ett resultat av miljöförstöring och mänsklig påverkan? Hur då? *undrar uppriktigt, för jag förstår inte*

Kan människors skövlande av regnskog, påverka jordens INRE aktivitet, och hur jordens "land-plattor" rör sig?
          Jag har ännu inte hört att jordbävningar är ett resultat av mänsklig påverkan, på detta vis. Förklara gärna, för jag vill veta.

Att översvämningar är det, det vet jag (i alla fall tar jag för givet), och att det är något vi kommer att få uppleva mer av. Men tsunami?

Undrar frågvisa amaira.

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          ikognito
          Inlägg 07-01-2005, 12:41
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 4 839

CITAT (amaira @ 07-01-2005, 10:54)
          Som jag förstår det du skriver, så menar du att tsunamis är ett resultat av miljöförstöring och mänsklig påverkan? Hur då? *undrar uppriktigt, för jag förstår inte*

Du förstod inte vad jag menade...

Vem brydde sig om de ökade resultaten av skövlingen av regnskogarna?

Vem tänker på de som får sina hem förstörda av de ökade tyfoner/orkaner som är resultatet av ökade utsläpp via anlagda bränder och nedsågning av träden?

Översvämningar inträffar varje år och de blir värre som du kanske har sett på nyheterna, men sen är allt som bortblåst...

Vill man svenskar endast skänka pengar när det är "inne"..?

Hur många har gjort detta innan denna katastrof?

Det verkar som om de flesta fokuserar på EN katastrof, men struntar i att vi samtidigt SKAPAR en som vi aldrig kommer att kunna stoppa och det är gåvan vi efterlämnar till våra barn och barnbarn...

Detta vet du nog redan men har du brytt dig tidigare om detta?

Spelar det någon roll om jorden stod för denna katastrof eller ej?

Kan det inte vara så att det ÄR en signal till oss att allt kommer att slå tillbaka mot oss snart?

Hur var det med AIDS?

Ett tag var det på ropet men nu struntar de flesta i det....

Är det ofarligt nu?

Icke sa nicke, men det är inte "inne" att vara säker och rädd längre...

Manar göran till nationell insamling?

Åker laila till Afrika där 10 000 tals dör varje dag?

Näe... Varför skulle de?

Det är inte "inne" det heller...

Det ser så bra ut att gråta i TV om man vill bli älskad av det svenska folket..

Vad händer med korallreven...?

Citera
          Sommartorparn
          Inlägg 07-01-2005, 15:03
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 2 045
          Medlem nr: 3 927

CITAT (Caprice @ 04-01-2005, 12:08)
          Trevligt att se människor som har mycket pengar, och förstår att
          använda dem väl...

Expressen

Caprice

wacko.gif
          ............ man skulle kunna tro att han gjorde detta utifrån ett gott hjärta, om han inte samtidigt hade sett till att bli omskriven i Expressen...
          wacko.gif
          personlig PR, det är vad han är ute efter!
          mad.gif

--------------------
          Hellre planering än plantering

Citera
          lavendel
          Inlägg 07-01-2005, 15:12
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 316
          Medlem nr: 951

Visst tror jag också att mänga av dom som ställer upp i såna här sammanhang är ute efter egen uppmärksamhet!
          Men...om det gör att någon människa får mer hjälp än dom skulle fått utan detta...så är det okey för mej!
          Lavendel rolleyes.gif

--------------------
          Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
          Söker du lyckan för ett år....gift dej...
          Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!

Citera
          Caprice
          Inlägg 07-01-2005, 15:13
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem nr: 43

Jag förstår hur och vad du menar ikognito..
          (förresten ska det inte vara inkognito...? DET betyder anonym..)

Hursomhelst, att folk bryr sej så mkt ank Flodvågen är för att det känns nära på ett eller annat sätt. Man har varit där, känner folk som varit eller Är där osv... Det berör helt enkelt.

Håller inte med dej att dt skulle vara "inne" att skänka pengar till vissa saker under vissa perioder...

Jag tror att i första hand skänker man pengar till människor. I andra hand till djur..

Och tyvärr är det så att man måste välja vad man vill skänka till. Annars skulle ju bokstavligen hela lönen gå åt att skänkas bort...

Att regnskogar försvinner, korallrev förstörs osv ÄR hemskt, men som sagt någon stans måste man dra en gräns.... Tyvärr...

Att folk får bostäder förstörda av tex tyfoner är hemskt, men då blir det ju oftast en försäkringsfråga istället för insamlingsfråga...

Och att försäkringsbolag får punga ut med stora pengar stör inte mej... sleep.gif

Caprice
          (som månatligen skänker pengar till antingen människor eller djur)

--------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 07-01-2005, 15:36
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Tycker helt som du, ikognito!!

Välkommen till oss, förresten!

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          pejori
          Inlägg 07-01-2005, 15:53
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (tomas99 @ 07-01-2005, 08:56)
          Hur är det möjligt att skicka något sådant? för det första så är det ett personangrepp, och för det andra var är ansvarig för sidan som inte går in och tar bort det som Laika har skrivit.

Mvh tomas

nu är du väl ute och cyklar..
          hur i hela friden fick du det till personangrepp wacko.gif wacko.gif
          läs HELA tråden, inte bara sista inlägget, så ser du vem det gäller, tomas
          rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          lavendel
          Inlägg 07-01-2005, 16:26
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 316
          Medlem nr: 951

CITAT (Caprice @ 07-01-2005, 15:13)
          Att regnskogar försvinner, korallrev förstörs osv ÄR hemskt, men som sagt någon stans måste man dra en gräns.... Tyvärr...

Varför inte göra en liten månatlig inbetalning till skogsplanteringsprojekt...det är en viktig förebyggande åtgärd för att inte hela vår planet ska förstöras...har en autogiroöverföring till Vi-skogen varje månad!
          Lavendel rolleyes.gif

--------------------
          Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
          Söker du lyckan för ett år....gift dej...
          Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!

Citera
          *Laika*
          Inlägg 07-01-2005, 16:37
          Länk hit: #32

Gäster
          Antal inlägg: 391
          Medlem nr: 3 998

OK, gott folk, måste faktiskt medge att jag inte har en susning om vem karln e ( han, von nånting) Jag råkade bara ha en åsikt om det Ralf tyckte. Själv tycker jag väl inte att karln är en skitstövel, jag vet inte ens vem det är. Men med tanke på Ralfs åsikter om honom, så kan man väl fråga sig VEM som kör med personangrepp o inte. RALF ansåg att den här karln lurar sin omgivning o "Mannen är så duktig på att dupera sin omgivning så att han tror sig själv" Märk väl!!!! Ralfs ord, inte mina. Jag står fast vid mina åsikter om att han ( karln, von nånting) faktiskt gör en välgärning, även om det skulle va av egoistiska skäl (enligt somliga) visst får han publicitet, men det finns faktiskt folk i befolkningen som han förgyller dan för. Världen har redan skänkt så mycket pengar att dom ska frysas till senare tilfällen, för det dom har räcker got o väl att återuppbygga samhället. Jag fattar mig inte på den svenska avundsjukan, karln har väl inte begått ett brott heller, han delar ut en pytts pengar till lokalbefolkningen.
          Tomas99, du får gärna förtydliga vad du menar med personligt påhopp. Annars så kan jag bara säga det, att det du själv håller på med, börjar gå mot personangrepp. Det verkar inte spela nån roll VAD jag skriver så hoppar du upp som gubben ur lådan o skriker på mobbning o peronliga påhopp. Jisses grabben, du har inte en aaaaaaning om vad det innebär tydligen, med mobbning o personligt påhopp.
          Mvh.Laika

Citera
          amaira
          Inlägg 07-01-2005, 17:08
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (ikognito @ 07-01-2005, 12:41)
          Du förstod inte vad jag menade...

--- och så hela inlägget---

Okej, ikognito, nu förstår jag.

Känner själv denna frustration ibland, som du ger uttryck för.

För mig är det frustrationen över maktlösheten och hjälplösheten, över världens lidande, och människors alllänna dumhet (alltså "människor"i sin sammanfattade helhetsform.)

Det är "svårt" det där, med att vara "en ensam människa".

Jag gör vad jag kan, och liksom flera andra här, bidrar jag med "autogiro" (och en del annat) sen över femton år tillbaka. På ett vis känns det ganska "meningslöst" vad gäller vart hela världen är på väg - på ett annat vis så vill jag inte låta bli, för jag tänker som så att jag i alla fall vill göra vad jag kan, oavsett vad det betyder eller gör skillnad.

Det är ju samma sak som när jag röstar. Känslan av, att om jag röstar, eller låter bli - spelar ju ingen roll i den stora helheten!!!
          Det gör ju faktiskt inte det.

Om jag lever eller är död, spelar inte heller någon roll för världens och livets utveckling, inte ens för landets, eller ens kommunens...
          som en ensam människa, är ens maktlöshet ganska stor - på ETT vis.

Ändå ...
          Om ALLA tänkte så, så skulle ju hela samhällskulturer rasa samman!
          Så, all maktlöshet till trots, "människor" det är VI det, på gott och ont.

Och, var "hela världen är på väg", det vet vi faktiskt inte, i alla fall inte var den kommer att sluta, och inte heller hur bra eller dåligt det kommer att bli.

Det finns många många människor, som kämpar med, och för, bra saker och bra utveckling.

Man får försöka göra vad man kan. Och det som står oss närmast, är ju också det som berör oss närmast.
          "Bra" eller "dåligt", det är så de flesta människor fungerar och är. Det är "mänskligt".

/amaira.

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Caprice
          Inlägg 07-01-2005, 18:12
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem nr: 43

CITAT (lavendel @ 07-01-2005, 16:26)
          CITAT (Caprice @ 07-01-2005, 15:13)

Varför inte göra en liten månatlig inbetalning till skogsplanteringsprojekt...det är en viktig förebyggande åtgärd för att inte hela vår planet ska förstöras...har en autogiroöverföring till Vi-skogen varje månad!
          Lavendel rolleyes.gif

Kan inte säga annat än att jag håller med fullt ut...

Betalar redan månatligen till gatubarnen i Rumänien, och hemlösa katter...

Gatubarnen för att jag tycker det är såå fruktansvärt.. Tänk vad de får göra för att få ihop pengar till mat...

Hemlösa katter för att jag har ett väldigt stort hjärta när det gäller djur som far illa...

Återigen, tyvärr måste man prioritera..
          Man KAN helt enkelt inte skänka pengar till allt man vill...

Ang regnskog.. Det är vi som konsumenter som kan hjälpa till att tex FSC-märkta produkter....

Tänk på det om ni köper tex nya trädgårdsmöbler.. De SKA vara FSC-märkta..!

Caprice

--------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est

Citera
          Sommartorparn
          Inlägg 07-01-2005, 19:09
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 2 045
          Medlem nr: 3 927

En skitstövel är en skitstövel även om han delar ut pengar.

Men pengar är alltid pengar för den som får dom.
          blink.gif

(hur osjälviska är t.ex. Bush löften om bistånd till Indonesien..?)

För övrigt tycker jag det är stötande att Expressen använder sig av katastrofen för att driva sina egna inrikespolitiska mål.
          mad.gif

--------------------
          Hellre planering än plantering

Citera
          Annki
          Inlägg 07-01-2005, 22:18
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 978
          Medlem nr: 40

Hörde på Radio Sthlm i onsdags att både Röda Korset och Läkare utan gränser fått tillräckligt mycket pengar för den akuta hjälpen i området. Men de tar givetvis tacksamt emot bidrag för hjälp på längre sikt. Och det är väl det som måste till - och då handlar det om en helt annan form av hjälp.

Att stå och dela ut pengar efter smak o tycke är ungefär lika illa som att säga att man skänkt pengar och därmed "gjort sin plikt". Hjälper gör man med hjärtat. Det får aldrig vara en "plikt" eller i pr-syfte.

--------------------
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Citera
          Annlo
          Inlägg 07-01-2005, 22:42
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Några som i denna Asien katastrof "skor sig" är väl ändå media mad.gif
          Lyssnade med häpnad (men ej förvåning... blink.gif ) på presskonferensen där polisen fick försvara varför de inte publicerade listorna över saknade... (Deras, polisens, argument är bra även om jag inte vet om jag håller med..)
          Då får man höra dessa gamar (journalister!) tjata och stå på för att i sin iver att sälja flest lösnummer, få se dessa listor!
          Jag har mycket svårt att tro att det är av omsorg och välvilja om alla saknade som de strider för dessa listor...
          (Jag ber i samma andetag om förlåtelse till ev journalister på vårt forum, jag drar inte alla över en kam wub.gif )

Jag blir bara så vansinnigt arg när jag hör denna hets över vem som har morgondagens bästa löpsedel mad.gif ohmy.gif mad.gif

Annlouice

Citera
          Ralf
          Inlägg 08-01-2005, 13:47
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Laika @ 07-01-2005, 16:37)
          OK, gott folk, måste faktiskt medge att jag inte har en susning om vem karln e ( han, von nånting) Jag råkade bara ha en åsikt om det Ralf tyckte. Själv tycker jag väl inte att karln är en skitstövel, jag vet inte ens vem det är. Men med tanke på Ralfs åsikter om honom, så kan man väl fråga sig VEM som kör med personangrepp o inte. RALF ansåg att den här karln lurar sin omgivning o "Mannen är så duktig på att dupera sin omgivning så att han tror sig själv" Märk väl!!!! Ralfs ord, inte mina. Jag står fast vid mina åsikter om att han ( karln, von nånting) faktiskt gör en välgärning, även om det skulle va av egoistiska skäl (enligt somliga) visst får han publicitet, men det finns faktiskt folk i befolkningen som han förgyller dan för. Världen har redan skänkt så mycket pengar att dom ska frysas till senare tilfällen, för det dom har räcker got o väl att återuppbygga samhället. Jag fattar mig inte på den svenska avundsjukan, karln har väl inte begått ett brott heller, han delar ut en pytts pengar till lokalbefolkningen.
          Tomas99, du får gärna förtydliga vad du menar med personligt påhopp. Annars så kan jag bara säga det, att det du själv håller på med, börjar gå mot personangrepp. Det verkar inte spela nån roll VAD jag skriver så hoppar du upp som gubben ur lådan o skriker på mobbning o peronliga påhopp. Jisses grabben, du har inte en aaaaaaning om vad det innebär tydligen, med mobbning o personligt påhopp.
          Mvh.Laika

smile.gif

Laika
          Tänk om alla var som du.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          tomas99
          Inlägg 10-01-2005, 12:00
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (Laika @ 07-01-2005, 16:37)
          Mvh.Laika

Om det nu är så att du inte vet vem personen är, hur är det då möjligt att kalla honom skitstövel så som du trots allt har gjort.Och hur är det möjligt att flera på forumet plus ansvarig ej ser att det är ett personligt påhopp,nu är det ju så att han har ett riktigt namn och inget på hittat nick, och ute i samhället så är det ej tillåtet att säja att någon är en skitstövel då borde det inte vara det på det här forumet heller.

Mvh tomas.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          *Laika*
          Inlägg 10-01-2005, 13:38
          Länk hit: #40

Gäster
          Antal inlägg: 391
          Medlem nr: 3 998

Du, grabben, ta o andas va! Ute i samhället är det tillåtet att kalla varann betydligt värre saker än så (lever du i isoleringscell eller)? Du är helt fantastiskt i att vränga skrivna ord, jag börjar så smått fundera på om du inte e läskunnig.Jag t.o.m. förtydligade att det inte var jag som kastade skit på honom, hajar du skriven Svenska? Jag är en kratta på att stava, men fullt så jäkligt är det väl ändå inte så det inte går att läsa? Det va väl en sak om du vart förbannad för att jag tycker att karln gör nåt bra (den reaktionen skulle jag förstå, efter Ralfs tyckande om honom) men att reagera på dedt du nu gör............oj, oj, oj, vet inte vad man ska säga längre. Om inte annat, så är det trevligt att se att du kommer in oftare än var 10:e dag sådär tongue.gif Tydligen så är det roligare för dig att komma hit när du har nån o jävlas med (o medvetet missuppfatta) unsure.gif Jag är glad att jag kunnat stå till tjänst med nåt i alla fall. jag måste ha förgyllt din dag nu va?
          Mvh. Laika

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2026, 12:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon