Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blomman för natten/månvinda?, samma sak, va?
          kiki
          Inlägg 12-01-2005, 09:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 235
          Medlem nr: 2 827

Hej!

Jag stod och undrade förtvivlat varför Blomsterlandet där jag bor bara tagit in fröer frön Lord Nelson, när jag såg frön till Månvinda - jag antar här att det är samma sak som den blomman för natten jag köpte frö till förra året på trädgårdsmässan i Älvsjö.

Problemet med de jag sådde då var som följer:
          De började växa kanonbra, som små monster som knuffade undan all jord och brottade sig upp till ytan. So far so good. Jag platerade dem i vad jag tyckte var en stor kruka och satte ut på en skyddad uteplats när risken för frost var över. Men trots min ömma vård betedde sig denna blomma som om den fått ohyra fast jag inte kunde se något, bladen blev små och buckliga och den lixom slutade växa.

Jag såg aldrig nägra löss eller andra kryp, och undrar nu vad det kan ha varit - var det jag som gjorde fel, eller vågar jag prova igen i år?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon