Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ibland blir man stolt., Två bra saker hag jag gjort
          Bettson
          Inlägg 05-07-2005, 12:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Trots att någon nu säkert tycker at det är onödigt att starta en ny tråd så struntar jag faktiskt i det. Jag är så stolt, så jag måste bara få berätta.

Två bra saker har jag gjort i livet som är ganska lyckade. Mina två söner

Dom är 19 och 21år nu. Den äldste betraktas lite som en enstöring, är ett riktigt datafreak och skall bli mjukvaruprogrammerare. Sköter sina studier bra och gör inte så mycket väsen av sig. En lärare uttryckte sig i fyran att han tillhärde begåvningsreserven. Tji fick hon.

Den yngste har skolan klagat på sen tiderna begynnelse. Inte för att han varit otrevlig,busig, uppkäftig eller något annat. Nej klagomålen har varit lättja, dålig ordning, trött och /eller dum i huvudet som någon lärare sa.

Nåväl, även yngste sonen har tagit den sk studenten med mestadels godkänt.
          Nu har han hoppat över det här med sommarjobb och stannar hemma en månad föratt hjälpa pappa panela om huset. Den äldste har gjort samma sak. Det går undan så att brädorna ryker. På åtta dagar har de rest ställning rivit av plåten på en gavel (9m hög). Knackat ner putsen, reglat, isolerat satt vindpapp och lagt på panelen, bytt vindskivebräderna och denna eftermiddag skall första täckmålningen göras. I väntan på det har de rivit altanen på baksidan för den sidan skall panelas i nästa vecka.

Kvar på gaveln är målningsjobbet, fönsterfoder samt påspikning av lattor. I söndags drev dom upp även mig på byggställningen för att spika.Och se, de blev faktiskt lite förvånade över att mamma kunde hantera en hammare.

Yngsta sonen som skolsystemet klassificerat som omotiverad och lat är den som driver på hårdast. När jag berömde honom häromkvällen så pratade vi om det här med motivation. Jag sa just det att hade han haft den motivationen han visar nu så hade han gått ut skolan med bara mvg.

Jag undrade lite vad som drev honom nu. Var det kanske lite det här med att det är kul när sonen går förbi pappa i ork. Det brukar ju alla killar tycka är roligt.

Jovisst svar han: Det är jättekul att köra skiten ur farsan lite. Fast mest så är det för att jag har bestämt mig för att de här två fasadsisdorna som är kvar skall göras på tre veckor. Farsan har fyra veckors semester och då har han ju möjlighet att få åtminstone en veckas ledigt. Det har han inte haft på flera år. Först så flyttade vi ju in i ett renoveringsobjekt och han slet för att göra våra rum beboeliga. Sedan kom branden och han har slitit för att återställa allt. Nästa år kan jag inte hjälpa honom för då ligger jag i lumpen.
          Så nu banne mig.... ska farsann ha en veckas semester.
          Den kommentaren gjorde att det känns som om jag vunnit högsta vinsten.

Tror ni jag är stolt eller? Spricker nästan. wub.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon