Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad kommer det bli av de röda knopparna?
          peppina
          Inlägg 08-04-2005, 09:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 73
          Medlem nr: 5 279

Hej alla!

Vi flyttade in i första huset för ca ett år sedan och gjorde inte så mycket i trädgården förra året, det som fanns där fick växa. Nu vill jag sätta igång att bygga upp "min" trädgård och behöver därför flytta på lite av de växter som finns. Dum som jag var förra året så antecknade jag inte vilka växter som stod var i rabatten vilket blir ett problem nu när jag ska flytta dem.

Nu till min fråga: Jag vet att det fanns ett par pioner utspridda i rabatten förra året och har hört att det helst ska flyttas på hösten. Vilka av alla dessa knoppar kan vara pionerna?? Jag har en känsla av att de stod på en viss plats där det nu sticker upp små mörkröda knoppar ur jorden. Där är också en massa torra stjälkar från förra året som jag klippt ner. Endel av dem är lite ihåliga. Kan detta vara pionerna?? wacko.gif Och ska jag då vänta med att flytta dem eller går det nu också om man är lite försiktig??

Tacksam för hjälp!!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon