Ha roligt

Klängväxter är kul -kan slingra sig runt i rummet på tjocka hamparep -tar ytrymmen som annars aldrig kommer till andvändning ..
Jag vill ha ett myller av växter -inte tomma paradytor
Tropiska växter , kan samsas med tex citrusträd , trots att det ofta anges att citrusar ska vila i kall miljö-dock över + 6 , under vintern ...
Jag försöker ha en "stillsam period för växterna nov -dec då tempen ofta ligger kring 10 +
En arbetshörna -gärna en vagn på hjul som kan styras undan är bra ,omplantering , sådder osv -med krokar på för sekatörer o plats under bordet för näring mm.. -Vill du ha fina växter året runt ska du ha nån form av tilläggsljus , en bra sop är mycket andvändbar -det faller löv från ditten o datten ..Vatten förstås ....
Provadopinnar i krukan efter ev sommarviste ute gör att man slipper ohyreinvasioner på växterna inne i växthuset under hösten -vintern .. de hänger lätt med in annars
From vårsolen tar allt fart igen , Kamelia o primula blommar men Passionsblomman brukar vara först
lycka till med rummet o ta bilder !
Titta gärna in i Exotics album .. hon är ett jättefint orangeri " och är rostok som jag