Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vilken sort är ni?, Handlar om administrativa begåvningar.
          *Felix matte*
          Inlägg 02-06-2005, 20:28
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Helt ärligt får jag säga att jag nogsamt ser till att faktura - och ev kundnummer skrivs ner om så önskas... i annat fall så skriver jag personnumret... förhoppningsvis finns ingen "dublett"

Apropå bortkomna räkningar... Hört av en som jobbar på CSN... där får de ofta samtal från folk som inte fått något inbetalningskort... men alla har de gemensamt att påminnelsen kommit fram till rätt adress ohmy.gif tongue.gif

Citera
          jendah
          Inlägg 02-06-2005, 20:42
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 913
          Medlem nr: 3 822

CITAT (Bettson @ 02-06-2005, 14:42)
          De som snällt och ordentligt skriver fakturanummer som referens.

Läskigt ordentlig - livrädd att betalningen inte ska registreras och jag ska få anmärkningar! unsure.gif

... och finns inget fakturanummer så slänger jag med så mycket annan info jag kan hitta och få plats med smile.gif )

--------------------
          Jennie,
          Göteborg, zon 2

jendah.SE

Citera
          mejram
          Inlägg 02-06-2005, 22:01
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 82
          Medlem nr: 5 887

Var glad att du slipper min sorts kunder som skickar en check eller kontanter i ett kuvert.....

Citera
          Reserv
          Inlägg 02-06-2005, 22:04
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (jendah @ 02-06-2005, 21:42)

Läskigt ordentlig - livrädd att betalningen inte ska registreras och jag ska få anmärkningar! unsure.gif

... och finns inget fakturanummer så slänger jag med så mycket annan info jag kan hitta och få plats med smile.gif )

Samma här, efter alla upptänkliga nummer så skriver jag gärna en liten privat hälsning, typ : Avser bla, bla, bla och en massa onödiga (eller nödvändiga) fakta för att det ska registraras rätt. rolleyes.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 02-06-2005, 22:42
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (jendah @ 02-06-2005, 21:42)

Dito tongue.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          fruberglund
          Inlägg 04-06-2005, 19:15
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Om det inte finns något OCR-nummer (som det för det mesta finns nu för tiden) så skriver jag alltid fakturanummer och/eller kundnummer (om det finns något) PLUS namn & fullständig adress.

Vill ju inte bli krävd på pengar sen för att de tror jag har missat att betala.

Visst e´jag duktig biggrin.gif laugh.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-06-2005, 19:43
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Jag tillhör den där sorten som snällt, artigt och lydigt ALLTID fyller i alla nummer som behövs både hemma och på arbetet. Gör jag inte det på arbetet som tar ekonomitanten mig i örat (via en papperslapp) och bannar mig (artigt) om jag missat en endaste bokstav eller siffra. Jag är lite rädd för dem för jag vet inte om de har direktkontakt med löneguden. biggrin.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 05-06-2005, 08:33
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Ophelia @ 04-06-2005, 20:43)
          Jag tillhör den där sorten som snällt, artigt och lydigt ALLTID fyller i alla nummer som behövs både hemma och på arbetet. Gör jag inte det på arbetet som tar ekonomitanten mig i örat (via en papperslapp) och bannar mig (artigt) om jag missat en endaste bokstav eller siffra. Jag är lite rädd för dem för jag vet inte om de har direktkontakt med löneguden. biggrin.gif

Ha..ha......

man vet aldrig!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 05-06-2005, 09:39
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

jag kollade förresten med Föreningssparbanken i fredags angående deras betalningssystem-

I höst kommer en ny version av internetbanken. Då kommer man att kunna söka upplagda betalningsmottagare via bank eller postgironummer när man betalar.

Vilket innebär att sannolikheten att man skickar pengarna till rätt ställe och samtidigt med minre letande i den alfabetiska rulllisten .

Bara så ni vet. wub.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 05-06-2005, 14:40
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Jag hör till de som snällt och ordentligt skriver fakturanummer eller kundnummer som referens.
          Arbetar själv som admin. på ett företag och konterar fakturor som ska betalas av företaget och det MÅSTE bara vara rätt, så även privat är jag lika dan.

Det som retar mig är när någon skickar en faktura och de har färgade rutor där de lägger in fakturanummer, bankgiro m.m. för om man vill ta en kopia så blir detta området mörkare och då ser man inte siffrorna lika tydligt. Vårt företag som får fakturor skannas in och sedan skickas den till mig via e-post och då är det helt omöjligt att se siffrorna i de färgade rutorna.
          Tänk på det ni som har egna företag låt bakgrunden på fakturan vara vit, sedan kan allt annat vara i olika färger som loggon och adress för att göra det mera synligt.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 01:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon