Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Citrondoftande......vad?
          Reserv
          Inlägg 22-06-2005, 19:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Grannfrun bjöd över mig för att fråga om jag visste vad hon hade införskaffat, men jag måste medge att kryddor inte är en specialitet för mig, intresse finns men det skiter sig vad det gäller kunnskapen. Hon hade fått med namnlappar till alla kryddorna utom just denna, nu har jag ingen digitalkamera men ska försöka förklara så gott det går.

Bladen är väldans små och sitter fyra i krans runt "stammen" bladen är typ variegerade, i gul/grön och doftar alldeles underbart av citron. Citronmeliss luktar skit rent ut sagt jämnfört med denna lilla sak. Det ser ut som att den skulle kunna tänka sig att blomma med gula blommor. Det enda hon vissta var att det började med Citron......, och det hade jag inte kunnat lista ut alldeles själv blink.gif sleep.gif . Jag skulle gott och väl kunna tänka mig att den här lilla växten skulle göra sig mycket bra till både fiskrätter och efterrätter, för att inte snacka om att göra likör på den, doftar citronkarameller. Men vad skulle det kunna va´? wink.gif unsure.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 17:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon