Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lite fjantigt, är det nog
          Bettson
          Inlägg 03-05-2005, 14:45
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (carol @ 03-05-2005, 15:04)
          Bettson - Jag kan hålla med om att det skrivits mer av "mindre värde" (dvs sånt som inte alla är intresserade av) sen småpratsavdelningen delades itu. Men å andra sidan är forumet mer aktivt. De som har ett behov av att skriva av sig eller lätta sitt hjärta ibland kan göra det för sina vänner här på forumet. Att det skulle vara mindre fint än att skriva i trädgårdavdelningarna håller inte jag med om. Vi har ju ett gemensamt intresse och det var ju därför vi kom hit från början!  :wub:

Just så som du beskriver inlägg av [B]mindre värde[B] så tycker jag inte mängden har ökat tvärtom. Snarare är det så att det av [B]mindre värde[B]
          anses verkligen [B]mindre värt[B]. Många uttrycker just den åsikten , håller mig till trädgprdstrådarna och då glesnar ju vänkretsen så att säga.

Inte tycker jag forumet är aktivare tvärtom. Segt så in i norden. Kanske just därför att man uppmanar folk att skriva mindre och söka mer.

Ordning och reda tycker jag aldrig har saknats på detta fora. Brist på respekt på vissa håll ibland javisst, men inte i större utsträckning än på andra ställen.

Sökmotorn har vi ju alltid kunnat använda den är alldeles utmärkt.
          Nu uppmanas vi till att använda den i första hand. Det signalerar klart att man tycker vi skriver för mycket.

Citera
          Betty
          Inlägg 03-05-2005, 14:54
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 15:45)
          Nu uppmanas vi till att använda den i första hand. Det signalerar klart att man tycker vi skriver för mycket.

Den uppmaningen har jag inte sett någon annanstans än i avdelningen "Träd buskar och häckar". huh.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Posse
          Inlägg 03-05-2005, 14:59
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 15:45)

Det har jag missat... var/hur uppmanas vi till det? unsure.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 03-05-2005, 15:03
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Den ligger högst upp i avdelningen "Träd buskar och häckar".

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-05-2005, 15:13
          Länk hit: #25

Medlem

Jag har faktiskt inte tittat om den ligger på andra ställen.

Jag gick in för första gången på länge för att prata häck. Trädgården har jag inte hunnir med sista året.Kommer knappt ifrån datorn men nu i helgen så har vi pysslat om tjuhahäcken lite och är lite fundersamma.

Men jag avstod från att fråga. Nålen Viktigt läs dett inna du postar. känndes lite avskräckande. På andra foara brukar man använda den nålen när det är något man ABSOLUT inte får bryta mot.

Citera
          yla
          Inlägg 03-05-2005, 15:14
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

Im back ,, ge hit hink o spade tongue.gif tongue.gif tongue.gif
          jag vill ha en såndär form också o göra kakor me
          annars annars vill inte jag va me
          så de så tongue.gif tongue.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-05-2005, 15:19
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (oldwolfie @ 03-05-2005, 16:14)
          Im  back ,, ge  hit  hink o spade tongue.gif  :P  :P
          jag  vill ha en såndär form också o göra  kakor me
           annars  annars  vill inte jag va  me  
          så de  så tongue.gif  :P

Du är suverän Oldwolfie!

Har alltid varit. wub.gif

Första goa skrattet idag.

Citera
          ninnisky
          Inlägg 03-05-2005, 15:20
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Im  back ,, ge  hit  hink o spade tongue.gif  :P  :P
          så de  så tongue.gif  :P

Har just mailat iväg alla spadar och hinkar och krattor och formar som barnbarnen lämnat i garaget.
          Vill att du använder dom varje dag - flera gånger rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          yla
          Inlägg 03-05-2005, 15:31
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (ninnisky @ 03-05-2005, 16:20)
          Im  back ,, ge  hit  hink o spade tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif
          så de  så tongue.gif  tongue.gif

Har just mailat iväg alla spadar och hinkar och krattor och formar som barnbarnen lämnat i garaget.
          Vill att du använder dom varje dag - flera gånger rolleyes.gif rolleyes.gif

häftigt då kan jag ju dela med mej också ju rolleyes.gif tongue.gif

--------------------
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          carol
          Inlägg 03-05-2005, 15:32
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 419
          Medlem nr: 3 867

Bettson - Jag har inte varit inne på träd och buskar för jag bor i lägenhet, så jag har också missat den uppmaningen.

De uppmaningar om att söka som jag har sett har varit när det kommit nya medlemmar som man tipsar om att söka eftersom man inte själv kan ge svar.

Citera
          Diabolique
          Inlägg 03-05-2005, 16:08
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 664
          Medlem nr: 4 787

CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 14:18)
          Jag har nog fått på nöten en och annan gång också. Man får det när man sticker ut hakan.

Men mestadels försöker jag vara en snäll flicka. Fast vad man tror man gör och vad man gör i verligheten behöver inte alltid överensstämma.

Trädgårdforat har ju blivit lite "högre nivå" på också. Skriv inte frågor hur som helst. Sök upp din information först. Sök både på latin och svenska.
          Praktiskt , javisst men ändå känns det som om man skall vara riktigt kunnig för att ens platsa för att fråga. Vissa av oss har ju trädgård utan att kunna latin.

Det gör också att många mer eller mindre använder forat som en databas för sökfrågor. Man skriver därför mindre och det känns som om det är det som är meningen.

Ett fora är ju roligt när många skriver och man får snabba respons. Trots att samma fråga kommit upp förut så kan den ju beskrivas på att annat sätt. Och skall forat användas som uppslagsdatabas så försvinner ju mötet mellan människor och det är ju faktiskt just det som är vitsen med ett fora.

Kunskapsdatabas på det mera kvalificerade sättet kan man ju faktiskt slå i artiklar på diverse ställen på nätet. Trädgårdstidningar skrivna av proffs eller SLU eller andra trädgårdrelaterade hemsidor där den affärsmässiga och vetenskapliga korrektheten är enda varan.

Man känner mestadels olust. Det ligger konfliket och pyr och man vet inte om man är på något sätt delaktig i dessa.

Trädgårdtrådarna känner jag mig inte tillräckligt fin för att skriva i .

Och denna avdelning verkar ju mest vara för de som man vill skall lämna stället.

Tror nog jag skall övergå till vad så många andra gör. Se men inte synas och framför allt inte säga något heller.

Observera att det inte behöver ligga någon som helst samming i det jag säger. Jag bara uttalar mig utifrån hur jag känner.

sad.gif

Ja, jag håller med dig!

Jag var ofta inne här och sökte svar på frågor innan jag blev medlem, men så fort jag blev medlem och började ställa frågor, så fick jag snorkiga och högfärdiga svar...

"Sök på google!"
          "Sök svar här innan du frågar!"
          (fast jag redan hade gjort det, och inte hittat svar på just det jag ville ha svar på).

Ungefär så lät de första svaren på mina första trådar här.
          Och det är lite den mentaliteten som jag fortfarande kan känna av.
          Om det vore så att jag bara ville ha fakta så skulle jag söka på biblioteket eller på internet, men jag vill ju höra andras tips och erfarenheter. Det tycker visst en del att man inte ska få fråga efter. (eller?)

Men nu ser jag att det finns vissa som hälsar nya välkommna, och det är ju trevligt. Själv har jag inte fått höra något sådant sedan jag gick med här för någon månad sedan. Men det kanske är för att fel personer läste mina inlägg.

Alla måste ju få säga sin mening.
          Och om någon skriver något man själv tror/tycker är fel, så kan man svara på det och berätta att man själv har hört något annat (och gärna vart man har fått lära sig detta). Och det är vid ett sådant tillfälle som stridigheter nyligen har uppstått när jag har varit inblandad.
          Vissa saker accepterar jag helt enkelt inte, och det är jag stolt över.
          Man kan helt enkelt inte vara vän med alla om man tar ställning för eller mot vissa saker. Särskillt när det gäller saker som en del brinner för och andra är starkt emot.

Sedan kan man ju alltid diskutera varför man tycker/tänket/känner/tror som man gör.

Jag tycker att vissa saker är fjantiga som andra tycker är viktiga och tvärt om...

--------------------
          Stå på dig, annars gör någon annan det!
          /Hanna

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 03-05-2005, 16:11
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Jag kan tycka att det är lite jobbigt här mellan varven - av olika anledningar. Då tar jag mig några dagars paus och är sen här och skriver igen, som om ingenting har hänt.

Och det där med att använda sökfunktionen och att söka på Internet som svar på en fråga tycker jag är rätt vanligt. Be mig inte om exempel, för sånt lägger jag inte på minnet.

Sandlåda - japp!
          Flera väldigt trevliga medlemmar har blivit bortskrämda härifrån. På tal om det: välkommen tillbaka, oldwolfie! Hoppas fler kommer tillbaka med dig.

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 03-05-2005, 16:13
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

CITAT (Diabolique @ 03-05-2005, 17:08)
          Men nu ser jag att det finns vissa som hälsar nya välkommna, och det är ju trevligt. Själv har jag inte fått höra något sådant sedan jag gick med här för någon månad sedan. Men det kanske är för att fel personer läste mina inlägg.

Välkommen i efterskott, Diabolique! tongue.gif

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          amaira
          Inlägg 03-05-2005, 16:13
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Im back ,, ge hit hink o spade tongue.gif tongue.gif tongue.gif
          jag vill ha en såndär form också o göra kakor me
          annars annars vill inte jag va me
          så de så tongue.gif tongue.gif

Välkommen tillbaka wub.gif ! *håller hårt i min spade* tongue.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-05-2005, 16:20
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Välkommen tillbaka, skriet från vildmarken. Beträffande spadar och sånt har jag just ställt undan grävskyffeln efter att ha muddrat ner komposten i potatislandet. I morron skall knölarna ner. Potatisknölarna alltså. laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          pejori
          Inlägg 03-05-2005, 16:44
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

välkommen
          det beror nog på att du inte LÄSER SVAREN!!!!
          diabolique smile.gif smile.gif smile.gif
          kolla denna länken

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Reserv
          Inlägg 03-05-2005, 16:54
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Eva i Skåne @ 03-05-2005, 10:24)
          CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 09:55)

Och då saknar jag många gamla trogna signaturer sådana som ger den där generösa stämningen.

Så hallå allihopa, var är ni......

wub.gif

Visst var det en trivsammare stämning på forumet förr.

Då läste jag varenda rad som skrevs. Nu skummar jag bara rubrikerna och öppnar nog bara var tioende tråd.
          De flesta "gamla trogna signaturerna" ser man till ibland, men alltför sällan. Så mycket kunnande och trivsam stämning vi går miste om nu.

Tur att våren kommit så man ändå inte har lika mycket tid att sitta inne och läsa och skriva nu. rolleyes.gif

Det är såna komentarer som gör att vi nya slutar att skriva, man känner sig helt enkelt inte välkommen. Här hinner man inte varken sticka in eller ut hakan innan en del hugger huvet av en, om man har en åsikt som man vill dela med sig så får det ske på egen risk. sad.gif Det "gamla" forat? Hur gammalt är det? Är det bara socitén som platsar där? Eftersom en del inte känner sig fina nog för dom här kretsarna. Att det öppnats en "ny" avdelning som anses skulle vara en avstjälpningsplats åt dom som en del vill bli av med blink.gif wacko.gif ohmy.gif Är det så ni känner? Ni som är s.k. "gamla" i gamet. Jag hoppas innerligt att ni unisont svarar nej på den/dom frågorna, annars så har både jag och många andra felbedömt hela det här forumet. Jag trodde att alla uppskattades för att dom var levande individer med olika upplevelser och kunskapsområden. Här skulle finnas så mycket att dela med sig av, både vad det gäller medkänsla och annan mer trädgårdsinriktad kunskap. Sorgligt, det är rätta ordet, inte fjantigt. sad.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 03-05-2005, 16:54
          Länk hit: #38

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Vad gäller sökning etc : det är nog bra att skriva i gamla trådar istället för att starta nya kanske, men, en "googling" är ju inte alls lika kompetensbyggande som en diskussion smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          Reserv
          Inlägg 03-05-2005, 17:00
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Pirum @ 03-05-2005, 17:54)
          Vad gäller sökning etc : det är nog bra att skriva i gamla trådar istället för att starta nya kanske, men, en "googling" är ju inte alls lika kompetensbyggande som en diskussion smile.gif

Jag var dum nog att skriva i en redan börjad tråd och frågade om några fröer som jag har, svaret blev ungefär : Ställer men en fråga i en redan påbörjad tråd får man skylla sig själv om man inte får svar (detta inte helt ordagrannt då, men den känslan fick jag när jag läste det) Så om man mot all förmodan efter att ha lusläst alla avdelningar och inlägg man hittar om det man undrar, om du då bara måste fråga ändå, så starta en ny tråd. unsure.gif

Citera
          yla
          Inlägg 03-05-2005, 17:14
          Länk hit: #40

Medlem

jag tycker att de e kul o ha en egen spade tongue.gif

om man vill fråga så tycker jag att man ska göra det o så vänta på svaren

o dom som hela tiden måste skriva sök på gamla trådar dom gör de nog bara för att dom inte vet

fråga på ,,,de va så jag kom in i det här forumet o lärde mej massor
          men ibland e de kanske ingen som vet då kanske man kan lyfta upp sin frågetråd o se om nån nappar då
          för de e ju såklart inte alla som vet o inte alla som e inne o läser jämt heller

så tålamod o egen spade de e bra o ha o ett positivt sinne rolleyes.gif

rör inte min kakform heller tongue.gif

--------------------
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera

9 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 22:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon