Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> träd som inramning av altan, Hur tätt mellan träden m.m.?
          falken
          Inlägg 27-03-2005, 12:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 5 235

Det här är mitt första inlägg, men jag har följt forumet något år. Är det någon som kan hjälpa mig med följande. Jag har ett långt trädäck i sydvästläge (Stockholm) och behöver insynsskydd. Funderade länge på att sätta upp en pergola men har nu funderingar på att sätta träd på rad. Insynsskyddet behövs nämligen cirka 1,6 m upp (tujahäck i tomtgränsen som ger visst insynsskydd men höga villor runtomkring). Vill absolut inte ha för höga träd (3-4 m) och inte heller för täta och vida och jag vill kunna gå någorlunda upprätt under dem. Funderar på Carmencitarönn. Om jag nu har sex meter trädäck att insynsskydda - hur många träd går det då åt? Hur tätt kan man sätta dem? Kan jag beskära träden om de blir för stora och tar för mycket solljus? Ett annat alternativ är att jag sätter en uppstammad "häck" av avenbok. Eller är det nån som har ett annat förslag? Svårt med träd tycker jag. Man kan liksom inte riktigt göra sig en bild av hur det kommer att bli när de har vuxit till sig.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 18:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon