Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ont i ryggen- Vet Ni vad det är?
          fruberglund
          Inlägg 23-04-2005, 09:35
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (Inga från Närke @ 22-04-2005, 19:29)
          Har du en öm punkt bak på vänster skinka, det brukar vara en liten symton på ischias.

Det behöver inte vara det. Jag hade också en öm punkt (eller flera ska jag väl säga)

I det här fallet låter det som Ischias men jag hade precis samma problem, ont i ländryggen som strålade ner i ena benet. Ont i höften och ständig värk.

Gick till VC och där sa de bara, det är Ischias, käka lite värktabletter.

Gick inte över, nöjde mig inte med det utan gick till läkare istället. Där fick jag konstaterat att det INTE var Ischias eftersom jag kunde böja mig utan smärta. En enkel koll som de likaväl hade kunnat gjort på VC.

Fick "remiss" till sjukgymnast som genast sa att det var en muskel som var inflammerad. Gick och fick Akkupunktur ca 10 ggr och nu är det helt borta biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Det här låter dock som Ischias eftersom du inte kan böja dig men uteslut inte andra saker för det och var envis och ifrågasätt om de bara vill ge dig värktabletter och skicka hem dig.

J-ligt lätt sätt att bli av med patienter. Jag blir vansinnig på sånt!!! Värktablettsindustrin måste ju gå med rejäl vinst...

Hoppas det blir bättre snart!

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          hera
          Inlägg 23-04-2005, 09:45
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 330
          Medlem nr: 5 168

jag har oxå haft eller har rygg problem.
          min rygg knäckare sa att jag hade för svag korsrygg,ofick några övningar som jag skulle göra.Som man ska göra varje dag.

sittupps ,kissande hund (ler) o andra övningar som man ej använder vikter.
          o framför allt promenera mycket (om man ej har för ont då)
          som det tidigare har skrivit så är den största orsaken till ryggont det är för svaga magmuskler.

Hoppas det blir bättre,krya på dig.

--------------------
          jag är en kvinna med många sidor (zon 5)

user posted image

Citera
          *Eko*
          Inlägg 23-04-2005, 15:37
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 393
          Medlem nr: 5 158

CITAT (Tesa @ 22-04-2005, 20:53)
          skylla mig själv eftersom jag aldrig går till läkare eller kiropraktor eller nåt sånt... unsure.gif ...

Jag går ibland. Jag måste. Men jag har lärt mig att bli min egen läkare - i viss mån...som alla andra....men jag rekommenderar inte att man skall låta bli att gå till doktorn...gör istället som så att ni går till 10 doktorer och ser vad majoriteten säger.....

Jag tycker ryggbesvären som beskrivs här ovan låter som ischias....

Krya på dig.

Citera
          libra
          Inlägg 24-04-2005, 08:33
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 5 042

Jag tycker det låter som ett "ryggskott" -föreslår att du hittar en DUKTIG kiropraktor. Ibland ska
          man kyla på ryggen för det kan ha blivit en svullnad och då klämmer det nerverna och ibland
          lindrar det med lite värme. Svårt bara att veta vilken behandling som gäller vid olika tillfällen.
          Jag har själv haft samma problem till och från. Käre maken har fått skjutsa mig liggandes
          i baksätet till kiropraktorn, man känner sig lite uttittad om nån ser in i bilen....
          Försök att hålla igång i alla fall, det är nog det bästa för dig.
          Krya på dig!

Citera
          torvan
          Inlägg 24-04-2005, 20:19
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 717
          Medlem nr: 2 955

Jag har inte hunnit läsa alla svar för jag har latat mig i fjällen, men tror på också på ishias eller diskbråck. Har haft problem med det i 30 år så jag förstår att du lider. Mina problem har alltid självläkt med hjälp av en bra sjukgymnast och egen träning. Det bästa för mig mot ishias är vattengympa och promenader och det kan man nästan alltid klara av trots smärta. Lycka till! rolleyes.gif torvan

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 24-04-2005, 20:33
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (mrsgreen @ 23-04-2005, 10:07)
          Du ska alltså kunna sätta ett glas vatten på ryggen och den ska stå helt stilla när du tar bort en arm/ben.

Låter himla svårt att få dit vattenglaset.....
          biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-01-2026, 05:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon