Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > FAN! FAN! FAN!, Varför fattar män så TRÖGT????
          Reserv
          Inlägg 17-06-2005, 07:36
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Rossi @ 17-06-2005, 08:14)
          OK. Då är det väl jag som är omodern då då .... huh.gif

smile.gif

Näe, Rossi, inte omodern. Det är dagens ungdoms språk, men det finns skillnad på KK och KK också. Man lär sig mycket av att råka höra vad ungdomarna säger till varann i telefon tongue.gif Antingen så har dom en K*ullKompis och då är dom i princip ihop (som det tydligen inte heller heter i dagens läge unsure.gif ) sen finns det KompisK*ull, då ligger dom med en kompis för att det är synd om den wacko.gif blink.gif Tur att man lärt ungarna vad kondomer är unsure.gif Det verkar som om dagens undomar har ett betydligt friare sexliv och en friare syn på sitt sexliv än oss 40-50-60 talister sad.gif Inte ens jag i min glada ungdom var så rå i käften som ungdomarna är idag, inklusive flickorna, dom svär som värsta råbusarna och använder könsord som vardagsord typ; Men tjaba jävla slampa! Det kan faktiskt betyda ;åh, hej, vad kul att se dig, roligt att du också kom på festen! Finns det inget vuxen/ungdoms lexikon? Ibland känns det som att det kan finnas ett visst behov. rolleyes.gif

Citera
          Rossi
          Inlägg 17-06-2005, 07:41
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Reserv @ 17-06-2005, 08:36)
          [ smile.gif

Näe, Rossi, inte omodern. Det är dagens ungdoms språk, men det finns skillnad på KK och KK också. Man lär sig mycket av att råka höra vad ungdomarna säger till varann i telefon tongue.gif Antingen så har dom en K*ullKompis och då är dom i princip ihop (som det tydligen inte heller heter i dagens läge unsure.gif ) sen finns det KompisK*ull, då ligger dom med en kompis för att det är synd om den wacko.gif blink.gif Tur att man lärt ungarna vad kondomer är unsure.gif Det verkar som om dagens undomar har ett betydligt friare sexliv och en friare syn på sitt sexliv än oss 40-50-60 talister sad.gif Inte ens jag i min glada ungdom var så rå i käften som ungdomarna är idag, inklusive flickorna, dom svär som värsta råbusarna och använder könsord som vardagsord typ; Men tjaba jävla slampa! Det kan faktiskt betyda ;åh, hej, vad kul att se dig, roligt att du också kom på festen! Finns det inget vuxen/ungdoms lexikon? Ibland känns det som att det kan finnas ett visst behov. rolleyes.gif

Ah, tack för förklaringen ...... smile.gif

Det stod en artikel i tidningen häromdagen apropå det friare sexlivet och alla krav som finns nuförtiden. Man ska vara frigjord och helst ha analsex, gruppsex och så lite lesbisk/gaysex också för att ha provat på, och så ska man ha 5 olika sorters dildo, få x antal multiorgasmer, ha rakat underliv m.m. m.m. MEN sexlusten minskar tydligen med alla dessa krav. Istället för att KÄNNA EFTER och GÖRA DET SOM KÄNNS SKÖNT så har du alla dessa krav du "måste" leva upp till och så vips så låser sig allting och ingenting funkar.

Skönt ändå att vara lite omodern! smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Magnolia
          Inlägg 17-06-2005, 08:06
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 220
          Medlem nr: 3 743

CITAT (AvalonC @ 16-06-2005, 22:55)
          Medans i tjejernas omkländningsrum så låter det mer romatiskt med:
          -Per och jag älskade igår.
          -Johannes och jag hade en underbar intim stund tillsammans.
          -Johan sände mig till himmelen fem gånger....

laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Vilket omklädningsrum har du varit i?!? Jag har ALDRIG hört tjejer prata så.

(Förlåt att jag avviker från ämnet, men jag kunde inte låta bli).

--------------------
          En trädgård! Lycka!

Citera
          Rossi
          Inlägg 17-06-2005, 08:13
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Magnolia @ 17-06-2005, 09:06)
          Vilket omklädningsrum har du varit i?!? Jag har ALDRIG hört tjejer prata så.

Håller med! Det låter mer som taget från Mitt Livs Novell. (Eller vad det heter nuförtiden.... smile.gif )

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          farbror B
          Inlägg 17-06-2005, 08:23
          Länk hit: #45

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

AvalonC!
          (här skulle jag kunna ha en låång utläggning om kung Arthur, Ynys Avalach , eller Avalon i legenden, men jag besparar er)

Jag hoppas detta löser sej för dej på bästa sätt!
          Flera har rått dej att berätta för väninnan vilken slags kille hon egentligen har och det kanske är ett bra råd.
          Åtminstone måste du, om du trots allt pratar med KK:n, förklara för honom att du är beredd att berätta för väninnan.
          Kanske berättr du för henne och hon får chansen att hitta en kille som är lika bra för henne som din kille är för dej.
          Kan inte ge så mycket bättre råd, tyvärr.. sad.gif .

Lycka till!

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          carol
          Inlägg 17-06-2005, 09:01
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 419
          Medlem nr: 3 867

Han låter lite besatt, din ex, verkar som att han vill ha något han inte kan få. Skulle han få dig tippar jag på att han skulle tröttna rätt fort och med utgångspunkt från det är hans känslor för din väninna inte så djupa som dom kanske borde vara. Det är alltid tryggt att vara tillsammans med någon och därför är det inte så lätt att göra slut, men det är inte schysst mot ens partner, speciellt inte om man inte kan hålla sig trogen. Det finns ju en risk att det dyker upp något mer villigt objekt som får honom att ta ögonen från dig och som han kanske inte drar sig för att vara otrogen med. Det kanske är skönt för dig - men knappast för din väninna. Hon kanske är "blåögd" och aldrig förstår vad som pågår, men man mår aldrig bra i ett förhållande där bara en älskar. I längden går det alltid åt skogen - tänk på det.

Men låt oss säga då att han verkligen är allvarlig med dig, att han inte kan sluta tänka på dig, att han kommit på att han älskar dig trots allt - ja, samma problem med din väninna består. Han älskar i sådana fall dig, inte henne och hon kommer att få lida för det förr eller senare. Ju mer tiden går ju värre blir det. Tänk om hon skaffar barn med en kille som bara är måttligt intresserad av henne och för feg för att göra slut - tror du ärligt talat att hon skulle uppskatta då att du skyddat henne nu? (Om det nu är det du gör - jag vet ju inte varför du inte vill berätta för henne.) I så fall tycker jag att det låter som en egoistisk handling från dig - att du tycker att det är jobbigt att berätta/inte vill såra eller dylikt. Men du tänker inte på hennes bästa.

Om det finns någon annan anledning till att han har blivit så efterhängsen, tycker jag att det låter som att han behöver hjälp, för då kan han inte må bra. Och då måste du givetvis också tänka på din och din väninnas säkerhet - du vill väl inte att det här ska gå så långt att det går överstyr?

Det enda jag kan komma fram till liksom de andra här (tyvärr sad.gif ): tala om det för väninnan för det låter inte som att du kan övertyga honom om ditt ointresse. Då kanske hon dumpar honom (och du slipper umgås med honom) eller åtminstone får honom att tänka efter vad han vill/vem han vill ha.

Citera
          farbror B
          Inlägg 17-06-2005, 09:23
          Länk hit: #47

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

CITAT (Rossi @ 17-06-2005, 08:14)
          OK. Då är det väl jag som är omodern då då .... huh.gif

smile.gif

Jag är visst lika omodern som Rossi i denna frågan... blink.gif

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          carol
          Inlägg 17-06-2005, 09:33
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 419
          Medlem nr: 3 867

Och jag är modern tongue.gif ohmy.gif , har samma uppfattning om ordets betydelse som Anne och Reserv...

Citera
          pejori
          Inlägg 17-06-2005, 09:52
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

jag är tydligen också omodern biggrin.gif biggrin.gif
          skit samma huh.gif
          avalon c...om du inte tror att han ska vara otrogen mot din vännina, vad tror du han vill dej? huh.gif huh.gif
          bära dina ica-kassar?, hjälpa dej att gräva rabatter? måla hallen grön? unsure.gif unsure.gif
          att han vill sätta på dej, om du släpper till är inte det att vara otrogen? ohmy.gif ohmy.gif
          men lås inte dörren då, utan låt honom komma in, så får du se vad som händer. sad.gif sad.gif
          förstår heller inte vad du vill ha för råd, då du inte kan/vill berätta för din vännina sad.gif sad.gif
          hur skulle du själv känna, om du fick reda på att din gubbe höll på så utan att dina så kallade vänner inte sa något?
          jo..besviken och förbannad hade du blivit sad.gif sad.gif

i det läget undrar jag nog tvärt emot dom andra här...vad är du för vännina egentligen???? JAG skulle nog INTE villja ha dej som en nära vän, när du inte vill vara ärlig mot mej. rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif sad.gif sad.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Biggan_
          Inlägg 17-06-2005, 10:50
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Ärligt!!? Vem är du orolig för? Dej själv eller väninnan, när du inte vill berätta? unsure.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          SaraS
          Inlägg 17-06-2005, 14:00
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 317
          Medlem nr: 5 540

AvalonC, jag tror att du måste motivera dig och berätta VARFÖR det är uteslutet att berätta vad han gör mot dig för din väninna?

Är det en annan orsak än det banala att du är rädd för konflikten?

/Sara- har varit i en liknande sits, och stoppat huvudet i sanden. INGEN bra lösning när bomben väl smäller.

Citera
          *Eko*
          Inlägg 17-06-2005, 17:32
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 393
          Medlem nr: 5 158

CITAT (SaraS @ 17-06-2005, 15:00)
          AvalonC, jag tror att du måste motivera dig och berätta VARFÖR det är uteslutet att berätta vad han gör mot dig för din väninna?

Är det en annan orsak än det banala att du är rädd för konflikten?

/Sara- har varit i en liknande sits, och stoppat huvudet i sanden. INGEN bra lösning när bomben väl smäller.

Håller med föregående talare!

Det är viktigt för din egen självkänsla, för ditt värde, för vad du står för,..här har du tillfälle som livet bjuder på gratis att göra det bästa möjliga av det otäcka.
          Kramar wub.gif
          och lycka till... ta det varsamt

PS. ändring:

Mitt svar syftar på hur mycket och vad man skall tala om för de inblandade...
          Vad beträffar KK har jag själv haft en...en riktigt bra kompis... en som
          man kännt riktig vänskap för... och som man ändå inte älskat som en man /kvinna i meningen att vara kär, att vilja leva ihop, men ändå och en riktig vän. Så de t vet jag vad det innebär..i alla fall för mig... vad det innebärför andra kan jag inte veta...en älskare för mg däremot är någon man utnyttjar...till skillnad från ömsesidigheten... men vi är ju alla olika och tänker olika..
          men som sagt, mitt svar syftade i första hand inte på KK frågan utan på frågan om ärligt leverne!

och ps. Det kan göra ont wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 17-06-2005, 17:56
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Rossi @ 17-06-2005, 07:50)
          Jag tycker att det låter som att ni kanske blandar ihop KK med engångsligg. sleep.gif

Aldrig, aldrig att jag skulle hoppa i säng med en killkompis som jag inte har några känslor för. Värderar kompisar högre än så. Det vore ju som att ha sex med sin bror.

Ja jag måste nog ändra uppfattning om vad en KK är och vid närmare eftertanke har inte jag heller haft nån sån. Älskare är en mer korrekt benämning.

Citera
          andersen
          Inlägg 17-06-2005, 18:06
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

Nää jag har inte heller haft någon sådan jag tror att det är en generations fråga fast jag inte är så gammal, tycker endå att det är fel att ha någon sådant, kompisar är man väll utan att ha sex tror att det är svårt att vara kompisar efter man haft sex, fast det vet jag ju inget om.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          *Eko*
          Inlägg 17-06-2005, 18:20
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 393
          Medlem nr: 5 158

Jag gillar det där citatet av MartinLuther King

wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          PeaceRaven
          Inlägg 18-06-2005, 00:47
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 6 027

Herregud... jag läser o läser o blir mer o mer förvirrad.
          Vad en KK är vet jag, har haft ett par helt underbara såna, men att inte kunna stå upp för mina vänner efter det ........ utan låta min ex-KK (o de ska ju absolut inte styra ens liv - det är ju det som är hela poängen med det hela!!??!!........ utan låta det gå till en punkt där man knappt vågar gå ut o ljuger för sin vän....... VA?

AvalonC, vad håller du på med?

Släpp hörnflaggan o kom in i matchen. Allvarligt. Inte ille menat på nåt sätt. Men så här kan du ju inte leva!

Citera
          shiva
          Inlägg 18-06-2005, 02:36
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 218
          Medlem nr: 5 434

Det här med olika sätt att tänka och diskutera mellan könen är rätt interessant. Vad jag hört om kvinnor i omklädesrum så är dom knapast mer rumsrena än männens! Jag jobbar i sthlm´s bar värld, och den är rätt rå, vulgär och könsförvirrad! Tidigare hade jag en vän som var grovt homosexuell, alltid klädd i kvinnokläder. Han berättade för mig att han ville operera sig till kvinna. Det var väll OK enligt mig, men jag sa: det måste ju göra förbaskat ONT när dom KAPAT av......du vet...saken! Men han insisterade och genomförde operationen! Efteråt frågade jag naturligtvis om det inte var smärtor från "kapandet" på vägen till kvinna, men då sa han; nej, kapa paketet gjorde inte så ont, det var värre när dom vidgade käften och krymte hjärnan! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
          Magnus.
          OBS vissa delar av historien KAN vara påhittade!!!

Citera
          Kattgräs
          Inlägg 18-06-2005, 07:38
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 660
          Medlem nr: 3 402

Shiva, det där var inte ett dugg kul. Det var bara dumt.

--------------------
          Kattgräs
          zon 3 (tror jag)

Citera
          Sylvia
          Inlägg 18-06-2005, 07:51
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

CITAT (Reserv @ 17-06-2005, 08:36)
          Finns det inget vuxen/ungdoms lexikon? Ibland känns det som att det kan finnas ett visst behov. rolleyes.gif

Jo, det finns ett lexikon som heter i stil Fula Ordboken! biggrin.gif ohmy.gif

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          Reserv
          Inlägg 18-06-2005, 08:09
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (shiva @ 18-06-2005, 03:36)
          Tidigare hade jag en vän som var grovt homosexuell, alltid klädd i kvinnokläder.

Shiva, hur är man när man är "lätt" homosexuell? rolleyes.gif Jag hade inte en aning om att det var en gradskala på homosexualiteten, men har dom kvinnokläder och dessutom vill könsoperera sig, då är dom inte bara homosexuella. En vanilg homosexuell som "gått ut" är stolt över sig själv och sin pojkvän, en som inte "gått ut" mår fruktansvärt dåligt för att han känner dragning till människor av sitt eget kön. En homosexuell som dessutom använder kvinnokläder är transvestit, dom behöver inte ens vara homosexuella, det kan röra sig om "lite udda fantasier" och dom lider inte av det. Om transvestiten dessutom vill låta sig opereras så rör det sig vanligtvis om transsexuella, d.v.s. dom känner sig födda med fel kön. Så graderingen går nog inte att göra mellan lätt eller grov homosexualitet. Antingen så är man eller så är man inte, man kan inte vara bara lite, om du inte menar bisexuella då? rolleyes.gif

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 00:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon