Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rapport från en underbar helg
          gammelnalle
          Inlägg 03-05-2005, 18:05
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 16:29)
          Romantisk resa!

Hi, HI.. hur skulle jag få med lilla gubben på det.

Hans uppfattning om romantik är att

Man gör precis som i det militära. Man ger en order en gång sedan gäller den tills man meddelar något annat.

Dvs jag älskar dig (sagt för tjugofem år sedan) och det gäller tills jag meddelar något annat.

Han har inte meddelat något annat så jag får väl tro honom på hans ord.

Det får nog bli ankorna i parken i alla fall. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Bettson, NU underskattar du väl dig själv....????

Nog kan du få "gubben" att göra en "Romantisk resa"... men förmodligen måste du bestämma det mesta själv (om du vill att din definition av "romantisk" skall uppfyllas) och det BEHÖVER inte bli vare sig dyrt eller krångligt. Fundera vad DU skulle vilja göra. Sen funderar du ut HUR gubben skulle reagera om du föreslog detta. Och sedan måste du kompromissa (förhandla) så att ni båda kan acceptera förslaget.

DET fixar du!!

Berätta nu för oss VAD du vill.....

VI är nyfikna... smile.gif smile.gif smile.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-05-2005, 18:39
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jag har försökt med både ris och ros. Inget har hjälpt. Får bara svaret att det, och det, och det och det på huset skall göras först.

Så sisådär om femton år så har han nog inte huset att skylla på längre.

Och om man nu bara skulle få honom att diskutera en semesterresa så vill han åka upp till Norrland och fiska. Helst så skall vi tälta ute i ödemarken helt utan bekvämligheter. Det är bara det att min rygg inte håller för sådana strapatser. Framförallt inte om femton år när jag närmar mig sextiofem.

Har försökt att tala om att jag åker på semester ensam om han inte följer med. Men jag tror han är övertygad om att jag inte hittar någon att åka med.

Jag skulle vilja åka på en kortare kryssning, ta det lugnt äta gott och slippa se allt det där hemma som man borde ha gjort i stället för att ta igen sig. Och framförallt få tid att prata.

En lite längre semester så skulle jag vilja vandra per häst i Skottland. Sova över på små pubar, se en tattoo och underbar natur och härliga stenslott.
          Gubben min klarar av att färdas till häst och red mycket i sin ungdom så det vore inget problem för honom på något vis.

Han har tinnitus så högljudda konserter och restaurangbesök kan inte komma i fråga. Sola och bada avskyr han aktiv som han är. Och romantiska weekendar på herrgårdar finge jag inte med honom på. I så fall skulle jag nog få använda gummiklubban och forsla honom dit innan han vaknar.

Han vill i så fall satsa pengarna på en jaktresa, men jag jagar inte.

Han är inte förskräcklig alls min gubbe även om det kan låta så. Det är bara det att begreppet vårda förhållandet inte är något han tycker behövs.
          Han är alltså fullkomligt nöjd i livet, förmodligen med mig också. tongue.gif

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 03-05-2005, 18:57
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Gör det -så gör jag -går fint :)man kan inte vänta på sånt .. man vet aldrig hur länge man har sig smile.gif
          Å
          Skicka hit gubben under tiden -Grannen har övernattning i glesbygdbagarstuga med islandshästridning om så önskas
          500 meter till sjön -Gratis fiske av gös - på min mark eller från båt
          Vid ev vilopauser kan han titta på en rostok som gräver
          Borde väl passa fint smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-05-2005, 21:33
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 03-05-2005, 19:57)
          Gör det -så gör jag -går fint :)man kan inte vänta på sånt .. man vet aldrig hur länge man har sig smile.gif

Vilket då? Åka på semester själv eller slå gubben i huvet med en gummiklubba och frakta iväg honom på romatisk weekend?

Ditt förslag i övrigt med fiske och bagarstuga (gammal kropp behöver sova i säng inte liggunderlag i tvåmanstält)+ islandhäst låter som klippt och skuret. Ska fundera lite.

Fast egentligen vad jag vill och som Gammelnalle efterlyste.

Så här är det.

Jag jobbar hemma, vill komma hemifrån för att känna mig ledig. Tyvärr är en av mina största kunder dålig betalare och jag väntar på 100 laxar som jag inte fått. Jag ligger ute med 50 stycken likadana i skatt och sociala vilket gör att hålet i min plånbok är 150 just nu. Tusen alltså. Man får ta alla påhugg man kan för att ha mat på bordet.

Egentligen vill jag komma hemmifrån hur anspåkslöst som helst.
          Den jag vill komma hemifrån med är "lilla gubben".
          Sysselsättning: inte något som roar honom på hans villkor utan något vi kan göra tillsammans. Spelar inge roll om det är att sjunga flottarkärlek till dragspsel, hoppa hopprep eller vad fasiken som helst. Är inte så noga.

Får jag bara gnälla lite grann så brukar jag hämta mig igen. Allt är ju relativt och slutsatsen beror på vad man jämför med. Ungeför som om man avskyr måndagar så kan man ju hitta något positivt i att måndag är den dag i veckan där det är längst till nästa måndag. Eller?

Alltså "lilla gubben är fullkomligt nöjd med tillvaron och förmodligen mig också för annars så skulle han ha meddelat något annat.

Det är väl positivt.

Spik i foten? Jajamensan.
          Just nu lutar det åt att mata ankorna i alla fall.

laugh.gif

Citera
          Tesa
          Inlägg 03-05-2005, 22:20
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 22:33)
          Alltså "lilla gubben är fullkomligt nöjd med tillvaron och förmodligen mig också för annars så skulle han ha meddelat något annat.

Det är väl positivt.

laugh.gif

Jojo...

Här är det så att gubben inte ens kan stava ordet R-O-M-A-N-T-I-K....och dessutom..
          -"Sånt skit hålls dom bara med på film"
          (fast med ironi när han inser att han inte ens kan slå upp det...)rolleyes.gif

...men visst ligger det kanske nåt i att förväntningarna många gånger är lite orealistiska...livet är ju inte precis sådär vackert som det kan vara på film.... wink.gif

Och Rossi...jag är lite avundsjuk jag...skulle också vilja göra en sån tur..
          När vi firade 15 år så åkte vi och tog en pizza och tog en promenad på stan....
          Men vi gjorde NÅT iaf...det var inte illa det...

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          *solis*
          Inlägg 03-05-2005, 23:37
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

wub.gif Kärlek kärlek underbar kärlek den är sååå härligt härligt wub.gif

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 05-05-2005, 19:31
          Länk hit: #27

Medlem

Fast egentligen vad jag vill och som Gammelnalle efterlyste.

Så här är det.

Jag jobbar hemma, vill komma hemifrån för att känna mig ledig. Tyvärr är en av mina största kunder dålig betalare och jag väntar på 100 laxar som jag inte fått. Jag ligger ute med 50 stycken likadana i skatt och sociala vilket gör att hålet i min plånbok är 150 just nu. Tusen alltså. Man får ta alla påhugg man kan för att ha mat på bordet.

Egentligen vill jag komma hemmifrån hur anspåkslöst som helst.
          Den jag vill komma hemifrån med är "lilla gubben".
          Sysselsättning: inte något som roar honom på hans villkor utan något vi kan göra tillsammans. Spelar inge roll om det är att sjunga flottarkärlek till dragspsel, hoppa hopprep eller vad fasiken som helst. Är inte så noga.

Får jag bara gnälla lite grann så brukar jag hämta mig igen. Allt är ju relativt och slutsatsen beror på vad man jämför med. Ungeför som om man avskyr måndagar så kan man ju hitta något positivt i att måndag är den dag i veckan där det är längst till nästa måndag. Eller?

Det är väl positivt.

laugh.gif

"Gnäll på du"

Men TALA om för gubben ATT du vill göra nåt tillsammans MED honom... (jag TROR inte han har fattat det..) och låt HONOM bestämma VAD/VART

(fast ge honom ledtrådar..)

glöm ALDRIG att män är från Mars och kvinnor från Venus......

sleep.gif sleep.gif sleep.gif smile.gif

Citera
          lillalind
          Inlägg 05-05-2005, 19:46
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 64
          Medlem nr: 5 684

Blir sååå avundsjuk!! Längtar mig grön efter skåne, bodde där ett tag och återvänder gärna...
          Finns det något mer underbart än kilometerlånga sandstränder, nyutslagen nypon blom och ljudet av vågornas brus?? Får man sen alltsammans i goda vänners sällskap så är lyckan gjord tongue.gif
          Åh vad jag längtar tillbaks!!!

Citera
          Rossi
          Inlägg 05-05-2005, 20:03
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (lillalind @ 05-05-2005, 20:46)
          Blir sååå avundsjuk!! Längtar mig grön efter skåne, bodde där ett tag och återvänder gärna...
          Finns det något mer underbart än kilometerlånga sandstränder, nyutslagen nypon blom och ljudet av vågornas brus?? Får man sen alltsammans i goda vänners sällskap så är lyckan gjord tongue.gif
          Åh vad jag längtar tillbaks!!!

Ja, visst är här underbart! Jag älskar mitt Skåne och då blir man ändå lite hemmablind och ser inte allt det underbara.

Jag vet inte vad som skulle få mig att flytta härifrån.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Bettson
          Inlägg 05-05-2005, 20:07
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (gammelnalle @ 05-05-2005, 20:31)

Har du också läst den?

Den förklarade mycket, fast jag tror min gubbe är från Jupiter eller Pluto ellr nåt, för mallen stämde inte riktigt laugh.gif

Citera
          Rossi
          Inlägg 05-05-2005, 20:21
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Bettson @ 05-05-2005, 21:07)
          CITAT (gammelnalle @ 05-05-2005, 20:31)

Har du också läst den?

Den förklarade mycket, fast jag tror min gubbe är från Jupiter eller Pluto ellr nåt, för mallen stämde inte riktigt laugh.gif

Oh, vad skönt att vi inte alla stämmer in i två futtiga mallar! biggrin.gif

I vår familj händer det rätt ofta att jag är från Mars och min man från Venus ... Fast ofta är vi på samma planet!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 05-05-2005, 20:57
          Länk hit: #32

Medlem

VA????
          CITAT
          I vår familj händer det rätt ofta att jag är från Mars och min man från Venus ... Fast ofta är vi på samma planet!
          Det tror jag inte....

--------------------
          Gammelnalle

"Den som ställer många frågor,
          ökar mångas visdom."
          Kongolesiskt ordspråk

Citera
          Rossi
          Inlägg 05-05-2005, 21:17
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (gammelnalle @ 05-05-2005, 21:57)
          VA????
          CITAT
          Det tror jag inte....

Vilket är det du inte tror? Att vi är på samma planet eller att det ofta är jag som kommer från Mars och min man från Venus?

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 06-05-2005, 08:43
          Länk hit: #34

Medlem

just det!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif

men det viktigaste, TROR JAG, är att man är medveten OM att vi ÄR olika... då blir det lättare att acceptera varandrars tillkortakommanden... och då KAN man ändra på sitt eget sätt... tex genom att "ställa frågor" på ett annat sätt...

Citera
          Rossi
          Inlägg 06-05-2005, 08:54
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (gammelnalle @ 06-05-2005, 09:43)
          just det!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif

Nu är du bra lustig Gammelnalle!!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ja, visst är vi olika men det behöver inte vara könsbundet. Varje människa är unik, så är det bara.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 09:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon