CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-06-2005, 13:22)
Rossi, där hann du före, och jag märker att vi har olika uppfattning om en sak: Allt om insekter bör enligt mig inte alls behandlas under "skadedjur". Underrubriken här är ju som du själv nämner "allt från solnedgångar till insekter". Alla insekter är inte skadedjur och alla skadedjur är inte insekter!
Olle
Håller med du.
Är nog överlag mer inne på Olles och Rudas linje, alltså ett "djur&natur-forum" - inte ett foto-forum i första hand.
Dagens bild tycker jag funkar bra i småprat

, att sätta in bilder där också, som egna trådar.
Men varför inte kombinera det, och ha "naturfotona" här också!!
Med djur&natur tänker jag mig ... t.ex fjärilar, skalbagggar, ödlor, grodor, bin, blommor, företeelser i naturen, osv, osv. Det vill säga, ALLT det som möter mig när jag går ut i naturen. Och det är MYCKET.
Det finns MASSOR att diskutera, fråga, snacka om, visa, undra, förklara. I alla fall om man är naturintresserad.
Själv är jag jätteglad för att jag får så mycket hjälp av Ruda med fjärilsbestämning.
Ja, från många andra också, men Ruda har förklarar flera saker för mig så bra (förra året) så jag lär mig så MYCKET samtidigt, inte bara att veta vad en särskild fjäril har för namn...
Hmmm ... Ewa ... det är förstås en liljebagge du har där...
Om den syns?
Det gör den
säkert om du talar om för mig var jag ska titta

Fin bild i alla fall!! Har stirrat ögona ur mig efter grodan, fann ingen sån heller... men kanske en "röd prick" ...
Felix matte! Kom
genast tillbaka med det där intressanta djuret som kanske är ett skadedjur!! *hoppar jämfota av iver*