Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Uppbindning, smarta stödåtgärder
          mulle
          Inlägg 28-07-2005, 08:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Utöver gräsklippning är det bara en trädgårdsyssla som jag ogillar och det är att fixa stöd åt perennerna. Urbota tråkigt är vad det är...
          De enstaka rariteterna klarar sig eftersom jag fixar deras stöd först men någonstans på vägen tröttnar jag....
          sad.gif
          Och så går det som det går, jag är bara halvvägs med uppbindningen då det förödande störtregnet kommer. I år var det myskmalvorna och salvian som fick så mycket stryk att jag måste klippa ner dem.
          mad.gif mad.gif
          Hur gör ni?
          Jag avskyr de där gröna halvcirkelformade pinnarna som ändå inte riktigt vill fungera. I stället funderar jag nu på att svetsa ca 70 cm höga "ben" på glesa armeringsmattor i rabattstorlek.
          Vad tror ni om en sådan lösning?
          Någonstans har jag sett eller läst om att engelsmännen stoppar ner förgrenade gamla kvistar bland perennerna och att växterna då hålls uppe utan trådar och tjafs.
          Vet någon mera om denna metod?
          Mulle

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon