Här är lite bilder på min helt underbara trädgård

vad tycks om damm-renoveringen?

för 4 år sedan var det här rena "bushen", för ett år sedan fanns här en liten blöt gräsmatta. Är man envis så är man

jag har gjort allt själv, från att cementera till att plantera 100kg palmer, inte dåligt för en 16 åring.

växterna i trädgården är alla TYPISKA för medelhavet, faktum är att jag inte kan komma på en enda växt som inte har något med medhavsområdet att göra, här växer fikon, palmer, cistus, cupressus, frilands-citrus, buxbom, fatsia, aucubia, phyllostachys-bambu, musa basjoo, yuccor, kaktusar, agaves,passiflora, lavendel, rosmarin, kapfushia, salvia, timjan, camellia-häck, japansk mispel, lager, merlotvin, silkesträd, myntha, you name it. Det enda som verkligen fattas är olivträd men det är snart löst, finns nämligen östeuropeiska oliver som ska vara mycket härdiga...

samma sak med nerium, men det går ju att ha dem i krukor annars. Tack och lov har vi bauhaus här i stan och där kan man köpa billiga grekiskgjorda amforor m.m
Snart kan ni troligtvis läsa om trädgården, jag hade nämligen en trädgårdsjournalist (Kerstin Engstrand) på besök för några veckor sedan.