Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Majrovemarodör, Invaderade min pallkrage
          Pirum
          Inlägg 23-06-2005, 23:02
          Länk hit: #1

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Idag såg jag att någon slags skalbagge (antar jag) invaderat min pallkrage, på jakt efter mjälla majroveblad. Det var ett par dussin synliga sådana här odjur :

De satt och mumsade på bladen vad jag kunde se, men antalet hål i dem var inte så allvarligt än. Så jag tog fram vattenslang och såpvatten. Hjälpte till min stora förvåning, åtminstone än så länge.

Vad heter dessa illgärningsbaggar? Är de benägna att gå lös på andra växter? (det är ju bättre de äter rovor än potäter). Eller, är de rentav rovdjur som man bör hålla sig vän med?

Ber om ursäkt för bildkvalitet, men solen var så elak att jag inte kunde se skärmen i min mobilkamera ordentligt. Jag vill minnas ha sett sådana här kryp på odla.nu tidigare, men nu modemar jag och trots sökning så tar det för lång tid att gå igenom alla inlägg.

--------------------
          zon2.5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 16:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon