Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rätten till de trådar man lägger ut?
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 21-01-2005, 01:05
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

För hemma bruk är det OK att kopiera bilder firn Nätet :-)

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 21-01-2005, 01:06
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

CITAT (Caprice @ 21-01-2005, 00:10)
          Ralf, det är en privatperson som tagit Pamelabilden...
          Och tom frågade snällt innan...

Varför undrar du det..?

Caprice

Jag undrade också - mest för att inget angavs ;-) och hur många ramlar över Pamela A :-))

Citera
          Caprice
          Inlägg 21-01-2005, 01:40
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem nr: 43

Ingrid,
          bilden kommer ifrån en tidigare tråd, den finns HÄR..

Där står det även att det är en privatperson som tagit bilden.. rolleyes.gif

Däremot undrade jag över varför Ralf undrande över bilden...
          Han hade bilden, då måste han ju även läst tråden...? unsure.gif

Caprice

--------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est

Citera
          Ralf
          Inlägg 21-01-2005, 07:05
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Caprice, jag tror bilden e "lånad".
          jo jag lånade den i dn här tråden, men ursprunget... Jag har sett bilden på annat håll helt enkelt.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Berith
          Inlägg 21-01-2005, 07:33
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Ingrid på Västkusten @ 20-01-2005, 23:20)
          Nej men - på nått vänster upplever jag bildstölder värre än inläggssstölder......där man skrivit någe.

Svär också i det tysta över bildstölder - från nätet till olika inlägg här på forumet. Och det finns en person som är expert på att visa vad hon menar med hjälp av bilder - andras bilder, och många bilder. (Säger inte vem men hon har fått en avdelning nästan alldeles själv... sleep.gif tongue.gif ) Det är hur enkelt som helst att berätta var man norpat bilden, lägg ut en länk eller skriv var den är hämtad. (Fast det är ju lätt att kolla var den är hämtad genom att följa url-en.)

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          pisanggoreng
          Inlägg 21-01-2005, 07:52
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 900
          Medlem nr: 3 535

Undrar vem som äger rätten till receptet på kokt potatis eller korv med bröd...? blink.gif wacko.gif

--------------------
          Zon 1, Skånes västkust

Besök gärna Buxus.se

Citera
          kristerh
          Inlägg 21-01-2005, 09:19
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Felix matte @ 20-01-2005, 22:43)
          Tack Betty!... Lät ju gott med foliepaketet tongue.gif wub.gif får nog ta och testa det nån gång.

Själv får jag ilningar i tänderna när jag äter folie laugh.gif laugh.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Betty
          Inlägg 21-01-2005, 09:26
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (kristerh @ 21-01-2005, 09:19)
          Själv får jag ilningar i tänderna när jag äter folie laugh.gif laugh.gif
          krister

Och just p.g.a. ilningarna (i mina tänder alltså, inte dina...) så låter jag bli att äta folie... helt och hållet, smakar inte ens en liten bit om det bjuds... tongue.gif tongue.gif tongue.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          amaira
          Inlägg 21-01-2005, 11:07
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (Ingrid på Västkusten @ 20-01-2005, 22:56)
          Har emellanåt hittat mina egna såråd i diverse trädgårdstidningar ordagrant citerade - det är svårt nuförtiden med Internet!

*blir förbannad*
          Det är ett stort klavertramp av en tidning att göra på det viset!

Mycket dålig stil!

Om du skriver på ett sådant vis, att en tidning vill publicera det - även om det bara är några rader de vill kopiera - så är det deras SKYLDIGHET att få det godkänt av dig!

Du kan t.o.m. få ersättning (!!!) men om du är nöjd med äran, så är det ju okej. Men det är INTE okej, att de inte talar om att det är du som skrivit!!!

Har de tagit din "skrift" från ett forum, så är det väl den enklaste saken i världen att skicka ett PM och fråga!!!

Om jag var du, skulle jag kontakta tidningen (-arna) det gällde, och påtala deras misstag!
          Jag skulle helt enkelt bli urförbannad.

Fast det är jag det rolleyes.gif, berör det dig inte så finns det ju ingen anledning.

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 21-01-2005, 12:01
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Skriften från forum-var förfrågad om - och angiven med namn - det är ett annat såråd Ingrid pratar om -där hennes namn tydligen INTE var med ...

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          amaira
          Inlägg 21-01-2005, 12:14
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Berith @ 21-01-2005, 07:33)
          Svär också i det tysta över bildstölder - från nätet till olika inlägg här på forumet. Och det finns en person som är expert på att visa vad hon menar med hjälp av bilder - andras bilder, och många bilder. [color=gray](Säger inte vem men hon har fått en avdelning nästan alldeles själv... sleep.gif tongue.gif )

Åh, vad svårt jag tycker det är med "outtalade anklagalser". Jag får omedelbart dåligt samvete. Funderar: "Är det mig hon menar?"

Efter att ha rannsakat mig själv ordentligt, tror jag inte det är det. Men just tillägget "Säger inte vem men hon har fått en avdelning nästan alldeles själv... sleep.gif tongue.gif " så känns det som att det syftar till mig. Eftersom du Berith redan tidigare "antytt" att jag skriver lååååånga inlägg, som "några, säger ej vem" inte öppnar p.g.a. signaturen.

Och så lägger jag ju in många bilder...

Nu var ju inte heller det rent utsagt, men svårt att tolka annorlunda, i "min" tråd.

Rent allmänt:

Det jag tycker sämst om, med "outtalade påståenden", är att de aldrig går att "inte uppfatta", samtidigt som den som gör så, alltid har tyggen fri, i och med att han/hon alltid efteråt kan säga: "Men jag har inte sagt nåt!"

Vad gäller den person (jag eller nån annan) som du Berith syftar till här, tycker JAG att det är sjystare att göra ett vänligt inlägg i en aktuell tråd! Och "rakt framifrån" tala om, att du upplever det sjystare om hon uppger varifrån bilderna kommer.

Eftersom jag inte vet vad du syftar till, kanske du redan har gjort det, utan resultat, vad vet jag.

Kram (flåt, du gillar ju inte kramar tongue.gif men du behöver inte ta emot den)
          /amaira.

--------------------

Citera
          amaira
          Inlägg 21-01-2005, 12:17
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 21-01-2005, 12:01)
          Skriften från forum-var förfrågad om - och angiven med namn - det är ett annat såtråd Ingrid pratar om -där hennes namn tydligen INTE var med ...

Okej, då förstår jag. *lugnar genast ner mig rolleyes.gif *

Skönt att det inte var en tidning som gjort så.

Vad gäller andra trådar så ... ja det är ju åtminstone liite annorlunda.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 21-01-2005, 13:04
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (amaira @ 21-01-2005, 12:14)
          CITAT (Berith @ 21-01-2005, 07:33)

Svär också i det tysta över bildstölder - från nätet till olika inlägg här på forumet. Och det finns en person som är expert på att visa vad hon menar med hjälp av bilder - andras bilder, och många bilder. [color=gray](Säger inte vem men hon har fått en avdelning nästan alldeles själv...  -_-  :P )

Åh, vad svårt jag tycker det är med "outtalade anklagalser". Jag får omedelbart dåligt samvete. Funderar: "Är det mig hon menar?"

Efter att ha rannsakat mig själv ordentligt, tror jag inte det är det. Men just tillägget "Säger inte vem men hon har fått en avdelning nästan alldeles själv... sleep.gif tongue.gif " så känns det som att det syftar till mig. Eftersom du Berith redan tidigare "antytt" att jag skriver lååååånga inlägg, som "några, säger ej vem" inte öppnar p.g.a. signaturen.

Och så lägger jag ju in många bilder...

Nu var ju inte heller det rent utsagt, men svårt att tolka annorlunda, i "min" tråd.

Rent allmänt:

Det jag tycker sämst om, med "outtalade påståenden", är att de aldrig går att "inte uppfatta", samtidigt som den som gör så, alltid har tyggen fri, i och med att han/hon alltid efteråt kan säga: "Men jag har inte sagt nåt!"

Vad gäller den person (jag eller nån annan) som du Berith syftar till här, tycker JAG att det är sjystare att göra ett vänligt inlägg i en aktuell tråd! Och "rakt framifrån" tala om, att du upplever det sjystare om hon uppger varifrån bilderna kommer.

Eftersom jag inte vet vad du syftar till, kanske du redan har gjort det, utan resultat, vad vet jag.

Kram (flåt, du gillar ju inte kramar tongue.gif men du behöver inte ta emot den)
          /amaira.

En egen avdelning sa jag - inte egen tråd. Och lilla amaira *klappar på huvvet* bara för att du är centrum i din värld så handlar inte allting om dej. biggrin.gif Fast jag läser nog nästan alla dina inlägg, skulle aldrig hoppa över dom bara för att du skrivit dom. (Lite tveksam till din antydan där....) Ska kanske läsa dom nooooga noga och sen göra en sammafattning i ett nytt inlägg av det du skriver. laugh.gif

Det där med egen avdelning var faktiskt lite ironiskt menat. sleep.gif Tog nog lite för givet att andra förstod vad jag menade. Hrmrmmm... Joo jag menade ju Cilla i Träd-avdelningen. *duckar* Måååånga bilder där som inte är hennes, om ens nån är det.

Och det där med kramarna (jag älskar kramar! men inte från "vem som helst" rolleyes.gif ) - måste bara få fråga om du skickar kramar till höger och vänster även IRL? T.ex. du är inne på macken, du ska betala... det står en tjej bakom disken, en kille plockar in mjölk i kylen, bakom dej står en långtradarchaffis, en mamma med en snorig unge, en äldre herre som ska köpa en kvällstidning.... Och när du har betalat ropar du "Kram på er allihopa!" unsure.gif blink.gif Eller ta vilken affär som helst förresten.... eller bibblan... eller badhuset.... eller kyrkan.... eller bussen.... eller nån annanstans där det är många andra i samma ärende som du. J-kligt nyfiken på om du skickar kramar där ute också eller om det bara är här vi måste ta emot fast vi kanske inte vill ha just från dej? wink.gif wub.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          amaira
          Inlägg 21-01-2005, 14:55
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Berith @ 21-01-2005, 13:04)
          måste bara få fråga om du skickar kramar till höger och vänster även IRL? T.ex. du är inne på macken, du ska betala... det står en tjej bakom disken, en kille plockar in mjölk i kylen, bakom dej står en långtradarchaffis, en mamma med en snorig unge, en äldre herre som ska köpa en kvällstidning....

Eller ta vilken affär som helst förresten.... eller bibblan... eller badhuset.... eller kyrkan.... eller bussen.... eller nån annanstans där det är många andra i samma ärende som du.

J-kligt nyfiken på om du skickar kramar där ute också

Självklart!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif *tar tålmodigt emot dina klappar på huvudet*

Skönt att få det hela med bilderna avklarat i vilket fall som helst, och veta att jag slipper ha dåligt samvete wub.gif .

Låter försiktigt bli kramen ...

/amaira.

--------------------

Citera
          lavendel
          Inlägg 21-01-2005, 15:06
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 316
          Medlem nr: 951

Har egentligen slutat lägga mej i såna här debatter...eftersom jag är här så sporadiskt!
          Men...om jag skulle lägga ut nåt råd eller nån bild på nätet så skulle jag betrakta det som allas egendom...om jag ville hålla det för mej själv så skulle jag väl inte lägga ut det!!!!
          Är väl nätnaivist och nätanarkist!
          Information vill vara fri!!!!!
          (Som dom gamla hackers sa!)

tongue.gif

--------------------
          Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
          Söker du lyckan för ett år....gift dej...
          Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 21-01-2005, 15:53
          Länk hit: #36

Medlem

Amaira smile.gif Nu stavade jag fel, i förra inlägget -så det blev obegripligt för dig -tar det en gång till -sorry ..wink.gif

I aot s forum har en förfrågan gått ut -vi har sagt ok -inläggen har lagts in i tidningen med namn under -såråd mest men även annat .
          Tydligen har Ingrid på V , råkat ut för att hennes såråd -kommit in på annat ställe -utan att det angetts att det är hon som bidragit med dem .. i samma tidning ....
          Mej spelar det absolut ingen roll med sånt -utgår ifrån att det är spelets regler inom Internet .Jag har gett ok till text o bilder inom forum -bild om de frågar till tidningen .
          Och apropå egen avd ,Berit - så är det ju inte helt lätt att begipa vem du menar ..
          Fått en egen avd? -ja Ingrid har en "egen" pallkrage avd -till god nytta för både rädisodlare -vilket jag inte är ,och de med krämpor som gillar upphöjda rabatter -vilka jag tillhör ..
          -Jag överöser Förkultivering med mina snusförnuftiga råd och Cilla skriver mycket i Buskar o träd -tyvärr mindre nu -Sakner henne där .Amaira kör mest i smått .., så att du menade just Cilla var inte helt klart för mej i alla fall ..
          Hälsar K

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          Berith
          Inlägg 21-01-2005, 17:15
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (amaira @ 21-01-2005, 14:55)
          Självklart!!  :D  :D  :D  *tar tålmodigt emot dina klappar på huvudet*

biggrin.gif Tvivlade inte för en sekund!

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 21-01-2005, 17:24
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 21-01-2005, 15:53)
          Och apropå egen avd ,Berit - så är det ju inte helt lätt att begipa vem du menar ..
          Fått en egen avd? -ja Ingrid har en "egen" pallkrage avd -till god nytta för både rädisodlare -vilket jag inte är ,och de med krämpor som gillar upphöjda rabatter -vilka jag tillhör ..
          -Jag överöser Förkultivering med mina snusförnuftiga råd och Cilla skriver mycket i Buskar o träd -tyvärr mindre nu -Sakner henne där .Amaira kör mest i smått .., så att du menade just Cilla var inte helt klart för mej i alla fall

Neej förstår ju det egentligen... sleep.gif
          Det blir väl så när man som jag gör, läser dom flesta inläggen i dom flesta avdelningarna. Lägger märke till saker menar jag... Och då har jag lagt märke till att Cilla brukar visa vad hon menar med bilder - plockade från nätet, men utan att berätta var hon lånat dom.

Sörplar i mej av både dina råd Kerstin, och Ingrids såklart. Fortsätt med överösandet! wub.gif biggrin.gif

--------------------

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 21-01-2005, 18:26
          Länk hit: #39

Medlem

Ok . jag läser allt jag med .Såråden lär fortsätta för låta bli det går bara inte tongue.gif

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          Fialotta
          Inlägg 21-01-2005, 18:42
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (amaira @ 21-01-2005, 14:55)
          CITAT (Berith @ 21-01-2005, 13:04)
          måste bara få fråga om du skickar kramar till höger och vänster även IRL? T.ex. du är inne på macken, du ska betala... det står en tjej bakom disken, en kille plockar in mjölk i kylen, bakom dej står en långtradarchaffis, en mamma med en snorig unge, en äldre herre som ska köpa en kvällstidning....

Eller ta vilken affär som helst förresten.... eller bibblan... eller badhuset.... eller kyrkan.... eller bussen.... eller nån annanstans där det är många andra i samma ärende som du.

J-kligt nyfiken på om du skickar kramar där ute också

Självklart!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif *tar tålmodigt emot dina klappar på huvudet*

Skönt att få det hela med bilderna avklarat i vilket fall som helst, och veta att jag slipper ha dåligt samvete wub.gif .

Låter försiktigt bli kramen ...

/amaira.

Amaira...jag känner igen mig i det du skriver
          ang, att ta åt sig och skickade *kramar* kom ihåg när jag va ny här..
          fick samma inlägg om att inte skicka *kramar hit o dit...Ops...tänkte
          jag...det är ju sån jag är ohmy.gif ohmy.gif ...jag tar i alla fall gärna emot skrivna *kramar* över nätet....det är ju inget man dör av och inte smittar det heller,
          jag ser det mer som nåt hjärtligt o vänligt..och över nätet måsta man ju inte ta emot den om man inte vill...helt frivilligt rolleyes.gif

Nu kommer det en stor *kram* här wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 12:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon