Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Det här med zoner för mina rosor..., ...microklimat, vart?
          fruberglund
          Inlägg 17-02-2005, 23:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Vet att jag är tjatig med mina jädra zonfrågor men jag blir inte klok på det här med microklimat.

Har hittat så många fina rosor för zon 3 som jag vill ha men tror att jag har zon 4. Trots att det är ett blåshål här så har jag ju en Rönnsumak som är ståtlig och den ska ju bara klara zon 3 egentligen. Har lite annat som också bara ska klara zon 3 och som ändå klarar sig bra.

Vad jag egentligen undrar är hur kan jag veta vart i min trädgård jag har microklimat? Vill ju inte köpa en massa zon 3 rosor för att sedan se dem dö bort för mig...man är ju liksom inte gjord av pengar smile.gif Om jag ändå vill prova så måste jag ju sätta dem där det är nån sorts microklimat men hur vet jag det?

Upphöjd rabatt vet jag men jag kan inte ha det där jag har tänkt ha dessa rosor i så fall (har i och för sig tänkt ha rosor överallt men ändå smile.gif )

Har hittat ett par nya favoriter (älskar den här sortens lila) men de är för zon 3. Vågar jag prova utan att bli ruinerad???

Veilchenblau

Donau

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2025, 02:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon