Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vintersquash, Baby Boo
          Susanna
          Inlägg 30-05-2005, 14:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 278
          Medlem nr: 1 399

Hej!

Jag håller på med utplanteringen av mina vintersquashar. Upptäckte att jag har en sort som heter Baby Boo och som kommer från Runåbergs. Men jag hittar ingen beskrivning till den, varken på deras sida eller någon annanstans. Någon som vet lite om den sorten? Jag är främst ute efter hur frukterna ser ut, smak och lagringstid.

Övriga sorter som jag satt i år är Rouge vif d´Etampes (är väl egentligen en pumpa), Buttercup, Pompoen och Sweet Dumpling. Sedan har jag någon blå sort också som jag inte minns namnet på. Vintersquash är sååå gott!!!

Edit: Kom på en fråga till. Jag läste att Cucurbita Pepo är buskig och att Maxima är rankande. Betyder det att man kan binda upp pepo-sorter trots tunga frukter? Det skulle göra landet lite mer överskådligt. Jag är ju lycklig ägare till "Sguashbibeln" (minns inte vad den heter), men den ligger dessvärre 65 mil bort....

--------------------
          Susanna
          (med fritidshus i zon 1)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 12:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon