CITAT (netaave @ 20-01-2005, 21:07)
Ett av de recept jag lagt ut här på Odla påstår Scrollan att det är hennes, jag undrar nu hur är det med saker man lägger ut, har man "rätt" till dom? Just det receptet har jag fått av min svärdotter som har hittat det i en tidning.
Jag har tagit idéer härifrån och lagt ut på andra forum precis som jag tagit saker därifrån och lagt ut här.
Är detta fel?
Jag trodde att man fick ta den risken om man skriver ut saker på "allmänna" platser.
Du har inte möjlighet att hänvisa till exakt vilken tidning receptet kommer ifrån...? I så fall är ju saken ur världen...
Det är en svår fråga för övrigt...
Antar att text och bilder är skyddade på sidor där det står tydligt...?
Å andra sidan.. Bryr sej folk om det..?
Usch, måste medge att jag själv tagit bilder ifrån en sida där man inte fick göra så.. En amerikansk sida där de gjorde så snygga grejer i sten på ett speciellt sätt, trappor, krukor o dyl... Det gick inte att kopiera bilderna på sidan, men har man en hemmaboende son som är datorfreak så gick det som en dans iaf..
Dessa bilder sparade jag i en mapp som inte ligger på nätet, och meningen med bilderna är att jag vill göra ngt liknande själv, i min egen trädgård... De är sparade som inspiration alltså..
Oj, så jag försöker att slingra mej...
Caprice