Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lite fjantigt, är det nog
          *solis*
          Inlägg 03-05-2005, 17:15
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

CITAT (oldwolfie @ 03-05-2005, 16:14)
          Im back ,, ge hit hink o spade tongue.gif tongue.gif tongue.gif
          jag vill ha en såndär form också o göra kakor me
          annars annars vill inte jag va me
          så de så tongue.gif tongue.gif

Jag vill också vara med i sandlådan och baka fin fina kakor wub.gif smile.gif wub.gif wub.gif

Saken är den att man kan ha riktigt roligt i sandlådan om man vågar lämna sitt vuxna jag utanför tongue.gif laugh.gif smile.gif wub.gif

Leka leka hela dagen lång; det är minnsann jätte skojigt wub.gif

Citera
          Diabolique
          Inlägg 03-05-2005, 17:17
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 664
          Medlem nr: 4 787

CITAT (pejori @ 03-05-2005, 17:44)
          välkommen
          det beror nog på att du inte LÄSER SVAREN!!!!
          diabolique smile.gif smile.gif smile.gif
          kolla denna länken

Du har så rätt!
          Ursäkta...
          Jag hade faktiskt glömt den tråden.
          (och det svaret) rolleyes.gif

--------------------
          Stå på dig, annars gör någon annan det!
          /Hanna

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-05-2005, 17:22
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Men Reserv.

Att man saknar gamla medlemmar som skrivit i flera år innebär inte att ny medlemmar inte är välkomna.

Däremot så har många trogna medlemmar som skrivt mycket bara försvunnit. Ibland efter konflikter.

En del av konflikterna gällde angående om man skulle få diskutera annat än trädgård här. Rubriktråden hette småprat om trädgård och annat.

Det utvecklade sig till ett sådant meningsutbyte att Ingemar delade forat i avdelning småprat och trädgårdsfora där rubriken småprat om trädgård finns.

Förut innan den delningen så gick det inte fem minuter kvällstid innan det rullade på med inlägg. Numera kan inläggen dröja en halv dag.

Kanhända är det så att man inte byter fora för att hänga med på enbart småprat och då blir det forat dött/ segt. Det är väl en förklaring jag vill tro på.

Men tyvärr så hör man ofta kommentaren "jag skall hålla mig till trädgådsforat" för att osv. Även vid delningen så kunde man känna lite av den stämningen att vissa bara strikt ville att det skulle diskuteras trädgård även om många medlemmar kännt varandra i flera år. Jag kände då och känner fortfarande att man ville bli av med barlasten. Sorry.

Ett annat ämnesrelaterat fora jag deltager i gjorde samma grej som här. Så att säga sorterade bort barlasten från det ämnesrelaterade.
          Forat dog på tre veckor till ingenting. Nu har man lagt ner för att börja om igen till hösten.

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 03-05-2005, 17:22
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

CITAT (oldwolfie @ 03-05-2005, 18:14)
          rör inte min kakform heller tongue.gif

ohmy.gif Bara om du låter bli min biggrin.gif

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-05-2005, 17:25
          Länk hit: #45

Medlem

Får väl gå upp på vinden och hitta mina spadar och former f-låt formar jag också. wink.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-05-2005, 17:45
          Länk hit: #46

Medlem

För övrig så får vi nog se till att komma iform ordentligt.

Förr i världen (ursäkta alla nytillkomna, ni är visst välkomna) så lyste de knallröda kuveren både här och där. Var som rena julgransskyltningen.

Tittade just igenom hela forat Det fanns ett enda helrött, gissa var.

Ska vi inte leta efter julgransbelysningen också och inte bara hinkar och spadar. biggrin.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 03-05-2005, 17:50
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 18:45)
          För övrig så får vi nog se till att komma iform ordentligt.

Förr i världen (ursäkta alla nytillkomna, ni är visst välkomna) så lyste de knallröda kuveren både här och där. Var som rena julgransskyltningen.

Tittade just igenom hela forat Det fanns ett enda helrött, gissa var.

Ska vi inte leta efter julgransbelysningen också och inte bara hinkar och spadar. biggrin.gif

Vad betyder dom röda då?
          unsure.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-05-2005, 17:55
          Länk hit: #48

Medlem

Står längst ner.

Rött= Hett inlägg nya svar.
          Rosa= hett inlägg inga nya svar

Grönt fungerar likadant fast där är svarsfrekvensen lägre eller tråden är ny, tråden rör sig långsammare.

Mycket helrött och helgrönt innebär att det är mycket nya inlägg och mycket heta inlägg där många skriver.

Så blekt som det är nu har jag inte sett på länge. Dvs få skriver.

Citera
          Reserv
          Inlägg 03-05-2005, 18:07
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 18:55)
          Står längst ner.

Rött= Hett inlägg nya svar.
          Rosa= hett inlägg inga nya svar

Grönt fungerar likadant fast där är svarsfrekvensen lägre eller tråden är ny, tråden rör sig långsammare.

Mycket helrött och helgrönt innebär att det är mycket nya inlägg och mycket heta inlägg där många skriver.

Så blekt som det är nu har jag inte sett på länge. Dvs få skriver.

Ingen törs väl? rolleyes.gif Man får mest en kommentar att kolla google eller sök på tidigare.....o.s.v. unsure.gif Det känns lite väl opersonligt, så är det inte så mycket av på andra ställen jag vart på. sad.gif

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 03-05-2005, 18:09
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Som jag hoppas att ni redan vet så gillar jag att nya kommer till, gillar inte gogglesvar - har jag tjatat om förr -(man vet kanske hur växten ser ut o vad den heter ,men vill ha odlarerfarenheter )

Sen tror jag Bettson, att du är lite utarbetad -ser dig sällan -synd,men så är det ju att ha eget , och att det inte kan förväntas så hög fart -denna årstid .. jag har då mkt mindre tid här o kommer att få ännu mindre när snön väl smälter ... biggrin.gif
          Jag tycker inte heller att det hänvisas till sökfunktionen särskilt ofta -själv är jag dålig på att söka via den -så jag finner det svårt att råda andra till det smile.gif
          Sen är jag mest intresserad av Trädgårdsfrågor , men tycker det är kul ibland med annat smile.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          pejori
          Inlägg 03-05-2005, 18:24
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
          vilken syn!!!!!
          ser framför mej en sandlåda med mer eller mindre gamla gråhåriga kärringar, gräva med spann och spade!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          jag förstår hur reserv menar. huh.gif huh.gif
          det är inte kul att i varje disskusion där olika åsikter dryftas, så kommer alltid kommentaren."att nykomlingar" skrämmer bort gamla odlaiter huh.gif huh.gif
          och att det var bättre förr i tiden sleep.gif
          det kan få vilken nykomling som helst att dra åt sig öronen wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-05-2005, 18:49
          Länk hit: #52

Medlem

Att man saknar gamla vänner innebär inte att aman inte vill ha nya.

Eller för den delen att man samtidigt vill ha gamla tillbaka. wub.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 03-05-2005, 19:03
          Länk hit: #53

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Reserv @ 03-05-2005, 18:00)
          Så om man mot all förmodan efter att ha lusläst alla avdelningar och inlägg man hittar om det man undrar, om du då bara måste fråga ändå, så starta en ny tråd. unsure.gif

Om jag bland sökresultaten hittar en kort tråd med liknande frågor, då verkar det praktiskt att skriva där, men om tråden är lång osv så kanske det är bättre att skapa ny.

Själv har jag inte skrivit här länge. Känner mig välkommen. Tycker det verkar vara en trivsam stämning. På ALLA forum ALLTID så är det folk som inte kommer överens, som bråkar, eller som blir/är missförstådda. Inget att bry sig om, det är bara att ignorera som gäller.

Själv kommer jag nog att gödsla med ett par potatistrådar inom snar framtid, eftersom det är så vansinnigt få trådar som handlar om denna fantastiska planta. Visst det kommer nya trådar med jämna mellanrum, men, man kan ju tro att folk inte odlar potatis längre, så lite aktivitet som här är om dem smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 03-05-2005, 19:04
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Eftersom mitt hår är nästan vitt och jackan är vit så syns jag nog inte sååå bra när jag gräver med mina. laugh.gif (dagsfärskt foto)
          Apropå gamla och nya medlemmar... det är väl som med möblemang... blir bättre om man blandar. wub.gif

Citera
          brittmarie
          Inlägg 03-05-2005, 19:14
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 305
          Medlem nr: 4 339

Här kommer det hinkar och spadar, det räcker till många

Och om vi hjälps åt med våra spadar och hinkar så blir det säket en fin plantering, som vi alla kan vara nöjd med. Även om där är en del taggiga tistlar och brännande brännässlor.

--------------------
          " Vänlighet är den gyllene kedja som håller ihop samhället."

Citera
          Fialotta
          Inlägg 03-05-2005, 19:16
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Mitt i prick där Felix Matte...blir roligast o finast om man blandar gammalt o nytt smile.gif

Har ni sådär mycke snö ännu ohmy.gif ...usch...stackars er...vill inte byta boplats just nu i alla fall smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          yla
          Inlägg 03-05-2005, 19:19
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

CITAT (Felix matte @ 03-05-2005, 20:04)
          Eftersom mitt hår är nästan vitt och jackan är vit så syns jag nog inte sååå bra när jag gräver med mina. laugh.gif (dagsfärskt foto)

huvvaligen men du får ägna dej åt snölyktor ett tag till de e fint de me
          eller snöbollskrig de e skoj tongue.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 03-05-2005, 19:40
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Har alldeles nyss kommit hem (efter en dagsresa till Rockdala smile.gif )och har hastigt läst igenom era inlägg. Själv är jag en " nygammal" medlem som förra gången inte var speciellt aktiv , betydligt mer aktiv nu.

Mitt bidrag blir att visst känner man sig som ny ibland " ej välkommen" i vissa trådar som verkar vara en " klubb för inbördes beundran". Att , som någon skrev " det var trevligare förr " eller " saknar deras kunskaper" gör INTE att man som ny känner sig välkommen. Vad menas egentligen? Man kan faktiskt uppfatta det som att de nya inte har något som helst att bidra med.

Att som "standardsvar" skriva i princip att "sök själv "ger mig ett intryck av " snorkighet" . Observera att det går att skriva det på olika sätt. En del skriver t ex att det där kan du hitta svar på här eller där , eller lämnar en länk och det uppfattar jag som vänligt.

Alla uppfattar vi det som skrivs på olika sätt. Att man själv tycker att man är tydlig, vänlig osv spelar ingen roll. Andra kan ju ändå uppfatta det på ett helt annat sätt. Nu vet ju inte jag exakt vad som har föranlett denna tråd men ville ändå tala om vad hur jag uppfattat olika " företeelser" här på forat.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Reserv
          Inlägg 03-05-2005, 19:55
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 03-05-2005, 20:40)
          Har alldeles nyss kommit hem (efter en dagsresa till Rockdala  :) )och har hastigt läst igenom era inlägg. Själv är jag en " nygammal" medlem som förra gången inte var speciellt aktiv , betydligt mer aktiv nu.

Mitt bidrag blir att visst känner man sig som ny ibland " ej välkommen" i vissa trådar som verkar vara en " klubb för inbördes beundran". Att , som någon skrev " det var trevligare förr " eller " saknar deras kunskaper" gör INTE att man som ny känner sig välkommen.  Vad menas egentligen? Man kan faktiskt uppfatta det som att de nya inte har något som helst att bidra med.

Att som "standardsvar" skriva i princip att "sök själv "ger mig ett intryck av " snorkighet" . Observera att det går att skriva det på olika sätt. En del skriver t ex att det där kan du hitta svar på här eller där , eller lämnar en länk och det uppfattar jag som vänligt.

Alla uppfattar vi det som skrivs på olika sätt. Att man själv tycker att man är tydlig, vänlig osv spelar ingen roll. Andra kan ju ändå uppfatta det på ett helt annat sätt. Nu vet ju inte jag exakt vad som har föranlett denna tråd men ville ändå tala om vad hur jag uppfattat olika " företeelser" här på forat.

Instämmer till fullo, man kan känna sig överflödig för mindre. sad.gif Men det är skönt att se att det inte bara är bland oss"nya" som reflektionen kommer. Att även ni som varit med ett tag inser att man kan behandla oss "nya" lite snällare, vänligare. wub.gif

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 03-05-2005, 19:55
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

sad.gif Jag tycker det är jobbigt när jag ger i mitt tycke ett "seriöst svar" o vissa börjar och "håna" en direkt.
          Det är oftast samma personer. Den enda anledningen till att de skriver verkar vara att vara så elak som möjligt. unsure.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera

9 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-10-2025, 11:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon