Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tyck lite synd om mig, Kvällstidnigen hade skrivit PLANTSCHOCK!
          Beatrice
          Inlägg 14-05-2005, 17:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 3 751

Idag bar jag ut alla mina sådder på balkongen så de skulle få känna vinden i bladen. De såg ut att trivas och nu på eftermiddagen var det dags att få gå in i värmen igen. Jag tog den första lådan och började gå mot dörren, då ser jag i ögonvrån hur HELA hyllan ramlar framåt. ALLA mina blommor (-lådan i handen och de som stod under hyllan på balkonggolvet) kom farandes kraschlandade. Jag har nu försökt att plantera om det som gick, inte var det allt direkt.

Hur fasiken skall jag veta vad som är vad nu? För några veckor sedan kom Herman (2 år) stolt upp från källaren med ALLA mina markeringslappar och gav dem till mig, (då är det svårt att le och tycka att sonen varit duktig) då hade jag turen att jag visste var vad stod någonstans på ett ungefär men nu var det ju stört omöjligt att skilja på lila penséer och svarta, gul svartöga från vit osv. Hur skall jag nu lyckas med min svart/vita rabatt? Hur skall jag få till min rosa del av rabatten och den blå/lila? Det kommer bli ett evinnerligt färgkaos. Jag vet inte just nu ens vad vissa blommor är för något.

BU HU BU HU BU HU, jag skall nog hålla mig till att köpa färdiga blommor. Ledsen som sjutton just nu, har ju vårdat plantorna i över 2 månader och så går det så här nu.

Snälla håll några tummar för mina plantor.

--------------------
          Bea, helt ovan vid att ta hand om sin trädgård i Boden - zon 6.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 06:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon