CITAT (netaave @ 05-08-2005, 20:06)
Ni kan inte ana vilken känsla det var i morse att sätta sig vid datorn och föra över pengarna till k-inkasso.
Vi åkte sen på vinst och förlust upp till kronofogden, vi var inte säkra på den exakta siffran men jag tog dosan med mig och tänkte att vi får säkert låna en dator där och fixa det direkt, det fick vi också.
Vår inspektör som vi själva tog kontakt med en gång och som vi sedan har haft både stöd och hjälp av tyckte att det här måste vi fira, inte varje dag det kommer folk upp dit och vill göra rätt för sig, sa han bjöd på kaffe och vi fick tårta för det var en som fyllde år.
Sen åkte vi till banken och löste checkkrediten på huset, 80 000 pix på så sätt får vi ner boendekostnaden med drygt 2000 kr i kvartalet. Låter kanske inte så mycket, men eftersom vi inte har några andra skulder nu så går det ju att bo kvar.
Ja vi fick faktiskt några tusen över, men dom ska vi sätta in på Jak-banken, där ska dom få vara till det blir kris nån gång, för rika är vi ju inte för det här. Där hjälper dom ju någon annan att sanera sin ekonomi.
Grattis grattis grattis!
Jag mådde verkligen dåligt när jag läste vad som hänt er.
Kunde inte komma på något tröstande att säga när allt verkade så hopplöst.
Det värkar som om vindarna har vänt och allt går åt rätt håll. *håller tummarna*