Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sköldlöss!, på Benjamin
          Airamya
          Inlägg 19-03-2005, 13:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

Jag har undrat varför min lilla Benjamin börjat se så ledsen ut. Han var så väldigt glad o tjusig tidigare... När jag nu tog mig tid att studera honom lite närmare upptäckte jag att han hade ju börjat odla sköldlöss!
          Detta är helt nytt för mig, dessa kryp har jag inte stött på tidigare.
          Jag har plockat bort alla jag kunde hitta, med fingrarna, men kampen lär väl inte vara över med det...
          Nu undrar jag: Benjamin står bredvid en del av mina sådder där det börjat gro en del. Finns det risk att sköldlössen angriper sådderna? Det borde de inte göra eller hur?
          Min stora Benjamin, som står i andra änden av rummet verkar inte angripen, inte heller övriga växter.
          Om någon har bra tips på vilken taktik och vilka vapen jag bör använda i detta krig så tar jag tacksamt emot dem... wink.gif

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-07-2025, 10:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon