Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Uppgrävd vild ek, Uppgrävd vild ek
          salomo
          Inlägg 23-07-2005, 18:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 49
          Medlem nr: 6 127

Hej alla kunniga!

Har grävt upp en vild ek, ungefär en meter hög, med så mycket som möjligt av rotsystemet kvar. Har nu två funderingar till alla kunniga här.

(1) Eftersom vi har ambitionen att flytta till en större tomt inom ca ett år eller dylikt, så undrar jag om den bör grävas ner nu direkt, eller om den ska stå i en kruka eller plasthink eller dylikt under denna tid? (ca. ett år)

(2) Vidare så undrar jag om det är bäst med någon särskild typ av jord i krukan/hinken? Vanlig jord från naturen, kanske kompletterad med lite sand eller bör jag ha någon slags matjord eller dylikt? Bör den få någon typ av näring? Går det i så fall bra med vanlig växtnäring som inomhus blommor får, eller bör det vara något särskilt?

Ojoj, förstår att jag låter som en novis - vilket jag ska erkänna att jag är :-)
          Tack på förhand

Salomo

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 10:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon