Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Energi rengöring av hemmet:)
          Virgo
          Inlägg 21-02-2005, 20:48
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

CITAT
          Visst finns det MASSOR av lurendrejade inom sådana här saker

Och du blev lurad. laugh.gif
          Du inbillar dig bara att du mår bättre pga denna healing. Tänk vad mycket annat du kunde fått för 1200:-

Healing är bluff och tyvärr är det många som låter sig luras.

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          *solis*
          Inlägg 21-02-2005, 20:55
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

CITAT (Virgo @ 21-02-2005, 20:48)
          CITAT
          Visst finns det MASSOR av lurendrejade inom sådana här saker

Och du blev lurad. laugh.gif
          Du inbillar dig bara att du mår bättre pga denna healing. Tänk vad mycket annat du kunde fått för 1200:-

Healing är bluff och tyvärr är det många som låter sig luras.

Om det var lurendrejeri så blev jag mer än gärna lurad eftersom jag har fått så mycket till mig tack vare Reiki healing:det var värt varje krona!!!

Men blir folk ledsna av lurendrejeri så är det hemskt sad.gif

Jag blev bara rikare på alla sätt och vis och du:INGEN kan lura mig om jag inte är med på det själv!!!
          Det var ju jag själv som sökte mig till kvinnan som tog 1200 kronor och samma kvinna är fortfarande min vän som jag uppskattar mycket mycket!!!

Citera
          Virgo
          Inlägg 21-02-2005, 21:05
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT
          Jag blev bara rikare på alla sätt och vis och du:INGEN kan lura mig om jag inte är med på det själv!!!

biggrin.gif den var bra!

--------------------
          mvh
          Virgo

Citera
          Airamya
          Inlägg 21-02-2005, 21:06
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

Hejsan Hoppsan...
          Jo, solis, det heter initiering. Du är intitierad i första gradens Reiki, eller Reiki I som det heter.
          Det innebär att du fått lära dig att ge healing till andra och de grundläggande Reiki-symbolerna.
          Nästa steg (om man vill gå vidare) är Reiki II, då man även får lära sig att ge healing på distans, bl a.
          Det tredje o sista steget, är Reiki III, s k Master-initiering, då man får lära sig att lära ut Reiki till andra.

Huruvida det är bluff eller inte kan man nog överlåta till var o en att själv bedöma. Jag är Reiki-healer och har arbetat med energier på många sätt i många år, för mig är det en verklighet. Men jag har inget behov av att pracka på det på andra, jag respekterar andras verklighet och hoppas att de kan respektera min.

Solis uppfattning att man faktiskt får healing när man ger healing är helt korrekt. Eftersom man är en kanal för healing-energin, man använder sig inte av sin egen energi. Råkar man 'dra på sig' andras problem när man arbetar så beror det på att man blockerar sig, börjar använda sig av sin egen energi och drar till sig av mottagarens i gengäld.
          Det är lätt hänt när man är ovan, men man lär sig med tiden.

Jag håller med om att det är för mycket hemlighetsmakeri runt Reikin. Den borde spridas till alla som vill, utan förbehåll, och det finns också många Reiki-healers som arbetar för detta.

Hoppas detta kastade lite ljus över frågan.

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera
          Ralf
          Inlägg 21-02-2005, 21:07
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (solis @ 21-02-2005, 20:24)
          Jag är inte helt säker på att det heter just initiering, men att det kostade 1200 kronor wacko.gif

Tcyker läraren åtminstone borde ha lärt dig vad det heter när hon tog 1200 kr.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          *solis*
          Inlägg 21-02-2005, 21:13
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Ralf @ 21-02-2005, 21:07)
          CITAT (solis @ 21-02-2005, 20:24)
          Jag är inte helt säker på att det heter just initiering, men att det kostade 1200 kronor wacko.gif

Tcyker läraren åtminstone borde ha lärt dig vad det heter när hon tog 1200 kr.

Klart att hon lärde mig vad det heter men jag glömmer så lätt saker och ting wacko.gif
          Knas tant som jag är har så mycket i skallen så att hälften vore nog och då vore det lättare att komma ihåg ord och annat wacko.gif

Skall nog använda healing till att rensa min slalle på allt onödigt skit biggrin.gif

Citera
          Airamya
          Inlägg 21-02-2005, 21:21
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

CITAT (solis @ 21-02-2005, 21:13)
          Skall nog använda healing till att rensa min skalle på allt onödigt skit biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif wub.gif rolleyes.gif

Det ska jag också prova smile.gif

Du verkar ha en sund inställning till Reikin, solis smile.gif Vet du, jag hade en kurskamrat en gång som sade efter att hon fått sin andra initiering: "Jag har slutat vattna mina blommor nu. Jag ger dem bara Reiki."
          Jag tittade förbryllat på henne och undrade: "Har du slutat äta o dricka själv också?". Då var det hennes tur att se förbryllad ut innan hon insåg vad jag menade. wink.gif tongue.gif
          Så kan det gå... laugh.gif

Trevligt att möta en annan Reiki-healer här på Odla smile.gif Det hade jag inte väntat mig.

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-02-2005, 21:31
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det finns en annan beteckning på sånt här och det är hjärntvätt. En hjärntvättad person kan aldrig erkänna att just detta har förekommit, även om det står i eldskrift på väggen framför. Människan har en fantastisk sak mellan öronen, man kan nästan skapa vad som helst med den, men samtidigt så är den väldigt lätt att lura. Tyvärr.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Virgo
          Inlägg 21-02-2005, 21:33
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT
          Jag ger dem bara Reiki."

Sa hon inte Raki? laugh.gif

--------------------
          mvh
          Virgo

Citera
          *solis*
          Inlägg 21-02-2005, 21:37
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Airamya @ 21-02-2005, 21:21)
          CITAT (solis @ 21-02-2005, 21:13)

Skall nog använda healing till att rensa min skalle på allt onödigt skit biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif wub.gif rolleyes.gif

Det ska jag också prova smile.gif

Du verkar ha en sund inställning till Reikin, solis smile.gif Vet du, jag hade en kurskamrat en gång som sade efter att hon fått sin andra initiering: "Jag har slutat vattna mina blommor nu. Jag ger dem bara Reiki."
          Jag tittade förbryllat på henne och undrade: "Har du slutat äta o dricka själv också?". Då var det hennes tur att se förbryllad ut innan hon insåg vad jag menade. wink.gif tongue.gif
          Så kan det gå... laugh.gif

Trevligt att möta en annan Reiki-healer här på Odla smile.gif Det hade jag inte väntat mig.

Många år innan detta med Reiki så tyckte jag själv att jag var så märkvärdig så;jag som var såååå intresserad av andliga saker,filosofi,inre utveckling,var på alla möjliga kurser etc... jag skulle jämt och ständigt lära andra att leva bättre,medans jag själv levde i en stor andlig misär sad.gif
          Men inte såg jag det hos mig själv utan bara hos alla de andra sad.gif wacko.gif

Idag känns det som att jag håller på att tömmas på allt skit och kvar är endast tomhet och DET är smärtsamt som bara den.

Det är så at vi mådde så dåligt alla här hemma men igår plötsligt kom jag ihåg att jag kunde ju rena mitt hem med Reiki och DET FUNKADE och det tycker jag är så fantastiskt, även fastän jag har sååå svårt tro på det hela!

Men själva livet är ju ett underbart mirakel så varför skulle det inte funka med Reiki healing!?

Jag har mött många märkliga personer inom healing världen men var och en får göra som de vill och söka vad de vill!

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 21-02-2005, 21:39
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Var och en blir salig på sin tro och det bör respekteras , jag är helt övertygad om att det finns något "bortomnånstans", sedan är det opp till var och en att utforska unsure.gif unsure.gif smile.gif smile.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 21-02-2005, 21:41
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 21-02-2005, 21:31)
          Det finns en annan beteckning på sånt här och det är hjärntvätt. En hjärntvättad person kan aldrig erkänna att just detta har förekommit, även om det står i eldskrift på väggen framför. Människan har en fantastisk sak mellan öronen, man kan nästan skapa vad som helst med den, men samtidigt så är den väldigt lätt att lura. Tyvärr.

Inte gör det mig något att jag har i såna fall blivit hjärntvättad eftersom jag mår så bra av det hela biggrin.gif

Du skulle kanske själv pröva!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-02-2005, 22:13
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT
          Inte gör det mig något att jag har i såna fall blivit hjärntvättad eftersom jag mår så bra av det hela
          Det är det viktigaste. Visserligen tror jag att du lever i en skuggvärld men det är ditt val och jag tänker absolut inte försöka omvända dig.

CITAT

Nja, jag är en ganska benhård realist. Hört talas om att hälla vatten på en gås?? biggrin.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 21-02-2005, 22:17
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Jag tror inte ett dugg på reiki eller andra "myskogrejer" men för den skull driver jag inte med dem som tror på sånt.Jag respekterar dem precis som jag respekterar alla andra.

Själv har jag sedan barnsben haft sanndrömmar...alltså drömmar om händelser som kommit senare...och också återkommande drömmar under nästan sex års tid som sedan blev till verklighet...fast just den gången så tänkte jag inte på att jag ju sett hela händelsen sååå många ggr tidigare...inte förrän andra började påminna mig om vad jag berättat för dem. Allt stämde...förutom att jag sett händelsen spegelvänt...det såg vi när vi kollade byggnader mm.
          Tilläggas kan att anläggningen där det hela hände inte ens var påtänkt när mina drömmar startade.
          Alltså...det finns alltid sånt som vi människor inte riktigt kan förstå....men likväl får vi acceptera att det händer och sker.

Citera
          *solis*
          Inlägg 21-02-2005, 22:20
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 21-02-2005, 22:13)
          CITAT
          Inte gör det mig något att jag har i såna fall blivit hjärntvättad eftersom jag mår så bra av det hela

Det är det viktigaste. Visserligen tror jag att du lever i en skuggvärld men det är ditt val och jag tänker absolut inte försöka omvända dig.

CITAT
          Nja, jag är en ganska benhård realist. Hört talas om att hälla vatten på en gås?? biggrin.gif

Det är oändligt skönt att leva i en "skuggvärld", men annars undrar jag:vad menar du med "skuggvärld"?

Och vad menar du med att vara en benhård realist?

Citera
          Annki
          Inlägg 21-02-2005, 22:21
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 978
          Medlem nr: 40

Köpte en bok om Feng-shui på en bokrea nåt år. Den tar jag fram en gång i månaden när bostadsrättsföreningen är vänliga nog att sätta hit en container. Om jag läser ett kapitel i den boken får jag kraft att rensa ut tre Coop-kassar prylar som jag sedan slänger i containern. Utan den lilla rea-boken hade jag förmodligen vadat i prylar upp till knäna... smile.gif

--------------------
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Citera
          renate
          Inlägg 21-02-2005, 22:30
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

CITAT (Annki @ 21-02-2005, 22:21)
          Köpte en bok om Feng-shui på en bokrea nåt år. Den tar jag fram en gång i månaden när bostadsrättsföreningen är vänliga nog att sätta hit en container. Om jag läser ett kapitel i den boken får jag kraft att rensa ut tre Coop-kassar prylar som jag sedan slänger i containern. Utan den lilla rea-boken hade jag förmodligen vadat i prylar upp till knäna... smile.gif

Då är det kanske på tiden att jag plockar fram mina Feng-shui böcker.Jag har tre st:
          1 för hemmet
          1för trädgården och
          1för katter.
          Jag tyckte de är lite jobbigt att läser,men jag ska läser dom.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          *solis*
          Inlägg 21-02-2005, 22:36
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (Annki @ 21-02-2005, 22:21)

Tack vare Feng-Shui har jag rensat mycket hos mig och kastat mycket och är noga med att flytta på saker och ting då och då så att energierna inte stagnera.

Citera
          Annlo
          Inlägg 21-02-2005, 22:37
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Appro på det här med rökelse rolleyes.gif
          Jag minns när jag o min sambo var i Thailand och vi gick förbi ett ställe på kvällen o jag sade att vad gott det luktar - är det rökelse?
          Min sambo tittar på mig med förbryllad min wacko.gif
          - men jösses älskling, det luktar ju hasch!

Annlouice

Citera
          *solis*
          Inlägg 22-02-2005, 14:26
          Länk hit: #40

Medlem

Nu har dammtussarna sagt till mig:DU MÅSTE TA FRAM DAMSUGAREN laugh.gif
          Vi vill bort ifrån detta energi fyllda hem wacko.gif

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-12-2025, 00:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon