Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Såld på sådd!, Åkte dit trots att jag inte skulle......
          Milex
          Inlägg 16-02-2005, 21:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 483
          Medlem nr: 4 549

"Råkade" hamna på Nisses Växtförsäljning i Uddevalla idag. Kom ut med 50 l såjord, vermikulit, över 200 små plastkrukor och 5 fröpåsar. Det skulle inte hända. Jag har redan en fröbeställning inne på nätet och skulle dessutom inte så några frön inne. Inte alls. Har i kväll röjt en hylla i nedervåningen och gubben, som pustade något, ska kolla om de har några överblivna lysrör på jobbet. (Jag visade honom ditt inägg Kerstin biggrin.gif )
          Hur blev det så här? Ja, jag skyller på er smile.gif. Hade ni inte skrivit alla lockande trådar om frösådd hade detta aldrig hänt. Så nu får ni hjälpa mig.

Kan jag göra så här?
          De här ska jag ha i krukor. Kan alltså bäras in vid risk för frost.
          Blomstertobak Koristetupakka Grandiflora, Nemesia Shooting Star och Cosmos Psyche. De sår jag i rumstemperatur i början av mars och placerar när de grott i nedervåningen där det är ca 15-16 grader, under lysrör. Är de då färdiga för att börja avhärdas och sättas ut någon gång i början av maj?
          Svartöga Thunbergia alata, den sår jag i rumstemperatur nu och försöker få den att överleva som inomhusväxt fram till sommaren. Behöver då inte stå kallare än 20-22 grader så länge den har ordentligt ljus?

De här ska så småningom (förhoppningsvis) stå i rabatt.
          Aquilegia vulgaris magpie och Rudbeckia Cherokee Sunset. De här sår jag i kväll. Står inne till i morgon kväll. Sätter småkrukorna, med plastpåsar över, i frigolitlåda och täcker över med fiberduk. Någon snö finns det inte här så jag täcker över dem med löv och granris. Får se sen om jag tar in några för vidare drivning och testar att ha kvar några ute för att se vilket de klarar bäst.

Har jag fattat det rätt?
          Tacksam för hjälp smile.gif
          Måste oxå knalla runt hos grannarna och kolla om jag hittar någon som kan tänka sig att sköta sådderna när vi är på semester. rolleyes.gif

--------------------
          Strömstad zon 3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 16:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon