Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          LåstNytt inlägg
          > Rökstopp kan bli verklighet
          Copycat
          Inlägg 14-01-2005, 11:37
          Länk hit: #21

Gäster

Hejsan ! Tillhör själv den f.d. skaran av rökare. Visst stämmer det att vi är mer tåliga för röken, vi har ju själva dragit i oss den tongue.gif . Finns ingen anledning att starta en ny röktråd, det skapar bara irritation och osämja på forumet.
          Ämnet är uttömt och det finns inget alls att tillägga om rökningen, den är lika skadlig idag som 27/6-04 då tråden låstes, med Posse som sista skrivande. wub.gif

Citera
          Fialotta
          Inlägg 14-01-2005, 12:37
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (evelina @ 14-01-2005, 08:32)
          Jag har alltid hyst djupt misstroende mot folk som varken röker eller dricker. De har förmodligen några fruktansvärda dolda laster.

Ernest Hemingway

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Misstänkt wub.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Berith
          Inlägg 14-01-2005, 14:25
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Och nu väntar vi bara på... unsure.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Posse
          Inlägg 14-01-2005, 14:30
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (Laika @ 14-01-2005, 11:09)
          Är det här ett sätt att försöka att återstarta den låsta sk."röktråden"? Det var mycket p.g.a. den som jag gick med här på Odla, jag tyckte att det var ganska många trådar som man blev nästan vansinnig av att bara läsa o inte kunna säga sin egen mening om. Hur e man funtad om man försöker att starta en sån igen?

Det är ju rent förskräckligt om jag är funtad så att jag startat en tråd av den typ som DU "blev nästan vansinnig av att bara läsa o inte kunna säga sin egen mening om.".

Citera
          andersen
          Inlägg 14-01-2005, 15:15
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

CITAT (Posse @ 14-01-2005, 14:30)
          Är det här ett sätt att försöka att återstarta den låsta sk."röktråden"? Det var mycket p.g.a. den som jag gick med här på Odla, jag tyckte att det var ganska många trådar som man blev nästan vansinnig av att bara läsa o inte kunna säga sin egen mening om. Hur e man funtad om man försöker att starta en sån igen?

Det är ju rent förskräckligt om jag är funtad så att jag startat en tråd av den typ som DU "blev nästan vansinnig av att bara läsa o inte kunna säga sin egen mening om.".

Ja Posse att du inte har tänkt på att fråga om lov innan laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Berith
          Inlägg 14-01-2005, 15:23
          Länk hit: #26

Medlem

Är det här ett sätt att försöka att återstarta den låsta sk."röktråden"? Det var mycket p.g.a. den som jag gick med här på Odla, jag tyckte att det var ganska många trådar som man blev nästan vansinnig av att bara läsa o inte kunna säga sin egen mening om.

"många trådar som man blev nästan vansinnig av att bara läsa o inte kunna säga sin egen mening om." unsure.gif

Många trådar....? Aaha! Du menar dom trådarna om vilka perenner som passar var? Eller dom trådarna där det diskuteras gödslets vara eller inte vara i morotsodlingen? Eller om man öht ska klippa ner perennerna på hösten? Eller vilken äppelsort som är godast till mos? Eller hur sjutton man blir av med bladlössen? huh.gif

Dom trådarna menar du? För du har väl inte missat att det här egentligen är ett trädgårdsforum? Där man utbyter erfarenhet och kunskap om odling i alla dess former? unsure.gif

Bara undrar... sleep.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Laika*
          Inlägg 14-01-2005, 16:44
          Länk hit: #27

Gäster
          Antal inlägg: 391
          Medlem nr: 3 998

Nä, Berith, dom missade jag inte. Det var ju därför jag sökte mig till ett sånt här forum, för att få hjälp med idéer till min trädgård. Men dom trådar som man bara inte kunde läsa helt oberörd var bl.a. Röktråden, om lidl, om Round up, om bensinpriser, om alkoholpriset m.m. En sak är att man kan sitta lugnt o leta bland gamla svar på sina frågor, men vad ska man göra när såna där frågor poppar upp då? bara skita i dom? Jag har faktiskt en åsikt jag me, o den vill jag gärna stå för. Snacka om att det bara kryllar av trådar som spårar ur efter att en del hoppar på vissa utvalda. Men jag uppskattar hellre blomfrågor än sånt här jäkla tjafs.
          Mvh. Laika

Citera
          Berith
          Inlägg 14-01-2005, 18:30
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Laika @ 14-01-2005, 16:44)
          ---- Men jag uppskattar hellre blomfrågor än sånt här jäkla tjafs.----

Låter ju bra, för det är vi många här som gör.

--------------------

Citera
          Fenja
          Inlägg 14-01-2005, 19:18
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Det lustiga är... att hade något av det som sägs till och om Laika här, sagt till Posse eller tomas99 i synnerhet, eller till någon av de andra som medverkar, så skulle det ha ropats på forumansvariga. Det skulle ha hävdats att det var mobbing, personliga påhopp och så vidare.
          Är Laika ett lovligt villebråd? Så lovligt att man till och med kan nedlåta sig till att sätta igång och tjafsa om hennes bevekelsegrunder för att bli medlem?
          Jag tycker att ni är futtiga, meningen med ett forum är väl att besökarna ska kunna säga vad de tycker? Och att det ska gälla för alla medverkande. Stå på dig Laika du är en frisk fläkt här bland alla gamla drakar!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Berith
          Inlägg 14-01-2005, 19:22
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Berith @ 14-01-2005, 14:25)

Yes!! rolleyes.gif

--------------------

Citera
          evelina
          Inlägg 14-01-2005, 19:23
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

CITAT (Fenja @ 14-01-2005, 19:18)
          Det lustiga är... att hade något av det som sägs till och om Laika här, sagt till Posse eller tomas99 i synnerhet, eller till någon av de andra som medverkar, så skulle det ha ropats på forumansvariga. Det skulle ha hävdats att det var mobbing, personliga påhopp och så vidare.
          Är Laika ett lovligt villebråd? Så lovligt att man till och med kan nedlåta sig till att sätta igång och tjafsa om hennes bevekelsegrunder för att bli medlem?
          Jag tycker att ni är futtiga, meningen med ett forum är väl att besökarna ska kunna säga vad de tycker? Och att det ska gälla för alla medverkande. Stå på dig Laika du är en frisk fläkt här bland alla gamla drakar!
          Mvh
          Fenja

Håller fullständigt med dig Fenja! Bra mycket bra skrivet.

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera
          Fenja
          Inlägg 14-01-2005, 19:25
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (Berith @ 14-01-2005, 19:22)
          CITAT (Berith @ 14-01-2005, 14:25)

Yes!! rolleyes.gif

Den som väntar på någon gott Berith...!!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Copycat
          Inlägg 14-01-2005, 19:30
          Länk hit: #33

Gäster

Hejsan Berith ! Väntar på vadå?? Tomten eller? Och sedan ett Yes! Förklara gärna dina interna tankar, annars så kan det verka ganska obegripligt för oss andra forumister. Eller är det ett internt skämt som ingen ska förstå? Då förstår jag ännu mindre varför du skrev så, eller skulle du egentligen skriva i assosiationstråden och råkade skriva fel?
          unsure.gif wink.gif Vem vet egentligen vad som döljer sig bakom ett ord? Osammanhängande var ordet! unsure.gif blink.gif wink.gif

Citera
          Ralf
          Inlägg 14-01-2005, 19:36
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Copycat @ 14-01-2005, 19:30)
          Hejsan Berith ! Väntar på vadå?? Tomten eller? Och sedan ett Yes! Förklara gärna dina interna tankar, annars så kan det verka ganska obegripligt för oss andra forumister. Eller är det ett internt skämt som ingen ska förstå? Då förstår jag ännu mindre varför du skrev så, eller skulle du egentligen skriva i assosiationstråden och råkade skriva fel?
          unsure.gif wink.gif Vem vet egentligen vad som döljer sig bakom ett ord? Osammanhängande var ordet! unsure.gif blink.gif wink.gif

I väntan på att vissa signaturer återkommer o återkommer o återkommer.... utan att tillföra något nytt, samma signaturer alltid.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Copycat
          Inlägg 14-01-2005, 20:00
          Länk hit: #35

Gäster

Hejsan Ralf-Berith ! Snyggt namn! Jag visste inte att ni var samma. Eller talade Berith om för dig vad hon menade? Mina barn har ett rätt rått talessätt annars " om huvet pratar, ska inte arslet hoppa upp och lägga sig i". vilket betyder, om jag tilltalar Berith med en fråga, så förväntar jag mig ett svar från henne och inte någon annan. Likaväl som jag vill ha ett svar från dig Ralf, om jag frågat dig, vilket jag nu inte gjort. unsure.gif wink.gif

Citera
          Ralf
          Inlägg 14-01-2005, 20:10
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Copycat @ 14-01-2005, 20:00)
          Hejsan Ralf-Berith ! Snyggt namn! Jag visste inte att ni var samma. Eller talade Berith om för dig vad hon menade? Mina barn har ett rätt rått talessätt annars " om huvet pratar, ska inte arslet hoppa upp och lägga sig i". vilket betyder, om jag tilltalar Berith med en fråga, så förväntar jag mig ett svar från henne och inte någon annan. Likaväl som jag vill ha ett svar från dig Ralf, om jag frågat dig, vilket jag nu inte gjort. unsure.gif wink.gif

Copycat, har du funderat på att läsa dina inlägg innan du skickar dem?? I ditt inlägg ställer du en fråga till mig, vilken jag inte ska svara på.... Märkligt...

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Copycat
          Inlägg 14-01-2005, 20:17
          Länk hit: #37

Gäster

Hejsan Ralf ! Om du ändå svarar på inlägget, varför svarar du då inte på frågan? För det var väl mitt sista inlägg du syftade på? Annars så har jag över huvud taget inte nämnt dig i mina inlägg. Fortfarande så har varken du eller Berith svarat på mina frågor. Men inlägg, det kan du göra ändå, angående mina frågor wink.gif Att ge raka svar är inte din starkaste sida va, Ralf? unsure.gif

Citera
          Posse
          Inlägg 14-01-2005, 20:51
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (Fenja @ 14-01-2005, 19:18)
          Mvh
          Fenja

Det fläktar ganska likt om Fenja/Copycat/Lajka:

Ur tråden Sommartorpet i SVT, Hur kul är programmet egentligen?:

CITAT
          Fenja Skickat den 26-08-2004, 22:37  
          -------------------------------------------------------------------------------
          Jag tror att Posse lider av kronisk PMS eller något likartat elakt...
          Mvh
          Fenja  
          Ur tomas99:s raderade Barsebäckstråd:

CITAT
          Laika Skickat den 11-10-2004, 09:59
          --------------------------------------------------------------------------------
          (- - -) Jag tycker att Posse o Skatmor beter sig som riktiga klimakteriekossor, med kronisk PMS. (- - -)
          Mvh. Laika  

Citera
          Copycat
          Inlägg 14-01-2005, 20:57
          Länk hit: #39

Gäster

Hejsan Posse ! Ursäkta mig, men var kom JAG in i bilden. Starta inte nu igen. Det här verkar vara ett favoritämne för dig, men ändå, lägg ner alltså! sad.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 08:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon