Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Folknykterhetens dag!, Kristi him. f dag
          djingis
          Inlägg 04-05-2005, 13:11
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 201
          Medlem nr: 4 731

CITAT (farbror B @ 04-05-2005, 11:56)

Kan ju stämma, för mycket mat ger i alla fall sällan våldsamt beteende
          smile.gif

Näpp, då ligger jag ju som bekant är i "paltkoma"

--------------------
          Camilla i zon 1

"ju fler människor jag träffar på- desto mer tycker jag om min hund"

Citera
          farbror B
          Inlägg 04-05-2005, 13:35
          Länk hit: #22

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

Hehe, du pratar alltid som om du var stor som ett hus laugh.gif

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          djingis
          Inlägg 04-05-2005, 14:02
          Länk hit: #23

Medlem

He he, men en liten stuga.

--------------------
          Camilla i zon 1

Citera
          farbror B
          Inlägg 04-05-2005, 14:04
          Länk hit: #24

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

CITAT
          He he, men en liten stuga.

kul sagt

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          djingis
          Inlägg 04-05-2005, 14:13
          Länk hit: #25

Medlem

Jag var på en föreläsning i augusti-04 där vi var beordrade att lyssna på. Den var så urusel att man hade svårt att hålla sig vaken. Det enda jag kommer ihåg var just vad det hette när man blir trött efter en middag- paltkoma. Ett uttryck från Norrland som jag anvöänder här i Skåneland

--------------------
          Camilla i zon 1

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 04-05-2005, 16:47
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Tja. Inte hjälpte min mammas skrämselpropaganda på mig inte. Inte heller att det inte dracks annat än sparsamt vid högtidliga tillfällen hemma hos oss.
          Jag revolterade och söp jag, minsann! Ojojoj......

Jag tror att unga ofta dricker för att de mår dåligt och har dåligt självförtroende.

Sen tycker inte jag heller att man ska låta sina barn dricka hemma. Känns väldigt fel!

Så måste jag ju bara säga att jag är jätteglad över att min son är en datanörd och sitter hemma på kvällarna och spelar och chattar! Kommer att vara väldigt orolig den dag han börjar ränna ute.

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Biggan_
          Inlägg 04-05-2005, 17:09
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Det är så mycket annat elände ungdomarna lättare kan råka ut för när de är berusade. Jag tänker på misshandel, våldtäkter, olyckor i trafiken och en massa annat otyg. Hjälp inte ungdomar att få tag i sprit. Varna dem för hembränt. Visst får dom tag i sprit ändå, men den spriten de blir nekade är ju inte till förtret för dem iallafall. Om alla tänkte så, så skulle mängden sprit de fick tag i vara mindre. Jag tyckte det var skönt när mina flickor (har tre stycken) var vuxna och hade klarat sig bra genom ungdomsåren, men nu börjar det om igen med barnbarnen som man skall vara bekymrad för. wub.gif
          Biggan

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          ejjan
          Inlägg 04-05-2005, 17:25
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 295
          Medlem nr: 4 123

Det har sagts förut - hur många skulle dricka sprit om det inte var alkohol i !!!!

Säger ejjan som har levt med alkoholism på nära håll men som själv ändå inte är nykterist. wink.gif Är väl dum, eller nåt!!!!!!!!!!

--------------------
          Alla såg äpplen falla, men det var bara Newton som frågade sig varför" B Baruch

Citera
          hera
          Inlägg 04-05-2005, 17:39
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 330
          Medlem nr: 5 168

När tonåringarna är 18år kan de gå på krogen och dricka precis hur mycket man vill,men på systemet är åldersgränsen 20år .
          Varför egentiligen är det olika åldrar på det ?
          Är man egentligen mogen att dricka när man är 18 år.

Har tänkt på det, varför har man olika åldersgräns på krogen och systemet huh.gif ,knepig fråga.

Och langning till minderåriga är det dummaste en person skulle kunna göra ,man vet ju aldrig vad som skulle kunna hända , mad.gif

--------------------
          jag är en kvinna med många sidor (zon 5)

user posted image

Citera
          Åsa - Alingsås
          Inlägg 04-05-2005, 18:00
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 177
          Medlem nr: 5 459

Jag hade hoppats (ända tills jag läste Sulawesiis inlägg... wacko.gif unsure.gif ) att det faktum att jag och min man dricker kanske sammanlagt 4 glas vin om året... och då mer för sakens skull än något annat, skulle garantera att våra barn håller sig borta från skiten... rolleyes.gif
          Grejen är ju att ingenting med alkohol egentligen smakar gott. Det är ju något man måste lära sig att tycka om, tror jag. Precis som kaffe väldigt sällan är gott första gången man dricker det... Eller cigaretter... Sedan är det väl inte skadligt på något sätt för en vuxen människa att dricka ett glas vin då och då, men det smakar ju så himla illa! blink.gif wacko.gif laugh.gif

MVH, Åsa!

--------------------
          Mvh, Åsa!

................................................................................
          .........................

"Each thing I do I rush through so I can do something else." - Stephen Dobyns

user posted image

Citera
          Reserv
          Inlägg 04-05-2005, 18:03
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (ejjan @ 04-05-2005, 18:25)
          Det har sagts förut - hur många skulle dricka sprit om det inte var alkohol i !!!!

Säger ejjan som har levt med alkoholism på nära håll men som själv ändå inte är nykterist. wink.gif Är väl dum, eller nåt!!!!!!!!!!

Näe, inte dum, det beror på hur du dricker. Super du, ja, då är du dum. Men om du tar dig ett glas vin till maten en drink emellanåt eller en likör till kaffet så är det inget fel i det. Jag är själv uppvuxen med alkoholiserade föräldrar, och månar nog mera om barnen och deras alkoholsyn än mig själv. Jag dricker mycket måttligt och vill helst inte att barnen dricker alls, dom äldsta är 25 och27. Men med dåliga gener och alkoholism i båda föräldrars uppväxt så har barnen taskiga odds. Det är 20 åriga dottern som är den mest livliga av dom alla, vill gärna gå med polarna på krogen, uscha!! Det är inte roligt att vara mor såna kvällar. sad.gif

Citera
          djingis
          Inlägg 04-05-2005, 18:43
          Länk hit: #32

Medlem

och jag dricker inte av den anledningen att jag inte tycker det är gott........

Då får det vara att läppja på en Dumlelikör eller en Amaretto, som räcker en helkväll. Men jag tar lika gärna en kopp kaffe tongue.gif

--------------------
          Camilla i zon 1

Citera
          Susanna
          Inlägg 04-05-2005, 21:01
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 1 278
          Medlem nr: 1 399

CITAT (djingis @ 04-05-2005, 19:43)
          och jag dricker inte av den anledningen att jag inte tycker det är gott........ tongue.gif

Äntligen en person som inte dricker av samma anledning som jag. Jag har aldrig tyckt det varit gott och nu försöker jag inte ens hitta något gott längre. Nöjer mig med saft istället. Fast i tanken kan jag tilltalas av en drink men försöker jag blir den stående i timmar! tongue.gif

--------------------
          Susanna
          (med fritidshus i zon 1)

Citera
          Åsa - Alingsås
          Inlägg 05-05-2005, 08:36
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 177
          Medlem nr: 5 459

CITAT
          Äntligen en person som inte dricker av samma anledning som jag. Jag har aldrig tyckt det varit gott och nu försöker jag inte ens hitta något gott längre. Nöjer mig med saft istället. Fast i tanken kan jag tilltalas av en drink men försöker jag blir den stående i timmar!

*vinkar* Men det är ju precis så det är! Vad skönt att höra fler som tycker likadant. Jag dricker hellre en cola, hehe. laugh.gif

MVH, Åsa!

--------------------
          Mvh, Åsa!

................................................................................
          .........................

"Each thing I do I rush through so I can do something else." - Stephen Dobyns

user posted image

Citera
          netaave
          Inlägg 05-05-2005, 11:16
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Men jag tycker det är gott om jag får ett glas rödvin av Rioja t.ex.
          Jag har ju en 30-åring och en 18-åring och man kan ju inte förbjuda. Vi har försökt föra över våra alkoholvanor på dom, att man dricker vid festliga tillfällen men aldrig någonsin dricker sig berusad. 30-åringen som är en kille gillar mest öl och visst hör jag att han dricker när dom har fest.
          18-åringen har precis börjat smaka lite tillsammans med oss då vill hon helst ha cider eller blanda lite vitt vin med cider eller läsk.
          Jag tycker det är bättre att dom debuterar med oss än med kompisar på stan.

--------------------

Citera
          zaaritha
          Inlägg 05-05-2005, 21:32
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Jag tycker alla vuxna ansvarar för sitt drickande eller ickedrickande!
          Jag har druckit en starköl till maten i kväll o ett glas likör till kaffet. Anser mej inte vara alkoholist eller alkoholberoende, för det!
          Och--vad har moral med detta att göra??

Citera
          Rossi
          Inlägg 05-05-2005, 21:34
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Hade min man varit hemma ikväll så hade vi nog druckit ett glas vin till maten eftersom det är helg och vi är lediga imorgon. Men nu är han bortrest och jag skulle aldrig, aldrig få för mig att sitta och dricka vin för mig själv. För mig är vindrickandet en social grej och något som förhöjer stämningen. Jag kan ju inte direkt påstå att jag tycker att det är jättegott. Jag måste alltid ha ett glas vatten bredvid när jag dricker vin.

Drinkar kan däremot vara goda men det dricker vi väldigt sällan.

Jag har arbetskamrater (kvinnliga) som ibland korkar upp en flaska vin när de är ensamma hemma men det är totalt främmande för mig.

Lagom är bäst!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 12:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon