Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klematis och förkultivering, Frågor av nybörjare
          Latmask
          Inlägg 07-04-2005, 19:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 572
          Medlem nr: 5 267

Jag undrar hur bred en klematis blir?

Vi ska täcka en kortsida och långsida med klematis. Den sammanlagda bredden är ca 5 -6 meter. Hur många klematis kan vi räkna med att behöva. Det ska/behöver inte vara helt insynsskyddat, bara så att det täcker den fula väggen (hönsnät) så att det ser lite vackrare ut.

Hur mycket ska man vattna när man förkultiverar. Jag vet att vissa frågor jag ställer är idiotfrågor, men det är svårt när man är ny. Ska jorden vara dränkt hela tiden eller ska det torka ut lite?

Mina liljor börjar sticka upp, alla utom en. Men av dahliorna syns inte ett spår. Nu är det en vecka sen jag planterade dem. Ska jag räkna med att de har dött eller kan det ta längre tid?

Jag vet att det kan ta längre tid om lökarna var upp och ner och jag var inte helt säker på att det blev rätt, kan jag gräva upp dem, kolla och vända på dem, eller är det bättre att låta det vara? När kan man ge upp hoppet om inget syns?

--------------------
          Murphys lag:
          Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.

Murphys femte lag:
          Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon