Hur blev det så här? Ja, jag skyller på er

Kan jag göra så här?
De här ska jag ha i krukor. Kan alltså bäras in vid risk för frost.
Blomstertobak Koristetupakka Grandiflora, Nemesia Shooting Star och Cosmos Psyche. De sår jag i rumstemperatur i början av mars och placerar när de grott i nedervåningen där det är ca 15-16 grader, under lysrör. Är de då färdiga för att börja avhärdas och sättas ut någon gång i början av maj?
Svartöga Thunbergia alata, den sår jag i rumstemperatur nu och försöker få den att överleva som inomhusväxt fram till sommaren. Behöver då inte stå kallare än 20-22 grader så länge den har ordentligt ljus?
De här ska så småningom (förhoppningsvis) stå i rabatt.
Aquilegia vulgaris magpie och Rudbeckia Cherokee Sunset. De här sår jag i kväll. Står inne till i morgon kväll. Sätter småkrukorna, med plastpåsar över, i frigolitlåda och täcker över med fiberduk. Någon snö finns det inte här så jag täcker över dem med löv och granris. Får se sen om jag tar in några för vidare drivning och testar att ha kvar några ute för att se vilket de klarar bäst.
Har jag fattat det rätt?
Tacksam för hjälp

Måste oxå knalla runt hos grannarna och kolla om jag hittar någon som kan tänka sig att sköta sådderna när vi är på semester.