Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ta bort ogräs, hur, när?, Nybörjaren vill komma igång med trädgård
          Aries
          Inlägg 20-04-2005, 12:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 272
          Medlem nr: 5 519

Vi har byggt hus på en sluttande skogstomt och har koncentrerat oss på huset men inte trädgården de 3 år vi har bott här. Det har med andra ord fått växa rätt så fritt.
          Tyvärr är det inga fina blommor som växer utan OGRÄS!

Först och främst är det ormbunkar i massor. Jag har rensat precis utanför huset och rivit upp stora rötter och det verkar ha hjälpt = inga mer ormbunkar där förra året. Men resten då? Måste jag gräva upp det med för att det ska försvinna? Det är flera hundra kvadrat ju!

Sen är det dessa Tussilagon. Så söta, gula vårtecken men ack så jobbiga resten av året! De svämmar över här just nu! Hjälper det verkligen att så gräsmatta över?

Finns det någon bra sida på nätet över olika ogräs, med bilder och beskrivning hur man krigar mot dessa på bästa sätt?

Det kliar verkligen i mina fingrar och vill komma i gång med trädgården. Men jag får nästan magsår av att se allt som växer i trädgården som inte ska växa där.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 02:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon