Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > är det okey med egoism?, uppfostringsfråga
          *Eko*
          Inlägg 12-06-2005, 19:15
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 393
          Medlem nr: 5 158

CITAT (solis @ 12-06-2005, 20:13)
          CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 20:09)
          CITAT (solis @ 12-06-2005, 20:07)
          CITAT (Eko @ 12-06-2005, 20:01)

Gråt inte solis!!!

Livet är både förjävligt ochväldig vackert!
          Kram på dig, du medkännande människa

Jag har nyligen börjat kunna gråta på riktigt.
          Jag har varit en falsk flinande clown alldeles för länge sad.gif

Okay, då är det bättre med lite tårar wub.gif men torka dom nu och kom igen rolleyes.gif

jag kommer att stanna kvar här och du reserv har gett mig ovärdelig hjälp wub.gif wub.gif wub.gif

Nädå, denhjälpen har du hela tiden gett både dig själv och andra...alla vill bara inte se den!
          Du har gett den mig också! wub.gif

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 12-06-2005, 21:01
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

nej , jag gråter inte , tvärtom ... den damen har nog gett din son en bra lärdom .. om han vill se den ..
          Allt är tillåtet i kärlek -den råder man inte över ... Människor med enbart egoistiska skäl måste man kunna försvara sig mot ..
          Att ha kärlekssorger under tonåren hör faktiskt till normal utveckling -gör en bättre och starkare som människa - och föräldrar är till för att trösta och stärka självförtroendet -så man inte låter sig utnyttjas -
          Lyssna -INTE agera är din uppgift

Det innebär inte att man måste överge sina ideal .... bara man fattar att de är just det -ideal

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 12-06-2005, 21:06
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Eko @ 12-06-2005, 16:56)
          Hej.

Min son är för tredje året i rad olyckligt förälskad i samma tjej som då och då när inget bättre finns för handen är ihop med honom och alltid med samma lögner.
          SJälv blev jag ratad av en lärarinna bekannta som uppfostrat sin dotter till att ta för sig... hon var ihop med två killar samtidigt, vilket passade både mamman och dottern bra eftersom den andra var bra och han när det gällde att få skjuts någonstans...han hade bil.

Vad som retar mig mest är att jag uppfostrat min son till att bli hänsynsfull mot andras känslor...
          samtidigt som jag också retar mig på att folk skyr som katten när man påpekar något som inte faller dem i smaken...

Jag har alltid först tagit hänsyn till andras känslor....nu skiter jag i det... må vara hemkst av mig...det bjuder jag på...jag är förbannad rent ut sagt nu närjag ser vart min uppfostran har lett min son till....

Du ska ha heder för att ha uppfostrat din son till att vara hänsynsfull och respektera sina medmänniskor... Så uppfattade jag ditt inlägg.

Sedan till att gå in handgripligen och "lägga sig i" sitt barns förhållanden... Näää!... Där går gränsen!

Så länge det inte handlar om våld så har vi föräldrar ingen rätt att lägga oss i vem våra barn väljer att tillbringa sin tid med.... ja förståss så gäller det våra vuxna , myndiga barn.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 12-06-2005, 21:23
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Jag säger som Felix matte , du ska ha heder av att du uppfostrat din son till den han är.

Förstår så väl att du lider av att se honom lida. Hur du ska göra när det gäller att " lägga sig i " eller inte så känner jag mig tveksam. Du känner din son bäst och kan utifrån det ta ställning för hur du ska göra. Han känner naturligtvis innerst inne att hon inte är att lita på men kärlek , det är svårt det. Att bli sårad känns rejält.

Hoppas det ordnar sig.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 12-06-2005, 21:33
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Jag har en god vän som är i precis samma situation...fast inte riktigt ändå... hon våndas... för sonen återvänder om och om igen till tjejen som inte verkar bry sig så mycket och inte heller ha alla hästar i stallet...

Vännen min gjorde tidigare en del försök att få sonen till att bryta med tjejen men nu har hon insett att detta inte har med henne att göra... Det hela handlar om sonens val och det måste hon respektera hur ont det än gör. wub.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 23:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon