Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Okej;jag får ta en paus ifrån forumet, så att det blir lugnt.....
          silos
          Inlägg 05-08-2010, 21:00
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (netha @ 05-08-2010, 21:47) *
          Nu gör jag ett avsteg från mina principer ... Undrar ... vad är det som gör att du i alla lägen måste hävda dig själv ... visa vad du är och vad du var och vad du anser vara som riktigast och mest rätt.
          Sååå god, nästan gudomlig. Ger oss övriga pekpinnar ... Si o så tycker du att vi ska vara/agera.
          Själv bryr du dig minsann inte om att reta dig på något/någon ... men vad är det egentligen du gör!? Fundera på det du!

Det undrar jag med,nu när jag läser vad du har skrivit här!
          Men,jag har endast velat skriva VAD jag själv känner är rätt för mig och vad jag har lärt under livets gång och vill så gärna dela med mig till mina medmänniskor.

God och gudomlig...nä nä..det är jag då inte,utan mycket långt därifrån,men min innersta önskan är ändå att lära mig att bli en god och kärleksfull medmänniska!

Det är absolut inte min mening att ge andra pekpinnar och jag hoppas verkligen inte att jag skrivit att ni skall göra som jag vill,för det vore jo alldeles fel!

Åter igen,jag vill endast dela med mig av det som jag själv har fått under livets dagar,är det så fel tycker du?

Menar du att jag inte reta mig på något/någon?Jag har jo skrivit att jag retar mig mest på mina barn,men att jag samtidigt vet att de är mina speglar och visar tydligt var jag behöver ändra mig!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-08-2010, 21:03
          Länk hit: #142

Gäster

Varför följer du inte dina egna buord Solis, ta en paus? unsure.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 05-08-2010, 21:12
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Blandade nog ihop det något blush.gif men inte är det någon jäkla skola här Forumet alltså !man kan inte tvinga andra att tycka som en själv,människor är olika individer det var det jag försökte säga därför kan vi omöjligt tycka som alla andra,ja om man nu inte är alldeles självutplånande förstås då är det ju La La La som gäller crazy.gif

Citera
          silos
          Inlägg 05-08-2010, 21:12
          Länk hit: #144

Medlem

CITAT (Meriona @ 05-08-2010, 22:03) *

Varför skulle jag behöva ta en paus? Jag mår jo bra och jag gör inte något ont med det som jag skriver...eller gör jag!?Vill DU inte att jag skall skriva här?!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          netha
          Inlägg 05-08-2010, 21:15
          Länk hit: #145

Gäster

CITAT (Meriona @ 05-08-2010, 22:03) *

Håller med dig. ..... sad.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-08-2010, 21:15
          Länk hit: #146

Gäster

CITAT (silos @ 05-08-2010, 22:12) *
          Varför skulle jag behöva ta en paus? Jag mår jo bra och jag gör inte något ont med det som jag skriver...eller gör jag!?Vill DU inte att jag skall skriva här?!
          smiley_small_hug.gif

Du får göra som du vill, men jag ska var ärlig som säga att det kvittar mig lika.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-08-2010, 21:16
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (abbbe @ 05-08-2010, 22:00) *
          Varför inte? Hur är det med livet IRL?

Alldeles utmärkt tack, hur är det med ditt?

Jo därför att ett forum är en mötesplats och träffpunkt för människor där man kan diskutera antingen ämnen med en viss inriktning som i t.ex. Trädgårdsavdelningen eller som i Småpratsavdelningen nästan vad som helst. Lämpligen lyssnar man av hur gången är och följer någotsånär de oskrivna regler som finns för att det ska vara en trevlig träffpunkt och mötesplats. Gör man inte det så är det bäddat för bråk och det är ju ingen som vill ha. Det utesluter inte att diskussioner ibland kan bli och får vara lite hetsiga och livliga men just nu är det inte ens diskussioner som pågår utan något helt annat på grund av att några just bara kör sitt race utan att bry sig ett dugg om vad övriga deltagare anser.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 05-08-2010, 21:16
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (silos @ 05-08-2010, 22:12) *
          smiley_small_hug.gif

Det var du själv som föreslog att du skulle ta en paus, så lyder ämnets rubrik.

Citera
          silos
          Inlägg 05-08-2010, 21:19
          Länk hit: #149

Medlem

CITAT (Meriona @ 05-08-2010, 22:15) *
          Du får göra som du vill, men jag ska var ärlig som säga att det kvittar mig lika.

Det är mycket bra att du är ärlig,det uppskattar jag mycket!
          smiley_small_hug.gif

CITAT (ingrid fuxwall @ 05-08-2010, 22:16) *
          Det var du själv som föreslog att du skulle ta en paus, så lyder ämnets rubrik.

Ämnets rubrik är gammal och gäller inte längre här och nu.
          Hej förresten Ingrid! smiley_small_hug.gif

Citera
          abbbe
          Inlägg 05-08-2010, 21:24
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

CITAT (*Stintan* @ 05-08-2010, 22:16) *

Jo därför att ett forum är en mötesplats och träffpunkt för människor där man kan diskutera antingen ämnen med en viss inriktning som i t.ex. Trädgårdsavdelningen eller som i Småpratsavdelningen nästan vad som helst. Lämpligen lyssnar man av hur gången är och följer någotsånär de oskrivna regler som finns för att det ska vara en trevlig träffpunkt och mötesplats. Gör man inte det så är det bäddat för bråk och det är ju ingen som vill ha. Det utesluter inte att diskussioner ibland kan bli och får vara lite hetsiga och livliga men just nu är det inte ens diskussioner som pågår utan något helt annat på grund av att några just bara kör sitt race utan att bry sig ett dugg om vad övriga deltagare anser.

Samma här tack!
          Jo visst vill man behålla ett forums charm, speciellt när det gäller odla.nu. Lyckas man bäst om är minst engagerad i trådar/inlägg man inte gillar? Vad säger ni? Eller ska vi envisas med envisa?
          Jag t.ex. tycker inte det var något fel med att silos tog upp gamla trådar - där såg man ju hennes gamla nick, kan vara intressant... lite grann. Men sen ni ba noooo...

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          silos
          Inlägg 05-08-2010, 21:30
          Länk hit: #151

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 05-08-2010, 22:16) *

Och VAD anser du själv då?

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 05-08-2010, 21:44
          Länk hit: #152

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (silos @ 05-08-2010, 22:19) *
          Det är mycket bra att du är ärlig,det uppskattar jag mycket!
          smiley_small_hug.gif
          Ämnets rubrik är gammal och gäller inte längre här och nu.
          Hej förresten Ingrid! smiley_small_hug.gif

Hej på dig själv!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-08-2010, 21:55
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Du kan få ett rakt svar från mig solis, du är ibland och faktiskt ganska ofta alldeles för mycket. Du vill sprida glädje men när du är inne på ditt tjugonde inlägg om samma sak på samma dag sprider du mest frustration. "Inte den kärringen nu igen". Så lugna ner ditt skrivande. Jag har förstått att du har inte så mycket övrig kontakt men vi andra på forumet kan inte vara ditt bollplank för evigt. Begränsa dig till 5 inlägg per dag eller något ditåt så blir det bättre.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-08-2010, 21:59
          Länk hit: #154

Medlem

CITAT (silos @ 05-08-2010, 22:30) *
          Och VAD anser du själv då?

Det framgår väl väldigt klart i det det svar jag gav till Abbbe.

--------------------

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 05-08-2010, 22:00
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Gossen Ruda @ 05-08-2010, 22:55) *
          Du kan få ett rakt svar från mig solis, du är ibland och faktiskt ganska ofta alldeles för mycket. Du vill sprida glädje men när du är inne på ditt tjugonde inlägg om samma sak på samma dag sprider du mest frustration. "Inte den kärringen nu igen". Så lugna ner ditt skrivande. Jag har förstått att du har inte så mycket övrig kontakt men vi andra på forumet kan inte vara ditt bollplank för evigt. Begränsa dig till 5 inlägg per dag eller något ditåt så blir det bättre.

Herregud - säga till en person att skriva 5 inlägg per dag - snacka om forumpolis - nu går jag ur småbråk - detta blev bara för mycket. Tack för mig. Du kan inte göra dig till talesperson för alla. Jag delar verkligen inte din uppfattning.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 05-08-2010, 22:23
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

CITAT (Gossen Ruda @ 05-08-2010, 22:55) *

Ooops, fem inlägg per dag! När jag kollade medlemslistan så var det personer som skrev 60 inlägg om dagen! Vad ska du göra åt det då?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-08-2010, 22:25
          Länk hit: #157

Medlem

CITAT (Monica i Nässjö @ 05-08-2010, 23:23) *
          Ooops, fem inlägg per dag! När jag kollade medlemslistan så var det personer som skrev 60 inlägg om dagen! Vad ska du göra åt det då?

Fast det kanske inte står samma sak i alla 60 happy.gif

Tycker nog Ruda tog i lite väl där också.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-08-2010, 22:32
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (ängsvädd @ 05-08-2010, 23:00) *
          Herregud - säga till en person att skriva 5 inlägg per dag - snacka om forumpolis - nu går jag ur småbråk - detta blev bara för mycket. Tack för mig. Du kan inte göra dig till talesperson för alla. Jag delar verkligen inte din uppfattning.

Vadå forumpolis! Jag har väl lika stor rätt som alla andra att säga min mening och solis frågade vad vi andra ansåg. Var har jag gjort mig till talesperson? Jag skriver bara min mening. Har du så jävligt ömma tår så får du gärna för mig lämna småprat. 5 likalydande inlägg om dan är väl tillräckligt? Så kanske 5 till med annat innehåll.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 05-08-2010, 23:05
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

CITAT (Gossen Ruda @ 05-08-2010, 23:32) *
          Vadå forumpolis! Jag har väl lika stor rätt som alla andra att säga min mening och solis frågade vad vi andra ansåg. Var har jag gjort mig till talesperson? Jag skriver bara min mening. Har du så jävligt ömma tår så får du gärna för mig lämna småprat. 5 likalydande inlägg om dan är väl tillräckligt? Så kanske 5 till med annat innehåll.

Jaha, och då säger jag att jag tycker det är väldigt roligt och intressant att läsa vad silos/solis skriver och jag är övertygad om att väldigt många som aldrig kommenterar här tycker likadant. Nu är det faktiskt så att på ett öppet forum så får man skriva precis vad man vill så länge det inte bryter mot svensk lag. Och då får ni gamla medlemmar tycka vad ni vill om det. (Jag har varit medlem sedan 2006. Räknas det som gammal medlem? Knappast eftersom jag inte skriver 60 inlägg om dagen ,eller?)

Jaha, och nu har säkert många invändningar mot mitt inlägg. "Du ska inte lägga dig i eftersom du inte är så aktiv här" Men då säger jag pyttsan, jag har rätt att skriva vad jag vill och hur ofta jag vill, så länge jag inte bryter mot svensk lag!

Citera
          Motti
          Inlägg 05-08-2010, 23:10
          Länk hit: #160

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Men va i all sin da tog humorn vägen på Forumet ? har alla fått solsting eller nått ?kan vi inte försöka och ta allt med en nypa salt och va vänliga mot varan confused.gif vi lever ju inte våra verkliga liv här på Forumet det här är Syberrymden ju!eller ?

Citera

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 09:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon