Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > kolla kvitton i mataffären, brukar ni göra det?
          Eva i Skåne
          Inlägg 19-02-2006, 17:18
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Kollar kvittot gör jag ofta, när jag kommit hem. Det händer då och då att jag betalt för mycket för något, men om det inte rör sig om stora summor brukar det sällan bli att jag klagar. Lathet? Tja kanske. Visst kan man ringa och få tillgodo en annan gång och det har hänt vid stora felslag, men jag känner nog ofta att det kan jämna ut sig med något som blivit till min fördel nån tidigare gång.
          Har man rätt till nån körersättning om man t ex har en mil till affären där man handlat och kör tillbaka när något blivit fel?

Och hur är det med felskyltning? När skylten från förra veckan fortfarande hänger uppe, men extrapriset är bortplockat från kassan. Gäller inte skyltningen då, om man påpekar, eller det är bara upp till affärens goda omdöme?

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 19-02-2006, 17:42
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag kollar kvitton i affären. Det är tyvärr rätt so ofta det blir fel.

Elisabeth

Citera
          ninnisky
          Inlägg 19-02-2006, 17:55
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Eva i Skåne @ 19-02-2006, 17:18)
          Och hur är det med felskyltning? När skylten från förra veckan fortfarande hänger uppe, men extrapriset är bortplockat från kassan. Gäller inte skyltningen då, om man påpekar, eller det är bara upp till affärens goda omdöme?

Förra sommaren var det ofta felskyltat på Maxi/Alingsås. Tog vid ett tillfälle upp och hävdade min rätt (tror jag). Svaret: är det för dyrt, lägg tillbaka. Priset i kassan gäller. Till saken hör att jag inte är speciellt stor kund där, sommarhandlar bara, så jag orkade inte diskutera. Blev förbannad. Men som sagt, enligt mitt förmenande är det skyltningen som gäller. Vi konsumenter gör vårt val många gånger just där!

Måste kolla konsumentlagstiftningen ..... smile.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Magdis
          Inlägg 19-02-2006, 19:25
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Annlo @ 16-04-2005, 21:20)
          CITAT (Orchid @ 16-04-2005, 22:14)
          Fast jag förstår att man kan bli irriterad om det händer flera gånger.

Den tanken har nog aldrig slagit mig! Att jag skulle bli irriterad alltså?!
          Då skulle man ju indirekt mena att det skulle vara någon kassörska som gör det "med flit" eller nonchalans!
          Nej, att det händer får man ju räkna med, alla gör misstag!

Jag säger detsamma, det skulle aldrig falla mig in att bli sur för att någon begår ett misstag. Däremot om kassörskan skulle bli sur och elak när jag påpekar misstaget, då skulle jag nog bli sur för det. Men inte annars.

Citera
          Björken
          Inlägg 19-02-2006, 19:31
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Jag hör också till de där tråkiga människorna som räknar i huvudet vad jag ska betala vartefter jag handlar, för att det inte ska bli någon chock i kassan. En kvarleva från den tiden då jag som ung änka med 4 barn små var tvungen att vända på varje öre och plånboken alltid var starkt begränsad. Kontentan av det är att skulle det vara fel på summan i kassan åt vilket håll det än vara må så upptäcker jag det direkt.

Citera
          Rossi
          Inlägg 19-02-2006, 19:37
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Vi kollar alltid kvittona. Det händer med jämna mellanrum att det blir fel och det är till 99% alltid till vår nackdel. Det är bara att gå till kundservice så rättar de till det. Det är ju värre när man inte upptäcker felet förrän man kommer hem. Då blir man lite kinkig.

Men det var ju såklart lättare förr när allting var märkt med prislappar. Nu måste man själv hålla alla priser i huvudet. Är man osäker kanske man inte går och klagar hos kassörskan eller kundtjänst.

För många år sedan handlade jag i en ICA-butik där personalen verkade sätta i system att lura folk. Ofta slog de in två av samma vara fastän man bara köpt en eller slog in alldeles för högt kilopris etc. Det hände alldeles för många gånger för att det bara skulle vara en slump. Om det inte hände en själv så fick man höra när den som stod före eller bakom en i kassan drabbades.

En gång upptäckte jag inte dubbelslagningen förrän jag kom hem och jag blev så himla arg eftersom det var femtioelfte gången det hände men det var första gången jag gått på det. Jag ringde butiken och sa som det var och sa också hur ofta det hände i butiken. Han jag pratade med erbjöd givetvis att kompensera felinslagningen men jag lovade heligt och dyrt att aldrig mer sätta min fot i butiken och det löftet har jag hållt.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Sylvia
          Inlägg 19-02-2006, 19:59
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

Jag har någon sorts "räknedosa" i huvudet, som nästan omedvetet räknar ihop vad det ungefär blir. Om kvittot sedan visar mer, så kollar jag. Som andra har påpekat, så är det nästan alltid till affärens fördel man har slagit fel, är det inte konstigt?? Men att få rättelse brukar gå lätt också.

Nu när man skannar själv i både ICA Maxi och COOP, så får man ju förstås kolla att man inte fått varan två gånger, eftersom skannern så ofta är så trög att man inte lyckas på första draget.

Och det är rätt ofta det är felskyltad, då tycker jag att skyltarna ska stämma, inte vad man har i kassaterminalen! Man kan ju inte locka folk att handla m h a extraprisskyltar och sedan hävda att det är fel/gammalt. Är det gammalt ska skylten ner, men så länge den sitter uppe, måste priset stämma, och så det så!

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 20:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon