Gomorron!!
Värst vad tomt det var i sandlådan NU då. *ser mig omkring med stora nyvakna ögon*
Nåväl, jag slår mig ner och reflekterar över nattens kvarblivna sandslott...
Sandkaka 1:
Duvan ja! Den hade jag glömt. *längtar och plockar fram den*

Sandkaka 2:
CITAT
men roligt är det
sa Pejori. Tycker jag med
Sandkaka 3: Tänk så olika man kan tolka ett inlägg

djupt fascinerande asså.
Läste Diaboliqs lilla charmiga sandlådekåseri och gladdes åt läsglädjen i den fyndigt skämtsamma ironin

och log. Sen kom Pejori och skövlade det fina sandslottet i misstag ...
(tolkar jag)
Från fredsduvor till mord på grävlingar,
Sandkaka 4:
Eko, du får så gärna fråga, jag tar inte illa upp

.
Jag skrev "sandlådetramsigt" och vad jag menar märks nog inte så lätt.
Jag tror mig inte vara "naturens Gud", dock
en del av naturen. Och liksom alla andra djur försvarar jag mitt bo, mitt hem och även mitt revir.
Naturen ÄR grym!! Och människans grymhet kommer utifrån inre drifter = naturen. Vi kan inte särskilja oss varken på det ena eller andra viset.
Det jag ville påvisa är just det, att naturen ÄR grym, den är faktiskt grymmare än "jag vill veta". Det sker så mycket hemska saker ute i naturen så jag "mår illa" när jag tänker på det.
Skillnaden är att människan med sin lite annorlunda medvetenhet, kan VÄLJA att göra gott. Men det kräver vilja och val.
Det kräver medvetenhet, kräver förståelse av sina inre drifter och förståelse för att det finns andra sätt att handskas med dem. Det är inga lätta saker!! För vi ÄR naturens barn, delaktiga i universums ekosystem!
Människan är varken bättre eller sämre än någon av naturens andra barn, vi är EN DEL av det hela.
Inget problem går någonsin att lösa, om man inte först identifierar problemet, på ett sant och verkligt vis. (för annars är det ju
någonting annat vi försöker lösa)
Som sagt, jag försvarar mitt hem och min egendom, och det kommer jag att fortsätta göra.
Jag kommer också att
fortsätta försöka leva mitt liv med kärleksfullhet. Ekvationen går ihop, för mig, även om du och andra inte kan förstå den. Det handlar om HUR jag gör saker och ting, och det utgår från min helhetssyn.
Dödandet i sig är inget självändamål.
Hej Pinup!
Visst blir det obalans inaturen när människan utrotar vissa djur. Men det händer också naturligt och spontant i naturen!
Det är det som vi människor har döpt till "fluktuation".
Naturen skulle inte "leva i fred och frihet" utan människan, även om den säkerligen skulle må bättre.
Att "tro sig vara Gud" försöker de flesta djur, som kommit upp sig i hierarkin bland de arter som lever socialt och därmed har ett rangsystem. Det är inte förbehållet människan, även om människan har skapat sig destruktivare och mer effektiva verktyg.
Titta på en tupp i hönsgården

, eller varför inte en varg?
För mig hör allt ihop, även fluktuationen bland människorna

.
Varifrån kommer all din avsky och grymhet, pinup? Sitta på ett moln och skratta skadeglatt?
De flesta människor är hyggliga varelser! Och sitter
jag på ett moln "när världen går under", så skulle jag nog gråta...
Varje enskild människa är värd ett bättre öde än att "förgöra sig själv", därför att hennes antal växte sig för stort i världen.
Vilken MAKT har varje enskild människa att styra över mänsklighetens kollektiva blindspår? (vilken makt har DU?)
Vilken MAKT hade någon enskild människa att styra in den destruktiva riktningen på den väg som vi nu befinner sig på? Vad tror DU?
Människan är visserligen på ett vis en intelligent varelse, men hennes intelligens består av "snilleblixtar" som likt ett bloss lyser upp en begränsad yta i "helhetens-och-sambandens" mörker.
Många framsteg har "vi" onekligen gjort - men de långsiktiga konsekvenserna har vi misslyckats med att överblicka.
Inte blir något bättre av att "hata" människorna för deras misstag?
Misstag gör vi alla, det är mänskligt, ja, jag törs till och med säga
naturligt.
Varm kram till Pinup, Eko, Diabolique, Reserv, Pirum, och
alla alla andra!!!!
från amaira med skrivglada fingar