| |
|
  |
Hur vill ni ha forumet!? |
|
|
|
|
12-06-2005, 20:26
|

Medlem
Antal inlägg: 238
Medlem nr: 3 439

|
"Hur vill ni ha forumet!?" Med en Solis som skapar minst en ny tråd per dag kanske?
|
|
|
|
|
|
|
|
12-06-2005, 20:27
|

Medlem
Antal inlägg: 1 749
Medlem nr: 5 033

|
---
|
|
|
|
|
|
|
|
12-06-2005, 20:33
|

Medlem

|
----
|
|
|
|
|
|
|
|
12-06-2005, 22:14
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (solis @ 12-06-2005, 21:33) ---- Men varför har du tagit bort alla dina inlägg - ser ju jättekonstigt ut. Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
12-06-2005, 22:18
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (Anki på Öland @ 12-06-2005, 23:14) CITAT (solis @ 12-06-2005, 21:33) ---- Men varför har du tagit bort alla dina inlägg - ser ju jättekonstigt ut. Anki Hon har en "downperiod" just nu tror jag, jag bad henne att gå och lägga sig istället, för hon kommer att ångra sig i morgon. Det hon skrivit förr finns ändå kvar i allas citat så det görs inte ogjort för att hon raderar. Solis mår inte riktigt bra men det har vi förstått sen tidigare, och jag tycker att hon ska låta trådarna och inläggen vara orörda.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-06-2005, 22:22
|

Medlem

|
Okej Reserv men jag går härifrån för gott;jag har kommit till min egen gräns vad jag orkar med!
|
|
|
|
|
|
|
|
12-06-2005, 22:23
|
Medlem

|
CITAT (solis @ 12-06-2005, 23:22) Okej Reserv men jag går härifrån för gott;jag har kommit till min egen gräns vad jag orkar med! Sov på saken, det känns bättre i morgon
|
|
|
|
|
|
|
|
12-06-2005, 22:26
|

Medlem

|
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 23:23) CITAT (solis @ 12-06-2005, 23:22) Okej Reserv men jag går härifrån för gott;jag har kommit till min egen gräns vad jag orkar med! Sov på saken, det känns bättre i morgon  Tack gulle dig men nu ÄR det definitivt slut med mitt deltagande här!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
12-06-2005, 22:28
|

Medlem
Antal inlägg: 2 142
Medlem nr: 2 667

|
Såg att någon skrev om en tappad sug och jag håller med Det räcker att läsa rubrikerna på inläggen för att "bli trött"...... Jag har mer än en gång undrat om det inte var ett misstag att lämna plats för småprat - det icke trädgårdsrelaterade här - det verkar ju inte funka. Det finns dessutom så många andra fora att diskutera livet i övrigt på...... *lite ledsen*
--------------------
CITAT * Gardening - Nature's Prozac *
|
|
|
|
|
|
|
|
12-06-2005, 22:36
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Maria i Helsingborg @ 12-06-2005, 23:28) Såg att någon skrev om en tappad sug och jag håller med :( Det räcker att läsa rubrikerna på inläggen för att "bli trött"...... Jag har mer än en gång undrat om det inte var ett misstag att lämna plats för småprat - det icke trädgårdsrelaterade här - det verkar ju inte funka. Det finns dessutom så många andra fora att diskutera livet i övrigt på......
*lite ledsen* *håller med*
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
12-06-2005, 22:49
|

Medlem
Antal inlägg: 2 137
Medlem nr: 432

|
CITAT (Berith @ 12-06-2005, 23:36) CITAT (Maria i Helsingborg @ 12-06-2005, 23:28) Såg att någon skrev om en tappad sug och jag håller med Det räcker att läsa rubrikerna på inläggen för att "bli trött"...... Jag har mer än en gång undrat om det inte var ett misstag att lämna plats för småprat - det icke trädgårdsrelaterade här - det verkar ju inte funka. Det finns dessutom så många andra fora att diskutera livet i övrigt på...... *lite ledsen* *håller med*  Jag tycker att den främsta, uppenbara bristen med detta forum Småprat är att inga moderatorer ingriper när mobbning och annat otrevligt beteende titt som tätt dyker upp i trådarna
|
|
|
|
|
|
|
|
13-06-2005, 05:59
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Posse @ 12-06-2005, 23:49) Jag tycker att den främsta, uppenbara bristen med detta forum Småprat är att inga moderatorer ingriper när mobbning och annat otrevligt beteende titt som tätt dyker upp i trådarna Har ni tänkt på... att förut när Odla.nu var ett trädgårdsforum var det aldrig några som pratade om att dom mådde dåligt? Iofs var det väl kanske ingen som berättade att dom mådde bra heller.... Det pratades mest om odling och växter - vi som var här delade ett intresse och mådde väl bra av det.  En av alla oss som deltog i diskussioner då var Ingemar. Ser väldigt sällan till honom numera - ser aldrig till honom numera. Antar att han också loggar in anonymt - om han alls tittar in här längre - det kan ju inte vara så roligt att se vad som händer med forumet.... Den "främsta, uppenbara bristen med detta forum" är inte bara Ingemars frånvaro, det finns många som försvunnit under åren.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
13-06-2005, 06:25
|
Medlem

|
CITAT (Berith @ 13-06-2005, 06:59) CITAT (Posse @ 12-06-2005, 23:49) Jag tycker att den främsta, uppenbara bristen med detta forum Småprat är att inga moderatorer ingriper när mobbning och annat otrevligt beteende titt som tätt dyker upp i trådarna Har ni tänkt på... att förut när Odla.nu var ett trädgårdsforum var det aldrig några som pratade om att dom mådde dåligt? Iofs var det väl kanske ingen som berättade att dom mådde bra heller.... Det pratades mest om odling och växter - vi som var här delade ett intresse och mådde väl bra av det.  Om man använder sökfunktionerna på "det här forumet" så kan man faktiskt se att det vart bråk ända sen starten nästan. Redan i början av 2003 så låstes en tråd och mycket tjafs har runnit förbi sen dess, kanske p.g.a. att det avhandlats för mycket om hur folk mår. Men mesta tjafset verkar vara vad folk tycker, det är inte populärt det heller, beroende på vem som tycker. Jag skrev i en annan tråd samtidigt som du skrev här Berith, men vi snackar om samma saker, men har olika uppfattningar (så ovanligt då  ) Min uppfattning är att denna avdelning tillkom just för att såna som du klagade på att folk förstörde Trädgårdsforumet med en massa skittrådar, därför delades småprat upp så blomsterprat vart i ena och "skitsnack" i andra. Rätta mig gärna om jag har fel nu, men om jag har rätt så måsta jag få fråga, vad gör du( och en del andra som vurmade för en delning) i skitsnacksavdelningen? Visst, det är fritt att skriva vad man vill och var, men om ni nu inte tycker om stuket så begriper jag inte vari erat intresse ligger.  Lite förklaringar skulle inte sitta dumt här inte, man kan bli konfys för mindre, det är en sak som är säker
|
|
|
|
|
|
|
|
13-06-2005, 06:33
|
Medlem
Antal inlägg: 613
Medlem nr: 3 728

|
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 07:25) CITAT (Berith @ 13-06-2005, 06:59) CITAT (Posse @ 12-06-2005, 23:49) Jag tycker att den främsta, uppenbara bristen med detta forum Småprat är att inga moderatorer ingriper när mobbning och annat otrevligt beteende titt som tätt dyker upp i trådarna Har ni tänkt på... att förut när Odla.nu var ett trädgårdsforum var det aldrig några som pratade om att dom mådde dåligt? Iofs var det väl kanske ingen som berättade att dom mådde bra heller.... Det pratades mest om odling och växter - vi som var här delade ett intresse och mådde väl bra av det.  Om man använder sökfunktionerna på "det här forumet" så kan man faktiskt se att det vart bråk ända sen starten nästan. Redan i början av 2003 så låstes en tråd och mycket tjafs har runnit förbi sen dess, kanske p.g.a. att det avhandlats för mycket om hur folk mår. Men mesta tjafset verkar vara vad folk tycker, det är inte populärt det heller, beroende på vem som tycker. Jag skrev i en annan tråd samtidigt som du skrev här Berith, men vi snackar om samma saker, men har olika uppfattningar (så ovanligt då  ) Min uppfattning är att denna avdelning tillkom just för att såna som du klagade på att folk förstörde Trädgårdsforumet med en massa skittrådar, därför delades småprat upp så blomsterprat vart i ena och "skitsnack" i andra. Rätta mig gärna om jag har fel nu, men om jag har rätt så måsta jag få fråga, vad gör du( och en del andra som vurmade för en delning) i skitsnacksavdelningen? Visst, det är fritt att skriva vad man vill och var, men om ni nu inte tycker om stuket så begriper jag inte vari erat intresse ligger.  Lite förklaringar skulle inte sitta dumt här inte, man kan bli konfys för mindre, det är en sak som är säker  En tråd till om samma sak reserv..vad är det som är fel när du gång på gång håller på med samma sak i tråd efter tråd
--------------------
Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.
|
|
|
|
|
|
|
|
13-06-2005, 06:34
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
CITAT (Maria i Helsingborg @ 12-06-2005, 23:28) Såg att någon skrev om en tappad sug och jag håller med Det räcker att läsa rubrikerna på inläggen för att "bli trött"...... Jag har mer än en gång undrat om det inte var ett misstag att lämna plats för småprat - det icke trädgårdsrelaterade här - det verkar ju inte funka. Det finns dessutom så många andra fora att diskutera livet i övrigt på...... *lite ledsen* Maria! Jag har tappat sugen ett par gånger på sistone när jag blivit otrevligt bemött. Men det är 1-2 personer som håller på så där. Speciellt en av dem -ja hon mår nog inte så bra eftersom hon är sådan mot i princip alla - bara hackar hela tiden. Det vi måste göra är att strunta i dem eftersom det faktiskt finns väldigt många här som är trevliga och man kan få tips och råd om mycket annat än det som handlar om trädgård. Om det här forumet försvann så hade jag troligtvis besökt odla mindre och mindre. Nu är jag inne här varje dag och läser och skriver även i de andra forumen även om jag är mest aktiv här. Hoppas att du stannar kvar här Maria för du tillhör en av de trevliga!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
13-06-2005, 06:42
|
Medlem
Antal inlägg: 170
Medlem nr: 4 191

|
Tja vart börjar man....?? Till alla som retar sig på oss som tycker bäst om småprat (VI Verkar vara i majoritet) så är ju det ganska enkelt... gör som Airamya http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...0d683757f8058a0besök oss inte mer... (Klarar ni nog inte  ni är nog LITE nyfikna trots allt..) och även om jag inte är speciellt flitig skribent här, så tycker jag i alla fall om "småprat". Läser INTE allt, sållar MYCKET, men läser med stort intresse och tar del av ERAN vardag. Små och stora glädjeämnen och motgångar. Vackra bilder av såväl djur som natur. (HUR 17 skulle en trädgård se ut UTAN alla småkryp???) Roliga historier och vitsar samt länkar till ALLT MÖJLIGT... (man kan ju faktiskt ODLA intressen för annat än växter..) Och VISST blir det "fel" ibland. (Det skrivna språket är SVÅRT att visa kroppsspråk med) Själv är jag en riktig FEGIS och skickar PM till folk , när jag inte riktig är säker på saker, istället för att fråga/tycka inför publik... men vi ÄR alla olika . Tack för ordet!
|
|
|
|
|
|
|
|
13-06-2005, 06:47
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
Ja! Visst är här mysigt för det mesta! Jag vill absolut ha kvar forumet och hoppas att det kommer att förbli precis som det är - med undantag för bråk och tjafs och otrevligt bemötande. Och, precis som du säger, om man inte gillar forumet så är det ju bara att strunta i att besöka det. Ett "avhopp" är ju heller inget man BEHÖVER deklarera offentligt (för att kanske hoppas på att bli emotsagd ....  ) utan det är väl bara att utebli och känner man för att komma tillbaka efter en paus så är det inte mer med det. Då är man säkert välkommen tillbaka.
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
13-06-2005, 06:55
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
Vi är många som har tappat sugen. Men jag har upptäckt att vissa person som ställde till det har försvunnit gud ske lov.
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
|
|
|
13-06-2005, 07:46
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 07:25) vad gör du( och en del andra som vurmade för en delning) i skitsnacksavdelningen? Visst, det är fritt att skriva vad man vill och var, men om ni nu inte tycker om stuket så begriper jag inte vari erat intresse ligger.  Wupps, nu har vi fått en riktig polis här? Bara för att man lätt vill hitta köksväxter, småprat, krukväxter och annat för sej, behoven beror på årstiden och på vilket humör man är och vad man söker, så ska väl inte "innegänget" slänga ut någon från Småprat? Är är det nu bara för alla som jamsar med? Inga avvikande synpunkter tillåts?
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|