Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mitt blodtryck är skyhögt
          *Felix matte*
          Inlägg 24-05-2005, 09:44
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (netaave @ 24-05-2005, 10:38)
          Jodå jag har hämtat ut det, men jag har doktorns tillåtelse att försöka utan först.
          Ni som äter det redan har inte trötthetssymtom?
          Är på jobbet nu så jag kan inte titta vad den heter.

Maken tar Renitec... han har aldrig märkt av någon trötthet.
          Preparaten har olika biverkningar... bäst är att få provförpackning och testa sig fram till vilken som passar en bäst.

Svägerskan t.ex kan inte ta Renitec pga att hon får besvärlig torrhosta av den.

Hoppas att du slipper tabl. helt... en del kan klara det genom ändra kostvanor och motion men du har ju problem med knäna så det kanske är svårt.
          Lycka till!

Citera
          Bjäbban
          Inlägg 24-05-2005, 10:06
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 334
          Medlem nr: 4 586

Jag har fått enalapril ivax 5 mg
          Har inte förknippat min trötthet med det...men efter att ha läst vad ni skriver, så blir jag fundersam.... unsure.gif

Citera
          Tesa
          Inlägg 24-05-2005, 12:30
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Jag funderar bara lite påden där hjärtklappningen du har på natten eller när du vaknar...
          Jag kände liksom hur hjärtat slog dubbelslag hela tiden och blev rädd till slut och for till akuten mitt i natten en gång..
          Läkaren drog en låååång förklaring om att jag förmodligen hade bråck på övre magmunnen (vanligt hos kvinnor som fött barn) och att det därför blev irriterat i närheten av "ledningarna" till hjärtat och det blev felaktiga signaler...tillsammans med stress (annandag jul... rolleyes.gif ) så gjorde det att jag kände dessa "extraslag" särskilt när jag låg ner eftersom det då kunde läcka upp magsaft i strupen och irritera....
          Läkaren rekommenderade att jag skulle höja upp huvudänden av sängen och undvika att äta och dricka innan läggdags...och det hjälpte faktiskt en del...fast om jag slarvar med mat och stressar och så så känner jag av det igen....men det brukar lugna sig när jag står upp....(därav tanken..)

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          netaave
          Inlägg 24-05-2005, 14:47
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Tesa @ 24-05-2005, 13:30)
          Jag funderar bara lite påden där hjärtklappningen du har på natten eller när du vaknar...
          Jag kände liksom hur hjärtat slog dubbelslag hela tiden och blev rädd till slut och for till akuten mitt i natten en gång..
          Läkaren drog en låååång förklaring om att jag förmodligen hade bråck på övre magmunnen (vanligt hos kvinnor som fött barn) och att det därför blev irriterat i närheten av "ledningarna" till hjärtat och det blev felaktiga signaler...tillsammans med stress (annandag jul... rolleyes.gif ) så gjorde det att jag kände dessa "extraslag" särskilt när jag låg ner eftersom det då kunde läcka upp magsaft i strupen och irritera....
          Läkaren rekommenderade att jag skulle höja upp huvudänden av sängen och undvika att äta och dricka innan läggdags...och det hjälpte faktiskt en del...fast om jag slarvar med mat och stressar och så så känner jag av det igen....men det brukar lugna sig när jag står upp....(därav tanken..)

Det här var intressant att läsa eftersom jag är magsäcksopererad i närheten av "ledningarna"
          Ska prova det du skriver.

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-12-2025, 14:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon