Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Åh, hjälp!, ..nån som hört talas om en sumporkideé?
          Zaz
          Inlägg 29-01-2005, 19:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 140
          Medlem nr: 4 925

Hejsan alla glada, är alldeles splitterny här i gänget, men hoppas nån kan hjälpa mig!

För snart ett år sen köpte jag vad som skulle vara en sk sumporkideé till rabatterat pris, den saknade blommor men hade vackra, kraftiga, långsmalt spetsiga blad i rosett. Det hette att det var en Paphiopedilum 'DePerle' och att den skulle stå blöt hela tiden, fick på inga villkor torka.

Nu har ett år gått och den ser bara allt ledsnare ut. Så har letat som en tok efter info om just DePerle (el x delenatii som den visst också kallas) och ingenstans hittar jag nåt om att den vill ha det extra blött?! ...håller jag långsamt på att dränka ihjäl min lilla sötnos? unsure.gif
          ...det konstiga är dock att komposten den står i verkar vara nån sorts svamp-aktigt material som verkligen håller vatten bra - så jag förstår ingenting! Den är helt klart såld som en sumporkideé men om den verkligen är det så verkar det inte kunna vara en DePerle?

Hjälp mig snälla om Du har nån aning...!

Mvh Zaz

--------------------
          "...I take it step by step so I never miss a thing"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 09:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon