CITAT (kerstin z5-6 @ 11-03-2003, 17:19)

Jaha .. du verkar förlorad trädgårdsman..Vi disk .faktiskt i går på chatten om vi skulle kunna "förföra" dig över till stollsidan-o det verkar vi ha lyckats med....
Bananen heter Musa basjoo och är frösådd...vacker även utan banan
Jag har också en hel del bauhiniaplantor på g med orkidee liknande blommor.
Passionsfrukt måste du ha -Det är Ingrids avdelning
Själv tänker jag ha rosor i mitt eftersom mina favvisar inte blir så höga o fina i detta köldhål...du kan ju ha rosor ute..
avis
En del palmer ska jag def ha och citroner
Vindruva hör jag tar över rubbet på ett par år så där är jag lite tveksam -har Zilga o Sukribe utomhus i stället.
Jag räknar KALLT med att ha det större byggnationerna klara i maj juni.
Då ska jag och mina kompisar i Sjyssta lökar på Stas riksmöte i Göteborg ..Vi tänker definitivt beskåda Ingrids underverk!!!!
Dammen -vi lutar åt en gjuten, med natursten och ev glasbetong med inbyggt ljus-Ja den lokala elpatronen är personlig vän tack och lov...
Han har lovat fixa allt sånt..fläktar
Natrium lampa+
Mina tolv lysrörs armaturer från källaren kommer jag att ha i det nya på vintern jan -april...Brukar i vanliga fall driva upp sådär en 150 200 sorters olika perenner varje vår , men ligger lågt nu pga bygget o har bara 70 sorter..-Hur nu det gick till ??,skulle inte så alls...
I ena hörnet nära den blivande dammen har jag gjutit in ett väldigt grovt avlopp i betongen-tänker göra nåt snygg runt med mosaik..
Jag vill att det ska vara vackert..men f.a funktionellt-ingen utställningslokal...
En del tips o råd finns i Ulla Hasselmarks -Glädjehuset.
Som lätt nattlektyr..igen totalspäckad faktabok , men trevlig...
Nu ska jag på lerknoddekurs..DU ser vi är aktiva damer jag o Västkustbönan Ingrid

Och samtalsämnena är outtömliga-Underbart
Kerstin

Hej Kerstin
underbara bilder som jag blev glad att se, den ljusblå blommorna såg så ljuvliga ut vet du var man köper sådana, är det ovanliga lätta eller svåra att sköta mycket tacksam för svar. ariana[QUOTE]