I söndags var jag på en HM affär. En dam stod vid en barnkärra . I den satt ett barn ca 1 år . Barnet grät hjärtskärande. Damen som jag förmodar inte var barnets mor stod som en staty bakom vagnen . Jag ställde mig och tittade på , men hon reagerade inte . Barnet skrek nu hysteriskt, såg alldeles skräckslagen ut ,,,ensam i en värld utan ett känd ansikte . Jag blev så olycklig , fick stålsätta mig för att inte ta upp barnet och trösta det . Men så gör man ju inte , Inte förmådde jag att tilltala damen att hon kanske borde bekräfta barnet . Hon hade tydligen inte förmåga att känna empati eller se barnets behov. Jag cirkulerade runt där lite , men valde till slut att lämna affären, hörande barnets ångest i öronen. Det har gått 3 dagar , men jag kan inte få denna händelse ifrån mig .
Vad är att bry sig om , se det som är fel , hjälpa . Men så kommer den andra sidan . Man skall inte lägga sig i . Det har du inte med att göra . Var och en sköter sitt . Men barnen då . Hur skall det gå för barn som inte bekräftas. Vad tycker ni. Hur skulle ni göra??????
|