|
Hej på er alla.
En historia och ett par frågor.
Vår lillkissegubbe (kastrerad) har fått börja vara ute och han smyger försiktigt runt huset och vill inte på några större äventyr, han är snart ett år och är stor i storleken med tanke på åldern. Vi var ute och krattade på framsidan av huset idag, då jag fick en känsla som sa gå och kolla på baksidan.
Då såg jag kissegubben ligga hopkurad vid en liten kant nära trädgårdslandet, då lockar jag på honom och han smyger ooootroligt försiktigt rakt emot mig, då i samma veva så sänker sig en stor fågel (Ser ut lite som en Ormvråk enligt bild i fågelbok) mot kissegubben. Jag börjar flaxa och väsa åt fågeln det resulterar i att den cirkulerar i panik mellan huset och en träddunge ca 10m bort innan den hittar iväg, kissegubben springer i vild förtvivlan runt huset under altanen och in genom altandörren, där en förvånad och skarttande sambo undrar vad som hänt.
Kissegubben ligger på övervåningen och är smått chockad fortfarande efter en halvtimme ensam.
Nu till frågorna: Kan det vara en Ormråk eller? Och Behöver vi vara oroliga i fortsättningen?
Tacksam för svar.
--------------------
»Få är de som ser med sina egna ögon och känner med sitt eget hjärta.« Albert Einstein
|