Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Plast eller plåt, innertak eller inte
          netaave
          Inlägg 08-02-2005, 22:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Vi håller på bygger en ny altan under tak 7.50 X 3.60 över hela husgaveln, halva är glasad över ett tätt räcke (som fönster) och den andra halvan har jag tänkt ha markisväv i fönsterhålen. Vi har också en utbyggnad stor som en balkong 1.80 x 3.60 utan tak från den mot sydväst och jäms med framsidan. Tanken är att vi så småningom ska bygga ut hallen och ha ett trädäck emellan trappan till utbyggnaden och nya entrén.
          Nu är vi lite oense om vad för slags tak vi ska ha, vi sitter gärna i skuggan på sommaren så jag vill ha ett altantak i plåt med innertak under. Jag inbillar mig att värmen kommer att stanna längre därute på kvällarna också med ett sånt och att det kommer att bli sval och skön skugga de dallriga och heta sommardagarna.
          Gubben är orolig för att det ska bli för mörkt i vardagsrummet innanför och tycker vi kan ha plasttak på halva altanen och som jag vill där vi bygger och glasar in.
          Kommer inte det att se konstigt ut? Vad tror experterna här? rolleyes.gif

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-07-2025, 21:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon