Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad tycker ni om tomtar...?
          Heddas matte
          Inlägg 18-06-2005, 17:26
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 307
          Medlem nr: 3 696

jag har en 120 cm hög giraff i gips som jag har gjort själv. Min son (15 år) är väldigt förtjust i trädgårdstomtar och har en på sitt rum.

frihetsgudinnan! låter väl käckt.. skulle vara för att reta grannarna då (dom hatar min lysande jultomte i plast)!

--------------------
          Mälaröarna, zon 2

Citera
          Kattgräs
          Inlägg 18-06-2005, 19:21
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 660
          Medlem nr: 3 402

Såna där trädgårdstomtar med röda kinder och fryntliga leenden ryser jag av. wacko.gif

Andra trädgårdsprydnader kan vara helt OK, men det beror helt på hur det är utfört. Har lite svårt för "gulle-gull" också, det kan bli för mycket av det goda.

Om jag har något? Japp. Två stycken. Den ena är en groda som egentligen ska vara i en damm men som jag fått av goda vänner och jag bara älskar den! wub.gif wub.gif wub.gif
          Den andra är ett pyttelitet liggande får som yngsta barnet såg på Coop för ett par år sedan och inte kunde släppa. Det ligger nu och "vaktar" vår dörr.

Jag har också haft en rätt rolig, grön larv, men den har gått sönder tyvärr.

Åter till tomtefrågan. Om det skulle finnas riktiga tomtar i trädgården skulle jag nog inte ha så mycket emot dem. Så länge de hjälper till med ogräsrensningen... wink.gif

--------------------
          Kattgräs
          zon 3 (tror jag)

Citera
          nallebjornis
          Inlägg 18-06-2005, 19:56
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 47
          Medlem nr: 2 418

vi säljer såna där "fula" tomtar på jobbet som pekar på nån svamp el liknande... tycker själv att dom är gräsliga...

men jag har en snigel, ekorre & en hare i trädgården riktigt fina faktiskt...

--------------------
          Ett liv utan tårar är som en öken utan sand!?!?!

Citera
          Saiai
          Inlägg 19-06-2005, 21:44
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 338
          Medlem nr: 2 221

Jag har sett en grej i en trädgård i närheten av Båberg som jag tycker är mycket finare än alla trädgårdstomtar (som vilket jag hoppas jag aldrig får av nån), tänkte ta efter idén själv faktiskt. Såg inte skymten av tomten när jag åkte förbi med busssen, men jag såg hans hus och trädgård! :;-) En liten miniatyrstuga med egen tomt och liten häck av små buskar, kanske var det buxbom hade de gjort i hörnet av sin gräsmatta. Hur gulligt som helst!

Citera
          birgitek
          Inlägg 20-06-2005, 09:59
          Länk hit: #25

Gäster

NEJ, NEJ,NEJ aldrig någonsin en tomte, troll, rådjur och liknande i min trädgård. Tycker helt enkelt inte om sånt.
          Birgit Ek

Citera
          Rossi
          Inlägg 20-06-2005, 10:19
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Ja, jag är ju allergisk mot tomtar och figurer av alla slag i trädgården men jag hade kunnat tänka mig lite formklippt buxbom. Tyvärr är inte mitt tålamod stort nog och jag är inte heller konstnärlig nog att fixa det .... sad.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          kristerh
          Inlägg 20-06-2005, 10:31
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (birgitek @ 20-06-2005, 10:59)
          NEJ, NEJ,NEJ aldrig någonsin en tomte, troll, rådjur och liknande i min trädgård. Tycker helt enkelt inte om sånt.
          Birgit Ek

Håller med, inget sånt i min trädgård, fast andra får gärna ha det om de tycker det är snyggt.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Almdalen
          Inlägg 20-06-2005, 10:36
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 766
          Medlem nr: 108

Visst är det skönt att man får göra som man vill i sin trädgård, hos mig finns finns inga tomtar eller andra figurer. För den skull tycker jag inte det är fult hos andra, tvärtom kan det vara riktigt snyggt.
          Jag har krukor av alla olika slag och en del passar säkert inte in men vad gör det, det är i min trädgård och jag gillar det!!!
          \Ingegerd

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-03-2026, 06:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon