CITAT (Gossen Ruda @ 15-04-2005, 23:09)
Beträffande djuruppfödare och slakterier så finns det säkert en del som missköter sig men det stora flertalet är skötsamma. När köttmotståndarna skall göra snyftfilmer och annan propaganda så besöker dom givetvis bara dom förstnämnda och försöker sen vinkla så mycket det går.
Ok, jag baserade mina åsikter på erfarenheter och som jag kallar det; fakta. Min flickvän och jag har besökt många gårdar, och hennes moder arbetar som miljöhälsoskyddsinspektör.
Hon har praktiserat, och jag har följt med ofta.
Vad baserar du det du skriver på? Arbetar du i ett icke-ekologiskt slakteri? Tror du inte att de som är förespråkare vinklar det också? De menar minst lika mycket att djuren har det bra, när de gör "propaganda" också.
Seriösa, ej radikala Djurrättsorganisationer har mer rätt för mig, än slakterier, säljare och de som jobbar med djuren i samband med ekonomiska intressen. Vilken köttproducent vill få 0 köpare för att de behandlar sina djur så sjukt?

-Ok "debatten" blev inte så jag hade tänkt mig. Det var meningen att frågorna jag tidigare ställt skulle bli besvarade, eller omdiskuterade, men några passar mer mig i tonåren märker jag