Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Okej;jag får ta en paus ifrån forumet, så att det blir lugnt.....
          *solis*
          Inlägg 07-06-2005, 20:03
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

CITAT (Berith @ 07-06-2005, 20:56)
          CITAT (solis @ 07-06-2005, 20:42)
          CITAT (Berith @ 07-06-2005, 20:38)
          Solis, det du uppfattade som mobbing och kritik när du var liten... att du pratade för mycket.... kanske bara var tillsägelser om att du skulle lugna ner dej och ibland lyssna istället för att prata så mycket...?

unsure.gif

Nejdu;så var det inte sad.gif Stryk fick jag så att det heter duga sad.gif

Och numera går jag tyst dagarna i enda och lyssnar smile.gif Jo; jag pratar med mina vovvar och barnen då de är här wub.gif

Jag har inte pratat om stryk, menade bara att du kanske ska stanna upp också här på Odla och lyssna mer i stället. Man behöver faktiskt inte prata hela tiden och om allt mellan himmel och jord för att vara med i gemenskapen här. smile.gif

Om nu mina skriverier är så hemska så V A R F Ö R läser så många ändå sådant som de inte tycker om ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

Det finns mycket härinne som jag inte läser alls eftersom det inte intressera mig alls och jag skulle aldrig någonsin gå in i sådana ointressanta tråd och kasta skit på den som skriver!!!

Citera
          pejori
          Inlägg 07-06-2005, 20:07
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Copycat 2 @ 07-06-2005, 20:09)
          Hejsan Amaira ! Är du glad att se mig? wub.gif Nä, jag skojade bara, det är du ju inte. Fenja har alldeles rätt. Jag sitter lite i kulisserna och läser det som skrivs och förundras av att allt är om möjligt ännu stökigare idag än för någon månad sedan. Solis har verkligen fått igång er alla här, själv så nöjer jag mig gärna med att bara läsa och fråga om jag inte hittar på sökfunktionerna "som någon proppsade på att man skulle använda mera" istället för att fråga. Jag håller mig lite bakom så inga fler tår blir trampade på, däremot måste jag ju fullständigt hålla med Sanna m.fl. "religiös barnkrubba för senila", det är ett bra samlingsnamn på småprat den senaste tiden. Så, NU har jag varit elak och mobbat igen så jag kilar vidare till intressantare avdelningar. wub.gif

välkommen tillbaka copy laugh.gif laugh.gif wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Reserv
          Inlägg 07-06-2005, 20:13
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:03)
          Solis, det du uppfattade som mobbing och kritik när du var liten... att du pratade för mycket.... kanske bara var tillsägelser om att du skulle lugna ner dej och ibland lyssna istället för att prata så mycket...?

unsure.gif

Och numera går jag tyst dagarna i enda och lyssnar smile.gif Jo; jag pratar med mina vovvar och barnen då de är här wub.gif

Jag har inte pratat om stryk, menade bara att du kanske ska stanna upp också här på Odla och lyssna mer i stället. Man behöver faktiskt inte prata hela tiden och om allt mellan himmel och jord för att vara med i gemenskapen här. smile.gif

Om nu mina skriverier är så hemska så V A R F Ö R läser så många ändå sådant som de inte tycker om ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

Det finns mycket härinne som jag inte läser alls eftersom det inte intressera mig alls och jag skulle aldrig någonsin gå in i sådana ointressanta tråd och kasta skit på den som skriver!!!

Det kanske är blom och grönsaksavdelningarna som inte passar damen? rolleyes.gif Att så många läser är att jag och många andra förundras av att det kan komma såna frågor, allrahelst då från en kvinna som ska föreställa att vara extremt vuxen blink.gif Att sen sitta och ömka och avböja medhåll för att i nästa rad skrika efter uppbackning, det kallar jag för extremt veligt fruntimmer. Vi är många som haft en taskig uppväxt här på forumet, men inte har vi sån orddiarré för det, det är väl ingen orsak att bara låta hjärnan få fritt spelrum bara för att stackars jag hade en så taskig uppväxt, snyft känns lite väl sirapssött för min smak, och är det nåt jag föraktar så är det väl om nåt, att folk formligen tigger om att man ska tycka synd om dom. sleep.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 07-06-2005, 20:13
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag kastar inte skit på dej.

Men nu säger du ju själv att det finns mycket här inne som du inte läser för att det intresserar dej inte. Men visst är du väl intresserad av växter och odling?

Om vi inte vore på ett forum på internet utan i en lokal och diskuterade växter, visade bilder på våra blommor och djur, frågade och svarade... Vad skulle du göra? Börja prata om Jesus? Fisar? Clowner? Skuggor?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          pejori
          Inlägg 07-06-2005, 20:14
          Länk hit: #65

Medlem

det är samma mekanismer som får folk att köpa lösnummer av kvällstidningar, när det hänt något sad.gif sad.gif sad.gif
          det handlar om att hålla sig uppdaterad om händelser, sen kan det vara olyckor eller ett mord som ger ökad försäljning wub.gif wub.gif
          ingen vill att det ska hända, men alla läser, även det du frambringar wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          *solis*
          Inlägg 07-06-2005, 20:33
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (Berith @ 07-06-2005, 21:13)

Men nu säger du ju själv att det finns mycket här inne som du inte läser för att det intresserar dej inte. Men visst är du väl intresserad av växter och odling?

Om vi inte vore på ett forum på internet utan i en lokal och diskuterade växter, visade bilder på våra blommor och djur, frågade och svarade... Vad skulle du göra? Börja prata om Jesus? Fisar? Clowner? Skuggor?

Du kasta inte skit på mig det var inte dig jag menade!

Växter och odling började jag intressera mig för 1981 och det pågick till 1997 och jag läste allt jag kom över just om växter etc...

Jag har inte så mycket att säga om växter;de är vackra och jag älskar naturen och djuren,men jag finner människorna oerhört intressanta.

Jag brukar prata om allt möjligt med människor då jag träffar dem;även om Jesus skuggor,clowner och fisar och det sistnämnda tycks vara roligt eftersom folk skrattar nästan ihjäl sig biggrin.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 07-06-2005, 20:35
          Länk hit: #67

Medlem

CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33)
          och det sistnämnda tycks vara roligt eftersom folk skrattar nästan ihjäl sig biggrin.gif

SKRATTAR DOM MED DEJ ELLER ÅT DEJ DÅ? wub.gif wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Reserv
          Inlägg 07-06-2005, 20:39
          Länk hit: #68

Medlem

Du kasta inte skit på mig det var inte dig jag menade!

Växter och odling började jag intressera mig för 1981 och det pågick till 1997 och jag läste allt jag kom över just om växter etc...

Jag har inte så mycket att säga om växter;de är vackra och jag älskar naturen och djuren,men jag finner människorna oerhört intressanta.

Jag brukar prata om allt möjligt med människor då jag träffar dem;även om Jesus skuggor,clowner och fisar och det sistnämnda tycks vara roligt eftersom folk skrattar nästan ihjäl sig biggrin.gif

Om du nu läste allt du kom över om växter, så borde du väl ha nåt att tillföra dom andra avdelningarna också unsure.gif Det kanske finns en massa frågor som just du har svaret på, då kan du få utlopp för ditt stora behov av att få göra dig hörd/läst. Och dessutom Solis, som mumma på moset, ingen kommer att klanka ner på dig då du svarar på deras frågor tongue.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 07-06-2005, 20:40
          Länk hit: #69

Medlem

CITAT (Reserv @ 07-06-2005, 21:13)

unsure.gif

Det kanske är blom och grönsaksavdelningarna som inte passar damen? rolleyes.gif Att så många läser är att jag och många andra förundras av att det kan komma såna frågor, allrahelst då från en kvinna som ska föreställa att vara extremt vuxen blink.gif Att sen sitta och ömka och avböja medhåll för att i nästa rad skrika efter uppbackning, det kallar jag för extremt veligt fruntimmer. Vi är många som haft en taskig uppväxt här på forumet, men inte har vi sån orddiarré för det, det är väl ingen orsak att bara låta hjärnan få fritt spelrum bara för att stackars jag hade en så taskig uppväxt, snyft känns lite väl sirapssött för min smak, och är det nåt jag föraktar så är det väl om nåt, att folk formligen tigger om att man ska tycka synd om dom. sleep.gif

Men Reserv jag är jo VELIG ofta och mycket sad.gif det tillhör nog min natur!

Och var glad för att du inte behöver söka uppskattning och ömkan eftersom det är väldigt jobbigt!!!

Men jag tror fullt och fast att det är bra att jag vågar vara jag och berätta om mitt liv så öppet som jag gör; det kanske hjälper nån annan att våga öppna sig så att de inte ta livet av sig.

Det är mycket möjligt att min "orddiarre" beror på min barndom och jag är glad att jag är som jag är och att jag duger.

Det är i alla fall inte medvetet som jag söker att folk skall tycka synd om mig;jag trodde inte ens att jag gjorde det sad.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 07-06-2005, 20:43
          Länk hit: #70

Medlem

CITAT (pejori @ 07-06-2005, 21:35)
          och det sistnämnda tycks vara roligt eftersom folk skrattar nästan ihjäl sig biggrin.gif

Det spelar jo ingen roll vilket; viktigast för mig är att få se en människa glad wub.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 07-06-2005, 20:56
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:43)

Det spelar jo ingen roll vilket; viktigast för mig är att få se en människa glad wub.gif

Det du faktiskt borde tycka vara viktigtast är att du ska se till att DU mår bra först och främst. Du kan aldrig få en människa att må bra och vara glad i din närhet om du inte ser om dig själv först och främst.

Varför är det viktigast för dig? Är det viktigt för DIN skull eller är det för andras skull?

Citera
          *solis*
          Inlägg 07-06-2005, 21:01
          Länk hit: #72

Medlem

CITAT (Ophelia @ 07-06-2005, 21:56)
          CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:43)

Det du faktiskt borde tycka vara viktigtast är att du ska se till att DU mår bra först och främst. Du kan aldrig få en människa att må bra och vara glad i din närhet om du inte ser om dig själv först och främst.

Varför är det viktigast för dig? Är det viktigt för DIN skull eller är det för andras skull?

Det där måste jag ta och tänka på ordentligt! Dina ord gjorde ont så ända in i min själ sad.gif Men du har alldeles rätt wub.gif

Jag gör nog det för andras skull och glömmer bort mig själv sad.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 07-06-2005, 21:21
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Tycker du är lite FÖR mycket unsure.gif ett av 20 inlägg är intressanta för mig huh.gif

Försöker du slå något bissart rekord eller..... ohmy.gif Har en känsla av att du lever ditt liv genom småprat .....

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 07-06-2005, 21:51
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Hoppla, här ser man visst att det inte bara var jag och Reserv som tyckte inlägg från Solis var lite konstiga, enerverande och naiva... wink.gif

Nåja, Solis... I denna tråden tycker jag ändå att du har visat din rätta natur lite, många utav de tidigare inläggen här har sagt det rätta om dig, men ett litet forumtroll bor det allt i dig ändå tycker jag mig se.

Nåja, jag tänkte ge dig ett förslag på en sajt där du bör bli medlem också; Spraydate's hemsida. sleep.gif

Bästa förslaget hade nog Virgo i alla fall, starta en blogg. Det är ju gratis och du kan skriva om precis vad du vill. biggrin.gif

Nu har jag gjort ett kardinalfel eftersom det finns ett ordspråk på nätet som lyder: Don't feed the trolls

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 07-06-2005, 22:04
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (AndreasBlomquist @ 07-06-2005, 22:51)
          Hoppla, här ser man visst att det inte bara var jag och Reserv som tyckte inlägg från Solis var lite konstiga, enerverande och naiva... wink.gif

Nåja, Solis... I denna tråden tycker jag ändå att du har visat din rätta natur lite, många utav de tidigare inläggen här har sagt det rätta om dig, men ett litet forumtroll bor det allt i dig ändå tycker jag mig se.

Nåja, jag tänkte ge dig ett förslag på en sajt där du bör bli medlem också; Spraydate's hemsida. sleep.gif

Bästa förslaget hade nog Virgo i alla fall, starta en blogg. Det är ju gratis och du kan skriva om precis vad du vill. biggrin.gif

Nu har jag gjort ett kardinalfel eftersom det finns ett ordspråk på nätet som lyder: Don't feed the trolls

Det är förbaskat konstigt att det bara är du och jag som utpekas som mobbare, fast vi är många som haft åsikter åt samma håll blink.gif wink.gif fast, det är skit samma, jag säger hellre min mening än att sitta och bara se hur folk skrattar åt eländet (i positiv bemärkelse) och tycker att fruntimmret är rekorderligt och den smartaste av oss alla wacko.gif blink.gif Det kan säga bra mycket om dom med för den delen, huvva. ohmy.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 07-06-2005, 22:11
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Reserv @ 07-06-2005, 23:04)
          CITAT (AndreasBlomquist @ 07-06-2005, 22:51)
          Hoppla, här ser man visst att det inte bara var jag och Reserv som tyckte inlägg från Solis var lite konstiga, enerverande och naiva...  ;)

Bästa förslaget hade nog Virgo i alla fall, starta en blogg. Det är ju gratis och du kan skriva om precis vad du vill.  :D

Det är förbaskat konstigt att det bara är du och jag som utpekas som mobbare, fast vi är många som haft åsikter åt samma håll blink.gif wink.gif fast, det är skit samma, jag säger hellre min mening än att sitta och bara se hur folk skrattar åt eländet (i positiv bemärkelse) och tycker att fruntimmret är rekorderligt och den smartaste av oss alla wacko.gif blink.gif Det kan säga bra mycket om dom med för den delen, huvva. ohmy.gif

Tycker varken illa om den ena sidan eller den andra sidan. Märker bara att något är förfärligt fel.

Min åsikt är att mår man dåligt bör man ta hand om sig själv och försöka räta upp sin situation innan man kan hjälpa andra.

Jag hoppas bara att Solis kan få den hjälp och stöd som hon upplever sig kan behöva för att må bra.

Citera
          Betty
          Inlägg 07-06-2005, 22:11
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Solis, hur kom det sig att du över huvud taget registrerade dig som medlem och började skriva här på Odla.nu's forum? Jag menar, om du nu inte har varit intresserad av växter och odling sedan -97. huh.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Hannele
          Inlägg 07-06-2005, 23:21
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Reserv @ 07-06-2005, 21:39)
          Det finns mycket härinne som jag inte läser alls eftersom det inte intressera mig alls
          Jag har inte så mycket att säga om växter;de är vackra och jag älskar naturen
          Om du nu läste allt du kom över om växter, så borde du väl ha nåt att tillföra dom andra avdelningarna också unsure.gif

Reserv, lär dej att avvända CITAT-funtionen - eller låt bli.
          (Tycker du detta är roligt att läsa? wacko.gif)

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 07-06-2005, 23:27
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Copycat 2 @ 07-06-2005, 20:09)
          Hejsan Amaira ! Är du glad att se mig? wub.gif Nä, jag skojade bara, det är du ju inte. Fenja har alldeles rätt. Jag sitter lite i kulisserna och läser det som skrivs och förundras av att allt är om möjligt ännu stökigare idag än för någon månad sedan. Solis har verkligen fått igång er alla här, själv så nöjer jag mig gärna med att bara läsa och fråga om jag inte hittar på sökfunktionerna "som någon proppsade på att man skulle använda mera" istället för att fråga. Jag håller mig lite bakom så inga fler tår blir trampade på, däremot måste jag ju fullständigt hålla med Sanna m.fl. "religiös barnkrubba för senila", det är ett bra samlingsnamn på småprat den senaste tiden. Så, NU har jag varit elak och mobbat igen så jag kilar vidare till intressantare avdelningar. wub.gif

Kul att "se" dig Copy - länge sen!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Hannele
          Inlägg 07-06-2005, 23:27
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (maudan @ 07-06-2005, 20:49)
          att vuxna människor kan bete sig så här på ett forum där ni inget vet om människor...

Bra att någon vet.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera

9 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 09:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon