Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> mytomaner
          Virgo
          Inlägg 14-05-2005, 23:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Hur många mytomaner finns det här?

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          7 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (20 - 39)
          Fröis
          Inlägg 15-05-2005, 09:29
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 164
          Medlem nr: 5 473

Puh, tack för det. Blev lite orolig rolleyes.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 15-05-2005, 09:45
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

Jag skulle aldrig våga ljuga och inte ens vilja göra det!
          Jag har till och med lärt mina barn att sanningen skall man alltid hålla sig till wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 15-05-2005, 09:58
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Jag har aldrig förstått varför man skulle ljuga.... vare sig i "det riktiga" eller på nätet. Vad tjänar man på en lögn?
          Redan som liten fick jag lära mig att det är bäst att hålla sig till sanningen för om man ljög så skulle det bli så svårt att minnas vad man sa och det tar bara onödigt mycket energi att hålla reda på.

Hoppas verkligen att här inte finns några mytomaner... men om.... ja då tycker jag väldigt synd om dem.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 15-05-2005, 18:35
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Händer att jag ljuger och friserar sanningen. Drar mig inte för att vare sig frisera sanningen eller låta en lögn pluppa fram om jag exempelvis inte ser någon anledning att redogöra för händelser som andra inte har med att göra och som inte fattar att de ska backa och sluta tjata. Eller för att inte slänga skit i ansiktet på en vän som mår dåligt och som inte behöver höra den nakna sanningen vid tillfället. kan även frisera sannningen om jag helt enkelt inte minns hur det var.

Är som människor är mest, talar sanning, kan fara med en lögn, friserar sanning och är ärlig. smile.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 15-05-2005, 18:37
          Länk hit: #25

Medlem

Ville även tala om att jag INTE klassificeras som en mytoman då jag enkelt uttryckt inte lider av någon patologisk lust att få omgivningens odelade uppmärksamhet.

Citera
          pejori
          Inlägg 15-05-2005, 19:00
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Ophelia @ 15-05-2005, 19:35)
          Händer att jag ljuger och friserar sanningen. Drar mig inte för att vare sig frisera sanningen eller låta en lögn pluppa fram om jag exempelvis inte ser någon anledning att redogöra för händelser som andra inte har med att göra och som inte fattar att de ska backa och sluta tjata. Eller för att inte slänga skit i ansiktet på en vän som mår dåligt och som inte behöver höra den nakna sanningen vid tillfället. kan även frisera sannningen om jag helt enkelt inte minns hur det var.

Är som människor är mest, talar sanning, kan fara med en lögn, friserar sanning och är ärlig. smile.gif

precis vad jag menade smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          pejori
          Inlägg 15-05-2005, 19:03
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Felix matte @ 15-05-2005, 10:58)
          Jag har aldrig förstått varför man skulle ljuga.... vare sig i "det riktiga" eller på nätet. Vad tjänar man på en lögn?
          Redan som liten fick jag lära mig att det är bäst att hålla sig till sanningen för om man ljög så skulle det bli så svårt att minnas vad man sa och det tar bara onödigt mycket energi att hålla reda på.

Hoppas verkligen att här inte finns några mytomaner... men om.... ja då tycker jag väldigt synd om dem.

förstår vad du menar, men min tanke är att det kan finnas ett behov av att göra sig lite intressantare. och skapa ett intresse som man inte vågar "live" wub.gif wub.gif
          det är kanske en "vit lögn eller en frisserad sanning, för att inte såra någon

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Ophelia
          Inlägg 15-05-2005, 19:09
          Länk hit: #28

Medlem

Undrar om nån skulle tro mig om jag skrev att jag egentligen är en berömd och vacker filmstjärna och ingen 37-årig kvinna som sitter i en liten håla och inte är det minsta glamorös biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ähhhhhh.....folk får tro vad de vill.

laugh.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 15-05-2005, 19:11
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Ophelia @ 15-05-2005, 20:09)
          Undrar om nån skulle tro mig om jag skrev att jag egentligen är en berömd och vacker filmstjärna och ingen 37-årig kvinna som sitter i en liten håla och inte är det minsta glamorös biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

laugh.gif

Precis.folk får tro vad de vill biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 15-05-2005, 19:19
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Ophelia @ 15-05-2005, 19:37)
          Ville även tala om att jag INTE klassificeras som en mytoman då jag enkelt uttryckt inte lider av någon patologisk lust att få omgivningens odelade uppmärksamhet.

men är det inte skillnad på real life och internet?
          smile.gif smile.gif jag tror att på internet "fuskas" det mer än i verkligheten laugh.gif
          ingen vet ju vem du är där. wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          pejori
          Inlägg 15-05-2005, 19:22
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Ophelia @ 15-05-2005, 20:09)

laugh.gif

klart du är en firad skådis laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          det vet ju alla som var med i dina filmer wub.gif wub.gif
          jag såg nog hur du klängde på den dära killen i .....
          vad f**an hette den nu igen? blink.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 15-05-2005, 19:22
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (pejori @ 15-05-2005, 20:03)
          förstår vad du menar, men min tanke är att det kan finnas ett behov av att göra sig lite intressantare. och skapa ett intresse som man inte vågar "live" wub.gif wub.gif

Men tänk så hemskt då när man träffar en forumist och lögnen uppdagas ohmy.gif
          Nej... jag håller mig till sanningen. biggrin.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 15-05-2005, 19:27
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Felix matte @ 15-05-2005, 20:22)
          CITAT (pejori @ 15-05-2005, 20:03)

förstår vad du menar, men min tanke är att det kan finnas ett behov av att göra sig lite intressantare. och skapa ett intresse som man inte vågar "live" wub.gif  :wub:

Men tänk så hemskt då när man träffar en forumist och lögnen uppdagas ohmy.gif
          Nej... jag håller mig till sanningen. biggrin.gif

Jag med wub.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 15-05-2005, 19:47
          Länk hit: #34

Medlem

Klart att sanningen kan vara det bästa...ibland. Skulle inte vilja såra en god vän bara för att sanningen nödvändigtvis måste komma fram.

Tror absolut att det friseras och ljugs både här och där...och definitivt här på nätet. Har chattat en del och har förstått att de mest framträdande människorna var ganska blyga och inte alls så framåt på riktigt.

Skulle man sedan träffa på någon från nätet och framställt sig som en riktig "pangbrud" så är det sånt som kan hända. Jag kanske anser mig vara den jag framställer mig som men uppfattas inte alls så av andra som träffar mig.

Sedan är vi väl lite så när vi är ute och träffat någon, nog vill vi försöka imponera lite på något sätt. Jag vill varjefall försöka lyfta fram det bästa av mig om jag träffar folk, inte vill jag väl visa mina sämsta sidor!!

Detta är ju ganska normala handlingar som de flesta använder sig av. Lärde mig en sak när jag pluggade. När vi inhämtade information gällande en del undersökningar (enkäter) inom psykologi använde vi oss av vissa frågor som återkom i enkäten. Frågorna som ställdes var bl a om man hade ljugit eller om man alltid var ärlig. Svarande man att man aldrig ljög och alltid var ärlig så betecknades svaren från dem som icke pålitliga. Personligen har jag aldrig träffat på en människa som alltid är ärlig och som aldrig ljuger.

Har även träffat på människor där en av problembilderna har varit att de är mytomaner och de är vanligare än man tror. Vad som är sanning och lögn för en sådan människa är irrelevant.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 15-05-2005, 19:54
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Ophelia @ 15-05-2005, 20:47)
          Klart att sanningen kan vara det bästa...ibland. Skulle inte vilja såra en god vän bara för att sanningen nödvändigtvis måste komma fram.

Tror absolut att det friseras och ljugs både här och där...och definitivt här på nätet. Har chattat en del och har förstått att de mest framträdande människorna var ganska blyga och inte alls så framåt på riktigt.

Skulle man sedan träffa på någon från nätet och framställt sig som en riktig "pangbrud" så är det sånt som kan hända. Jag kanske anser mig vara den jag framställer mig som men uppfattas inte alls så av andra som träffar mig.

Sedan är vi väl lite så när vi är ute och träffat någon, nog vill vi försöka imponera lite på något sätt. Jag vill varjefall försöka lyfta fram det bästa av mig om jag träffar folk, inte vill jag väl visa mina sämsta sidor!!

Detta är ju ganska normala handlingar som de flesta använder sig av. Lärde mig en sak när jag pluggade. När vi inhämtade information gällande en del undersökningar (enkäter) inom psykologi använde vi oss av vissa frågor som återkom i enkäten. Frågorna som ställdes var bl a om man hade ljugit eller om man alltid var ärlig. Svarande man att man aldrig ljög och alltid var ärlig så betecknades svaren från dem som icke pålitliga. Personligen har jag aldrig träffat på en människa som alltid är ärlig och som aldrig ljuger.

Har även träffat på människor där en av problembilderna har varit att de är mytomaner och de är vanligare än man tror. Vad som är sanning och lögn för en sådan människa är irrelevant.

Så klart har jag också undanhållit sanningen... det jag bäst minns är när barnen kommit med en bunt maskrosblommor "utan skaft" och jag berömt dem och sagt att blommorna var såååå fina.

Om jag hade ljugit om mig själv här på Odla så skulle jag aldrig våga träffa någon av forumisterna.

Men... jag vidhåller att man inte alls behöver ljuga... Du kan låta bli att svara alls på fråga som kanske är av så privat eller känslig karaktär att du inte vill berätta.
          Det är alltid bättre än en lögn.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 15-05-2005, 20:04
          Länk hit: #36

Medlem

Alla är vi olika och beter oss olika i olika situationer. Jag är tyvärr inte mer än människa och ibland händer det att det helt enkelt är bättre med en lögn än med sanningen. Exempelvis skulle jag aldrig i dagsläget svara ärligt på en fråga om hur jag mår. rolleyes.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 15-05-2005, 20:10
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Ophelia @ 15-05-2005, 21:04)
          Exempelvis skulle jag aldrig i dagsläget svara ärligt på en fråga om hur jag mår. rolleyes.gif

Jag ska inte fråga dig varför... men istället för att "ljuga" så kan du välja att ignorera frågan. wub.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 15-05-2005, 20:14
          Länk hit: #38

Medlem

Och det skulle vara bättre?? Ne...det tror jag inte.

Citera
          pejori
          Inlägg 15-05-2005, 20:18
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Ophelia @ 15-05-2005, 21:04)
          Alla är vi olika och beter oss olika i olika situationer. Jag är tyvärr inte mer än människa och ibland händer det att det helt enkelt är bättre med en lögn än med sanningen. Exempelvis skulle jag aldrig i dagsläget svara ärligt på en fråga om hur jag mår. rolleyes.gif

så sant...så rätt.... wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 15-05-2005, 20:32
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Ophelia @ 15-05-2005, 21:14)
          Och det skulle vara bättre?? Ne...det tror jag inte.

Varför inte?

Även om vi väljer att vara ärliga så behöver vi inte "blotta oss" helt och hållet. Privat och känsligt behöver inte alla veta om... det kan vi dela bara med dem vi känner förtroende för.... eller hur?

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 04:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon