Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Omskolade plantor, och icke-omskolade...problem!
          Grönblomman
          Inlägg 27-04-2005, 21:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 5 113

Åh, jag blir trött ibland på allt krångel rolleyes.gif tongue.gif
          Mina omskolade gräslökar har lagt sig ned, varför då? Nej, tillskottsbelysning har jag ej, men det är nog inte problemet. Deras jord har varit fuktig, och de har stått i solen. Kan de ha stått för varmt? Det blir cirka 22 grader som högst när jag inte är hemma och kan lufa sad.gif

Skall basilikan omskolas en för sig? Gräslöken skulle ju tydligen inte det, fick jag veta nu mad.gif ...Kan jag så "blomman för dagen" inne nu? (zon 2-3) Det står att man skall kunna förkultivera tills april, men de flesta verkar ju ha börjat...

Vet ni hur timjan skall sås? är det en sådan växt som också består utav flera plantor, alltså skall man omskola flera plantor i en kruka sedan, och så många frön från början? Täck ej, står det på fröpåsen, och jag har inte täckt med jord, men ingenting har hänt. Går det att så igen?

En sista fråga; kiwi, är det för sent? Har sparat några frön tongue.gif

--------------------
          Med vänliga hälsningar: Jag med blommorna!
          p.s Nu fungerar mitt album!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 11:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon