Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Petflasktricket, en myt?, Min petunia dog i sommartorkan.
          kellysblues
          Inlägg 30-07-2005, 14:11
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 68
          Medlem nr: 5 869

De står ju i ganska stora krukor och är nerstuckna så att de kan vila sig mot kanten, det går fint. Kanske får man hitta mindre flaskor eller använda sig av plastflaskor om man har mindre krukor, hittade några blå petflaskor som jag tyckte såg lite trevligare ut än de vanliga som jag har i några av mina mellanstora krukor. Den ena vill gärna bli inbuktad, bara, och då går ju effekten förlorad. Får prova att inte sticka ner den så djupt nästa gång jag fyller på.

Citera
          Jill-Ulrika
          Inlägg 01-08-2005, 14:42
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 505
          Medlem nr: 3 819

CITAT (kellysblues @ 30-07-2005, 00:57)
          CITAT (Jill-Ulrika @ 28-07-2005, 19:38)
          kellyblues: Låter fint att ha andra sorters flaskor än vanliga pet-flaskor i plast. Använde en gammal flaska, tidigare innehållande flaggpunch i en av mina krukor, tyvärr utan det resultat som jag ville ha, men jag får helt enkelt skaffa fler. Har du några foton på hur det ter sig ut med olivoljeflaskorna? Det vore roligt med lite "flasktricks" inspiration laugh.gif

Har laddat upp ett par bilder på min ena fredskalla i mitt album. Den har en olivoljeflaska som bevattningsanordning.

En av bilderna:

Det var en sån himla bra idé med olivoljeflaskor, istället för de vanliga runda tråkiga plastpetflaskorna att jag genast lät mig inspireras av dig. (När jag kommer till skott och köper mig en digitalkamera så ska jag visa hur det blev.)

--------------------
          Sävedalen zon I-II
          Min trädgårdsblogg

Citera
          serx
          Inlägg 01-08-2005, 22:36
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 80
          Medlem nr: 5 291

CITAT
          Fick ägna hela dan igår åt räddningsaktioner, då jag ryckte ut med vatten, biobact och sax då jag klippte ner de sorgligaste delarna.

Att klippa i växter är en rätt dålig räddningsaktion. Vänta med det tills växten mår bra igen.

--------------------
          // Experten på bananflugor

Citera
          brimak
          Inlägg 01-08-2005, 23:22
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 6 284

Det går att få tag på fina glasflaskor i second hand affärer, loppis auktioner och liknande. Har en kompis som bara använder sig av glasflaskor, en färg i varje fönster det är riktigt snyggt, ser ut som glaskonst och ger ett vackert skuggspel.

Citera
          pejori
          Inlägg 01-08-2005, 23:39
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (brimak @ 02-08-2005, 00:22)
          Det går att få tag på fina glasflaskor i second hand affärer, loppis auktioner och liknande. Har en kompis som bara använder sig av glasflaskor, en färg i varje fönster det är riktigt snyggt, ser ut som glaskonst och ger ett vackert skuggspel.

vilken strålande idé smile.gif smile.gif smile.gif
          ska genast skaffa fina glasflaskor smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Jill-Ulrika
          Inlägg 02-08-2005, 16:43
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 505
          Medlem nr: 3 819

CITAT (serx @ 01-08-2005, 23:36)
          CITAT
          Fick ägna hela dan igår åt räddningsaktioner, då jag ryckte ut med vatten, biobact och sax då jag klippte ner de sorgligaste delarna.

Att klippa i växter är en rätt dålig räddningsaktion. Vänta med det tills växten mår bra igen.

Äsch då, det var ju ändå bara torrt och dött. Fast mina räddningsaktioner var något desperata inser jag nu och med tanke på att jag först funderade på att i förtvivlan slänga allt så tycker jag ändå att jag lyckades sansa mig ganska hyftat biggrin.gif huh.gif

--------------------
          Sävedalen zon I-II
          Min trädgårdsblogg

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 00:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon