Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> URK, plockade den första fästingen..., ur pälsen på katten idag!
          krukan
          Inlägg 15-04-2005, 11:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 291
          Medlem nr: 3 641

Nu har de otäcka liven definitivt vaknat! Hittade en äcklig filur krypande i pälsen på Sisco i morse. Ett par timmar senare såg jag en till, jättefet, i pälsen. Nu blir det till att finkamma pälsen kring hals och öron varje dag. Man vill ju inte få fästingar i sängen på kvällen när man myser med katten.

Jag fick dessutom borelia för några år sedan av en fästing Sisco "tappat" i min säng. Liten varning alltså...

p.s. alla tips på fästingmedel till katter mottages med glädje. Jag har något som heter "protectline" en naturprodukt med eteriska oljor som ska skydda mot fästingar, loppor och löss. Den fungerar bra, men tyvärr tappar Sisco pälsen av oljorna. Vet inte hur farligt det är, han verkar inte bry sig, men det ser ju otrevligt ut. Undrar vad som är värst för katten, fästingar som ger kliande röda fläckar och kan ge sjukdomar eller pälsavfall. sad.gif

--------------------
          zon 5, umeå

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 11:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon